Surviv0rgirl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waarom 5g?

Beste Vodafone,

 

Jullie zeggen het volgende;

Sommige mensen maken zich zorgen over het effect van mobiele telefoons, wifi en antennes op hun gezondheid. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en ons Kabinet (Kamerbrief over 5G en gezondheid) is er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat radiogolven van base stations en draadloze wifi-netwerken en mobiele telefoons een negatief effect op de gezondheid hebben. Wij willen dat onze producten en diensten veilig zijn en dat onze klanten zonder zorgen hun mobiele telefoon en draadloze apparatuur kunnen gebruiken. Daarom werken we op (inter)nationaal niveau samen met verschillende organisaties aan onderzoek en voorlichting.

Maar weten jullie ook dat er ook nog helemaal geen goed onderzoek gedaan is? En daarbij zou ik dat niet op mijn geweten willen hebben. Maar het is geruststellend dat geld boven alles gaat, al valt dat straks dus vanzelf weg.. Kom dus niet bij mij klagen als jullie abonnees dood neervallen.. Meer doden = minder leden.

Ik hoop van harte dat jullie er wat mee doen! 4g Werkt te slotte ook prima, ik zelf heb dus ook echt geen 5g nodig..

 

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Surviv0rgirl 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Leuk, komen nu de activisten ook online op de Community om hun zorgen te uiten? Van mij mag het hoor, maar wie zegt dat er nog geen onderzoek is gedaan? 

Jij zegt dat dit is geschreven:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en ons Kabinet (Kamerbrief over 5G en gezondheid) is er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat radiogolven van base stations en draadloze wifi-netwerken en mobiele telefoons een negatief effect op de gezondheid hebben.

Dan staat er toch dat er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs is dat radiogolven effect kunnen hebben op de gezondheid. Dan lijkt me dat ze wel degelijk onderzoek hebben gedaan naar het effect en deze niet hebben kunnen vinden. Maar goed, ik kan deze zin misschien anders lezen dan jij, dat mag 

En dat er straks mensen die Vodafone hebben, dood neer zullen vallen. Wow, je doet nogal een uitspraak. Heb jij daar dan wetenschappelijk bewijs van? Was het overstappen van 3G naar 4G toen ook niet zo dat daar zoveel ophef over kwam en nu is het 4G naar 5G. Maar wat jij zegt, ik heb nu ook 4G en zeker geen 5G nodig, ik kan het er prima mee doen. En gelukkig is er verder ook geen enkel bewijs dat 5G te maken heeft met het krijgen of verspreiden van het Coronavirus, wat je nu ook opeens overal kan lezen. 

Tijdens het gebruik van een mobiele telefoon absorbeert het menselijk lichaam een deel van de radiogolven. Het vermogen van radiogolven uit een mobiel is echter zeer gering (maximaal 0.1 tot 2 watt) en geeft slechts verwaarloosbare opwarming van het menselijk lichaam. Volgens de WHO is er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat het gebruik van mobiele telefoons schadelijk is. Als mensen het niveau van de radiosignalen willen verminderen bij het gebruik van een mobiele telefoon, adviseert de Wereldgezondheidsorganisatie het volgende: handsfree bellen, het aantal en de duur van telefoontjes beperken en de telefoon te gebruiken in gebieden met goed bereik. Want bij goed bereik hoeft een mobiel minder hard te zenden om het radiosignaal naar de dichtstbijzijnde antenne te sturen. Hiermee is meteen het belang van een evenwichtig verspreid antennepark helder: met voldoende antennes in bereik, hoeven telefoons ‘minder hard te werken’ en dit verlaagt de blootstelling aan radiogolven (ook radiofrequente (RF) / straling genoemd).

Ja joh, het is en blijft altijd maar afvragen wat goed en wat niet goed is. Denk dat we er gewoon maar aan moeten wennen en dan komt het vast allemaal wel goed. Vooruitgang is ook belangrijk in het leven. Maar dat is mijn mening en dat hoeft zeker niet van iemand anders te zijn  . Wel super tof dat je hier een berichtje hebt achter gelaten!

Maar ik ga verder niet op onderzoek uit hoor, zo ben ik nu eenmaal niet. Dus verder kan ik hier ook niet over discussiëren en laat het dan ook bij dit bericht   - weet er niet voldoende over.

Surviv0rgirl
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoek maar op.. Doe je onderzoek.. in de 2e kamer is deze discussie ook nog gaande dat r niet voldoende onderzoek is gedaan

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Er komen nu nog geen nieuwe frequenties bij, want de veiling is nog niet geweest. Er verandert qua straling etc nog niets, dus we zullen moeten wachten tot juni/juli voordat er heel misschien mensen doodvallen. Maar dan is dat denk ik van het coronavirus. ??

Cedric Schmeits

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

En gelukkig is er verder ook geen enkel bewijs dat 5G te maken heeft met het krijgen of verspreiden van het Coronavirus, wat je nu ook opeens overal kan lezen. 
 

Misschien de volgende keer eerst even lezen wat de vraag is die gesteld wordt, er wordt door de vraagsteller geen enkel verband gelegd richting COVID-19, jij bent de enige die dat verband legt.

En voor iemand die zich niet in de materie verdiept heeft weet je wel een heel lang antwoord te geven. Misschien zou je dat wel moeten doen zeker aangezien je een titel als “Super Expert” draagt. Ik vraag me nu af “Super Expert” in wat?

Als als je je een beetje in de materie verdiept kom je uit bij bevoorbeeld: https://www.emfscientist.org/

Hier hebben meer dan 200 personen met een doctors titel in het EMF vakgebied een petitie ondertekend waarin de gezondheidsrisico’s nogal ter sprake komen.

Als ik dit in de context zet van een uitspraak die onze minister president Mark Rutte onlangs deed: "De vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander"

Dat lijkt me hier dus ook op van toepassing, zolang 5G in opspraak is en niet door onafhankelijk onderzoek is weerlegd, wordt gewoon alle 5G apperatuur weer uit de masten gehaalt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic