Voornaam-campagne zorgt voor verwarring

  • 8 mei 2019
  • 2 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 6
Vodafone is recent begonnen met een campagne om de communicatie met onze klanten wat persoonlijker te maken: de Voornaam-campagne. Superleuk initatief natuurlijk, maar we merken dat dit bij jullie wat verwarring oplevert. In de e-mail of sms wordt de klant op een informele wijze gevraagd naar zijn of haar voornaam.
Gezien alle phishing en spam- berichten die er de laatste tijd circuleren zijn jullie (terecht!) argwanend hierover. Met deze melding willen we duidelijk maken dat deze berichten inderdaad van Vodafone afkomstig zijn.

Er zijn twee varianten; een e-mail:


En een sms'je:


De campagne zal door deze meldingen enigszins aangepast worden. Het sms'je wordt niet meer gestuurd en de e-mail zal aangepast worden naar een vorm die wat "betrouwbaarder" overkomt.

We hopen dat we met dit bericht jullie zorgen hebben weggenomen. Mocht je een e-mail ontvangen met het verzoek om je voornaam te delen: dat zijn wij dus! :)

Verkorte link naar dit topic: www.vodafone.nl/act/c/voornaam

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Wat goed dat jullie dit hier communiceren.
Heb zelf nog geen mail of sms gekregen van Vodafone. Dan weten jullie vast mijn naam al wel ;)

Eigenlijk wel vreemd dat jullie van mensen een naam niet hebben. Want je kan toch pas een abonnement afsluiten als je alles hebt ingevuld? Misschien heb ik het mis en zie ik het niet helemaal juist :P

Succes in ieder geval met deze campagne.
In dit geval gaat de sms om te controleren of alle gegevens kloppen. Daarnaast hebben wij meestal alleen maar een eerste letter van de voornaam @Energieboy

Reageer