Anthony070

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat te doen bij niet gewenste telefoon gesprekken uit Londen

Ik word nu al geruime tijd regelmatig gebeld door telefoonnummers uit Londen, wanneer ik ze wegdruk word ik gelijk weer teruggebeld. Na blokkeren van het nummer volgt het volgende nummer. Vodafone Nederland kan niet helpen omdat het niet om een Nederlands nummer gaat Vodafone Engeland doet niets voor Nederlandse abonnees. Vodafone Nederland moet samenwerken met Vodafone Engeland om dit te doen stoppen. Daarom graag melding maken als je hier ook last van hebt.
Zie hier de nummers waardoor ik gebeld ben:
+44 20 3695 1154
+44 20 3695 4674
+44 20 3695 8764
+44 20 3695 1765
+44 20 3695 3526
+44 20 3695 6141
+44 20 3695 8556
+44 20 3808 2747
+44 20 3808 5802
+44 20 3808 9112
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Anthony070, bedankt voor je melding. Ik heb het intern doorgegeven zodat de nummers kunnen worden nagekeken en indien mogelijk geblokkeerd voor bellers vanaf ons netwerk. Dat houdt helaas wel in dat je nog gebeld kunt worden, dit kunnen we niet blokkeren.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Anthony070
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zo ie zo zijn het fake nummers, tenminste als je op internet zoekt dan zie je veel van deze nummers terug die niet terug te brengen zijn naar een echt nummer. Terug bellen natuurlijk NOOIT doen en de aanhouder wint en toch elke keer maar weer blokkeren op je telefoon.

Op de Community staat ook al zoiets beschreven: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel-nooit-zomaar-terug-259790

Normaal zou ik je naar deze pagina sturen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#telefonische-overlast

Wat je zelf al zegt, omdat het om een buitenlandnummer gaat kan Vodafone niet verder helpen. Wat ook op die pagina staat beschreven. Maar het blijft vervelend en blijven blokkeren. De aanhouder wint, laten we maar hopen! Succes in ieder geval.

** Even door de duidelijkheid, geen andere provider zou kunnen helpen als het om een buitenlandnummer gaat. Ben het eens gaan rond zoeken bij andere providers en die kunnen daarin ook niet helpen. Gelukkig ligt het dus niet aan Vodafone NL of Vodafone Engeland - Al hoewel ze misschien in Engeland wel zouden moeten kunnen helpen maar daar ben je geen klant **
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Anthony070, bedankt voor je melding. Ik heb het intern doorgegeven zodat de nummers kunnen worden nagekeken en indien mogelijk geblokkeerd voor bellers vanaf ons netwerk. Dat houdt helaas wel in dat je nog gebeld kunt worden, dit kunnen we niet blokkeren.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Marc- wrote:
Anthony070, bedankt voor je melding. Ik heb het intern doorgegeven zodat de nummers kunnen worden nagekeken en indien mogelijk geblokkeerd voor bellers vanaf ons netwerk. Dat houdt helaas wel in dat je nog gebeld kunt worden, dit kunnen we niet blokkeren.

Hoe kan dit?
Vraag het omdat jullie op de website zelf melden dat als het gaat om buitenlandse nummers, Vodafone niet verder kan helpen. Dit kan dus wel?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Energieboy je hebt op de website gekeken bij het gedeelte dat gaat over telefonisch overlast? Dat is namelijk een ander verhaal en daarbij is geen onderzoek mogelijk. Bij de zogenaamde wangiri-fraude geldt een andere procedure en kunnen nummers worden geblokkeerd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Marc- wrote:
Energieboy je hebt op de website gekeken bij het gedeelte dat gaat over telefonisch overlast? Dat is namelijk een ander verhaal en daarbij is geen onderzoek mogelijk. Bij de zogenaamde wangiri-fraude geldt een andere procedure en kunnen nummers worden geblokkeerd.

Oke, bedankt voor deze info.
Dat wist ik dus niet, goed nieuws dus 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten. Nummers zijn aangekaart.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic