Beantwoord

[Algemeen] Hulp bij de Samsung / Android telefoon

  • 21 februari 2014
  • 35 reacties
  • 34772 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17
Reset maken
http://www.samsung.com/common/next/img/support/pic_kies02.jpg
Een reset maken doe je vaak niet zomaar, een reset maken na een grote update kan handig zijn! In dit berichtje wordt jullie uitgelegd hoe kan woorden gedaan, hiervoor heb je een aantal dingen nodig:


  • USB kabel
  • Telefoon zelf
  • Samsung Kies op de PC/Laptop

Wat je al eerst doet is Samsung Kies te installeren dit kan hier. Wanneer je dit eenmaal hebt gedaan maak je het proces volledig. Stap twee is dat je de USB kabel verbindt aan je PC of laptop plug hierna je smartphone aan de PC/laptop.
Als laatste stap moet je wel nadenken welke bestanden en data je wilt opslaan op de PC (deze kun je na de reset weer terug op je smartphone verzenden). Wanneer deze data is opslagen via Samsung Kies kun je je toestel bij de hand nemen en dan het volgende doen ga naar, Instellingen > Back Up maken en terugzetten en zie dan apparaat resetten.

Wanneer dit proces is voltooid zal je telefoon vragen of je je accounts opnieuw wilt toevoegen zoals je Google account of Samsung account. Hierna kun je opnieuw je data en je opgeslagen data van de PC halen door opnieuw je mobiele smartphone aan de PC te koppelen en hierna naar Samsung Kies te gaan en je data te versturen naar je mobiele smartphone.

Je hebt ook de mogelijkheid om te switchen naar Samsung Kies Lite (je mist hierbij wel en aantal functies)!
Samsung Kies site: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Dit was het! Je hebt nu geleerd hoe een reset ter werking gaat 🙂.

Last van Trouble shooting bij Kies? Bekijk de volgende video van Samsung Nederland: http://www.youtube.com/watch?v=nvajQC9EpAI&list=PLF6B55E8EE08DA493

*Let wel erop dat je PC Samsung Kies aankan! Dit programma kan voor sommige te groot zijn.
icon

Beste antwoord door SamsungExpert 9 augustus 2015, 23:22

Beveilingsupdates van Android fabrikanten



Het mocht misschien opgevallen zijn maar fabrikanten als Google, Samsung & LG willen je maadenlijks beter beschermen tegen bepaalde lekken in Android. Android kent nog steeds veel gaten die niet zijn opgevuld, helaas! Ook in de 5.0 versies zijn lekken te vinden.



Zo werd laatst duidelijk door een bepaald MMS-bericht via de Berichten app of Hangouts zonder de SMS te openen je telefoon per direct overgenomen kon worden. Vodafone houdt deze schadelijke MMS-berichten al tegen. Daarnaast zullen fabrikanten samen met telecomaanbieders werken om ook de toestelupdates zo snel mogelijk beschikbaar te stellen!



Via de speciale app Stagefright Detector App heb je de mogelijkheid om je toestel op deze specifieke Android lek te testen.



Maar zou ik nog een Android toestel aanschaffen na deze lekken? Waarom niet! Want wie wilt gaan voor de vrijheid, de vele apps en wie zich niet aan een telefoon wilt laten hangen met vaak hetzelfde design en niet de Wow! Met toptoestellen en perfecte specificaties en heel veel fabrikanten is een wereld voor je geopend, welcome to Android 😉.

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Samsung extra's

Samsung heeft op dit moment vele nieuwe functies op de nieuwste top modellen toegevoegd! Ze kunnen in bepaalde omstandigheden niet geheel of niet functioneren.

Multi Window


Met Multi Window zet je twee apps op één scherm! (Houdt rekening ermee dat niet iedere smartphone deze functie heeft)! Je kunt deze optie inschakelen bij de instellingen en dan bij mijn apparaten of schakel deze in via de statusbalk. Wanneer deze op actief staat druk dan op de back button en Multi Window zou voor je moeten verschijnen aan de zijkant! (Niet alle apps worden mogelijk ondersteund).

Video: http://www.youtube.com/watch?v=2ueKmlAiaaw&list=PLF6B55E8EE08DA493

Smart Pause

Smart Pause werkt voornamelijk bij je video's wanneer je hoofd inclusief je ogen wegdraait, daardoor gaat de video op pauze. Ga naar het instellingen menu en ga naar mijn apparaat scrol omlaag en daar staat de functie Smart Pause klik hierop, dit kan eventueel via je taakbalk.


Video: http://www.youtube.com/watch?v=LHGkPJk64iY&list=PLF6B55E8EE08DA493

Air View


Wat is Air View en hoe werkt het? Ga naar, Instellingen > Mijn apparaat > Air View. Klik erop je zult dan en lijstje zien van en aantal opties. Ga naar je galerij en ga met je vinger en net boven ongeveer 1 cm ervan af, dit kan ook met andere apps niet alle.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=HrQhMD4vLDw&list=PLF6B55E8EE08DA493

Slim Sluimeren

Slim Sluimeren zorgt ervoor wanneer jij een stukje tekst leest en naar het scherm kijkt je niet de hele tijd op het scherm hoeft te tikken om te scrollen. Ga naar je instellingen en dan naar mijn apparaat en zie dan Slim Sluimeren vink deze optie aan. Of doe dit via de de statusbalk. Je zult vanzelf en doorzichtig oogje zien bij je statusbalk (dan weet je dat deze functie actief is).

Video: http://www.youtube.com/watch?v=LHGkPJk64iY&list=PLF6B55E8EE08DA493

Deze opties zijn mogelijk verouderd en niet meer in gebruik! Opties kunnen ook worden vervangen/verwijderd door de fabrikant zelf via updates. Informeer hierover bij de fabrikant.

Reputatie 7
Badge +17
Tips bij het verbeteren van je accuduur

Je batterij is vaak een probleem de ene keer heb je er te weinig van en de andere keer heb je de oplader niet nodig. In de volgende stappen leg ik je uit hoe je de accuduur van je mobiele telefoon kunt verbeteren!


We beginnen eerst met je homescreen, verwijder je live background deze neemt veel stroom doordat deze steeds wordt aangetoond wanneer je naar je menu wilt enz.. Probeer een donkere achtergrond of een volledige zwarte achtergrond zo verbeter je de accuduur.
Samsung voegt ook een spaarstand aan het toestel toe deze vindt je tussen de instellingen of bij de statusbalk, wanneer je deze inschakelt houdt het in dat de processoren vermindert zullen worden enkele functies niet beschikbaar zijn en je helderheid omlaag gaat.
Ook features zoals: Smart Stay, Smart Pause en overige die je niet gebruikt kun je dan het beste uitschakelen het kost je batterij toch enkele percentages. Zet ook je display op een normale hoogte zodat dit wel afleesbaar is.

Tip! Wanneer je toch geen gebruik maakt van het netwerk is je toestel volledig uitzetten het beste of in vliegtuigmodus. Zorg er ook voor dat GPS, Bluetooth en Wi-Fi uit staan als je deze niet gebruikt!

Je kunt ook kijken bij het instellingen menu bij batterij waarom je batterij zo snel op is. Je beeldscherm zal altijd een stroomverbruiker zijn. Sluit ook apps als je deze niet meer gebruikt dit doe je als volgt, druk op de home knop voor 2 seconden en zie dan een lijstje van al je apps die open staan veeg deze dan weg.

Werkt het niet echt kun je altijd en back up batterij kopen (mocht de achterkant van je toestel afneembaar te zijn). Of schaf een powerbank aan! Deze kun je het beste vanaf €23,- aanschaffen (stel je hebt een 2500 mAh batterij schaf een 5000 mAh powerbank aan).
Reputatie 7
Badge +17
Samsung tricks

Hoe maak je een screenshot?

Door met de zijkant van je hand over het scherm van links naar rechts te swypen heb je al een screenshot. Dit kan ook via de volgende knoppen, home + vergrendelknop ingedrukt houden.

LCD test

Als je de kleuren wilt controleren of ze nog allemaal in orde zijn toets je de volgende cijfers in, *#0*#


Easy mode inschakelen


Om de easy mode in te schakelen doe je het volgende: Ga naar instellingen > startschermstand en klik op easy mode, simpel dus!

Oefening voor je Galaxy S4/Overige Galaxy toestellen


Het klinkt misschien raar en maar nutteloos maar wist je door steeds naar apps te gaan en dan te klikken op de home knop en dat steeds kan je Galaxy/Android toestel zijn conditie weer terugkrijgen!

Main version/BatteryStatus

Door naar je telefoon te gaan en de volgende cijfers in te typen kun je de main version vinden van je software, *#12580*369#. Wil je de batterij status weten? Type dan de volgende cijfers in bij je telefoon, *#0228# en je zou de pagina over je batterij moeten zien op het scherm.

Google Now openen

Door de menu knop aan de linkerkant ingedrukt te houden zal Google Now verschijnen hiermee kun je dus sneller zoeken dan via je browser!

RAM geheugen verwijderen


Het RAM geheugen op je mobiele telefoon kan simpel en gemakkelijk worden opgeschoond, voordat je dit doet zorg ervoor dat alle apps zijn verwijderd uit je actieve applicaties en dat deze dus op 0 staat. Druk op de home knop en klik op het icoontje aan de linkerkant > en zie dan RAM druk dan op ''Wis geheugen''.

Apps sluiten


Door de home knop ingedrukt te houden voor maar een paar seconden zie je al je open apps staan tussen het rijtje deze kun je eruit swypen of je kunt ook kiezen door op het icoontje aan de rechterkant te klikken dan worden alle apps gelijk gesloten!

Tot slot:
Dit was dus en korte samenvatting! Hopelijk zitten hiertussen ook dingen waarvan je dit helemaal niet wist of dat je er nu meer van begrijpt, er komen nog waarschijnlijk meer berichten in dit topic dus stay tuned!
Reputatie 7
Badge +17
Hoe update ik mijn software op smartphone/tablet?



Dit is zeer gemakkelijk te doen! Zowel via OTA (Over The Air) maar ook via Samsung Kies (Via de PC) is deze optie mogelijk!

OTA:

Ga naar: Apps > Instellingen > Toestel info > Software-update > Bijwerken zie dan het resultaat, en is er wel en update beschikbaar download deze dan altijd via en Wi-Fi netwerk zoals bijvoorbeeld thuis! Via 3G of 4G de update downloaden kan erg lang duren en mega veel mb's verbruiken.

Samsung Kies:


Heb je Samsung Kies nog niet download deze dan via deze pagina. Als je het toestel aansluit op de PC zal er staan bij Samsung Kies dat je toestel inderdaad verbonden is, zo niet lees dan het stukje over en reset maken van je toestel hier staat wat je kunt doen als Kies niet naar behoren werkt.
Als er en update beschikbaar is voor je toestel zal dit automatisch staan op je scherm zo niet: Klik op mijn apparaat > Zie firmware versie controleren.

Via deze twee opties kan jij je software updaten naar en nieuwere versie!
Dit geldt zowel voor smartphone als voor de tablet.

*Houdt rekening ermee dat je instellingen menu anders kan zijn zoals bij de Galaxy S4 dan bij vorige Android versies op andere toestellen.
Reputatie 7
Badge +17
Google options

Niet alleen Samsung heeft zijn nieuwste toestellen voorzien van vele snufjes ook Google heeft en aantal leuke opties ingebouwd in Android welke dus in elk toestel zitten. Hieronder en paar die je misschien zal gebruiken!

Datagebruik: In Android 4x hoger zit deze nieuwe optie ingebouwd zo kun je ook zien wat wat gebruikt en hoeveel je al hebt verbruikt van je MB's! *Deze kunnen verschillen van je provider.

Unlocken door je gezicht? En ja hoor dit is ook gewoon mogelijk! Ook vanaf Android versie 4x hoger. Dit kun je instellen via: Apps > Instellingen > Vergrendelscherm > zie dan de optie welke je wilt kiezen, hierna worden er en aantal foto's gemaakt en worden deze bevestigt ook moet je voor alle zekerheid er en pincode bij plaatsen. *Niet alle apparaten ondersteunen dit.

Batterijverbruik? Misschien herken je deze handige optie al maar misschien ook niet. Je vindt hem zo: Apps > Instellingen > Batterij hier kun je inzien welke app het meeste gebruik maakt van je batterij (dit is vaak je scherm) en ook kijken hoelang jij ongeveer met de batterij omgaat voor de dag.

Reputatie 7
Badge +17
LED indicator inschakelen.

Veel smartphones hebben op dit moment een LED indicator hierdoor kan je sneller zien dat je een berichtje hebt ontvangen op bijvoorbeeld WhatsApp en zo geldt dit ook voor vele andere apps. Ik laat je in dit bericht zien hoe je deze in werking zet. Dit voorbeeld doe ik via de Samsung Galaxy S4 32GB Black Mist *Dit kan bij ieder toestel verschillen kom je er niet uit maak dan graag een nieuw topic aan zodat we je daar verder kunnen helpen 🙂.

Hoe zet je de LED indicators aan als deze uit staan? Ga naar: Apps > Instellingen > Mijn apparaat > LED indicator > Vink de vakjes aan welke je aan wilt hebben. In de applicaties is eventueel de kleur te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +17
Account toevoegen

Tegenwoordig hebben we allemaal wel een social media account of een overig account die je nodig hebt voor die ene app, in dit berichtje laat ik jullie zien hoe je deze kunt toevoegen en dit simpelweg via het instellingen menu.

Ga naar: Apps > Instellingen > Accounts > Klik op account toevoegen en kies welke je wilt toevoegen apps zoals Twitter en Facebook (deze moet je wel even downloaden voordat je deze kan toevoegen).
Samsung vraagt ook toestemming dit kan GalaxyApps heten.

Natuurlijk kun je ook gewoon via de apps inloggen met je gegevens.
Reputatie 7
Badge +17
Last van een trage homeknop?
http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2015/10/nexus2cee_wm_gg7.jpg
In Samsung zijn nieuwste Samsung Galaxy toestellen is S Voice in het leven geroepen (concurentie van Apple zijn Siri). De home knop heeft tegenwoordig twee functies, naar je homescreen gaan en door twee keer erop te drukken naar S Voice.

Alleen soms kan je home knop traag aanvoelen of gewoon echt traag zijn.
Ik laat jullie zien hoe je die knop een sport lesje kunt geven, dat eigenlijk heel simpel!

Ben je wel een S Voice gebruiker? Zo ja, dan kun je deze aan laten staan en de tips van hieronder opvolgen.
Zo niet, zet deze dan uit. S Voice beïnvloedt ook je home knop erg. Ga naar S Voice > Settings > Open via the home key uitvinken en dan zou de knop het toch beter doen dan normaal.

Een andere training is door de home knop en op apps te klikken de hele tijd, voorbeeld: Klik op apps en klik dan op de home knop, simpel dus! Zo krijgt deze toch een beter conditie (dit kan in sommige gevallen werken).
Reputatie 7
Badge +17
Wat te doen als je toestel niet opstart?

Misschien wel het ergste wat je kan overkomen met je toestel, dat deze niet meer opstart! Hierbij geef ik je een aantal tips om te kijken of deze toch nog aan gaat.

Heb je al eens gekeken of de batterij niet gewoon leeg is? Zet je telefoon aan de lader en kijk of deze inderdaad leeg is. Als deze volledig opgeladen is kun je proberen het toestel aan te doen, maar wat als dit niet lukt?
Ga dan niet wachten maar druk dan eens voor 10 seconden op de aan/uit knop, enig effect?
Dat ook al niet?
Dan kun je voor het laatste even de home + aan/uit knop ingedrukt houden voor ongeveer 5 seconden en kijken of het toestel dan nog tot leven komt, zo niet is en reparatie nodig (gegevens worden dan wel helaas verwijderd).
Reputatie 7
Badge +17
Meldingsvenster veranderen

Tegenwoordig kun je het meldingsvenster veranderen wat natuurlijk voor sommige handig kan zijn, zeker de mensen die bijvoorbeeld Wi-Fi veel gebruiken en die vooraan plaatsen en iemand die geen gebruik maakt van Bluetooth deze er volledig uithaalt. Maar hoe verander ik deze dan? Dat ik ga ik je hieronder uitleggen!

Draai je op Android 4.2.2 of hoger dan kun je door-middel van twee vingers vanuit het meldingsvenster naar beneden swypen, hierna zie je een pictogram met een klein potloodje eenmaal wanneer je hierop klikt kun je de opties zien en kun je de pictogrammen met de functies toevoegen of verwijderen.

Draai je op een andere versie kun je naar: Apps > Instellingen > Display > Meldingsvenster gaan en zie dan ook de veranderingen die je erin kunt maken.
Reputatie 7
Badge +17
4G instellen op een 4G toestel

Voordat je dit leest wees wel op de hoogte of je toestel beschikt over 4G! Anders kun je alleen gebruik maken van het 3G netwerk en lager.
Als je toestel wel 4G geschikt is en beschikt over 4G, volg dan de volgende instructies op.

Om 4G te gebruiken op je toestel moet je eerst naar de instellingen van Mobiele Netwerken gaan (vaak wordt 4G automatisch ingesteld als je een nieuw toestel koopt en in een 4G regio woont of bent).
Zo niet doe het volgende: Apps > Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > Selecteer, LTE/WCDMA/GSM. LTE staat voor het 4G netwerk en zal dan hiermee verbinden als je 4G hebt in je regio.

Heb je nog geen 4G in je regio kijk dan eens op: https://www.vodafone.nl/4g/ of https://www.vodafone.nl/fastforward/ Zie ook de foto voor de juiste instellingen.
http://cdn.mobilesupportware.com/ml/260914-3494916.jpg

Heb je nog een andere vraag over het 4G netwerk kijk dan even tussen de topics Vodafone diensten of Ons Netwerk en mis je een vraag, stel deze gerust op het forum door even een nieuw topic aan te maken.

Succes!
Reputatie 7
Badge +17
Maak van je Galaxy S4 flitser een hartlagmeter

In deze post ga ik jullie uitleggen hoe je van je Galaxy S4 of oudere telefoon een hartritme meter ervan kunt maken, en dit ook nog eens heel simpel!

Wat heb je nodig?
  • Toestel dat draait op Android en beschikt over de Google Play Store
  • Een camera
  • Een flitser
  • En als laatst genoeg opslag ruimte voor de app zelf!

Het werkt eigenlijk als volgt. Je download de app via de Google Play Store, download 'm hier! Eenmaal wanneer je de app hebt gedownload kun je deze openen waarna je een paar tips krijgt. Wanneer dit klaar is kun je uiteindelijk gebruik maken van de optie, gek hé om dit toch ook op je mobiele toestel te hebben.

*Let op: Met de gratis versie kun je maar 3 keer per dag gebruik maken van de meter! Je kunt altijd nog een Pro versie ervan kopen dit kost je €1,99

Eigenlijk was dit het, zo zie je dat sommige functies van andere toestellen ook best gedraaid kunnen worden op oudere of bijna de nieuwste smartphones.
Reputatie 7
Badge +17
Niet meer tevreden met de camera app die je fabrikant meelevert?

Misschien ben je het wel zat met je camera app die op je toestel staat en waarbij de fabrikant zich helemaal heeft laten zien wat ze kunnen en je maar de simpele Android stock camera app wilt, vanaf nu is dit mogelijk! (Voor gebruikers vanaf Android versie 4.4+). Google heeft namelijk zijn camera app online gezet in de Google Play Store.

Laten we beginnen. Als eerste ga je naar de Google Play Store en zoek naar Google Camera je zal gelijk de Google Inc app zien, of ga via de link gelijk ernaar: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.GoogleCamera
Installeer de app en weet zeker dat je ook genoeg opslagcapaciteit hebt en tadaa je hebt de Google Camera app en je kunt ook daar gewoon gebruik van maken.

Waarschijnlijk zul je nog wel merken dat er verbeterpunten zijn die ook waarschijnlijk later door Google zullen worden gefixt.
Hopelijk kun jij er in ieder geval van genieten, of misschien blijf je gewoon bij je huidige camera app.
Reputatie 7
Badge +17
Hoe verbind ik mijn smartwatch met mijn Galaxy toestel?

Eigenlijk is dat heel gemakkelijk te doen, en dat ga ik jullie in dit berichtje laten zien. (Zorg er wel even voor dat je en internetverbinding hebt met Wi-Fi niet 3G/4G en zorg voor voldoende opslagcapaciteit)!

Wat moet ik doen? Ga naar: Samsung Apps > Catergorie > Galaxy Essential > Let wel even op welke smartwatch je van Samsung hebt gekocht, de Gear2 (Neo) of de GearFit hiervoor zijn aparte apps installeer de app en open deze je zult deze zien staan tussen je apps. (Voor de Neo telt ook de Gear app).

Ga naar de app en klik op 'Scannen' zie je je smartwatch ertussen staan? Klik erop en controleer of de sleutel klopt zo ja tik op ok, hierna druk je op accepteren. Je zult hierna en aantal instructies meekrijgen.

Ziezo via deze weg koppel je de Gear2 Gear2 Neo & de GearFit aan je Galaxy toestel, en vergeet je niet dat je tenminste vanaf Android versie 4.3 hiervan pas gebruik kunt maken anders heeft het weinig nut.
Succes!
Reputatie 7
Badge +17
Firmware controleren op je Gear

Zorg er alvast voor dat je Gear verbonden is met je Galaxy toestel, zo niet zie mijn vorige post hierboven hoe je dit doet.

*Zorg er alvast voor dat je met Wi-Fi verbonden bent (ik raad het 3G of 4G netwerk af dit omdat downloaden mogelijk kan zijn).*

Ga naar: Apps > Gear Manager > Tik op de naam van je smartwatch en zie daarna software update, klik op bijwerken. Zie je voor het eerst Gear software bijwerken in een pop up, klik dan op ok. Als er een update
beschikbaar is wordt dit aan je vermeld en kun je het proces in werking laten gaan. Zo niet dan zijn de laatste updates op je Gear geïnstalleerd.

Door je Gear via regelmatige updates te controleren op nieuwe firmware kun je hierdoor zorgen dat je Gear efficiënter en sneller is.
Reputatie 7
Badge +17
Wi-Fi hotspot aanzetten

Door gebruik te maken van een Wi-Fi hotspot van een vriend of collega kun je gebruik maken van het web. Let wel op! Wat je hierna zelf doet is op eigen risico zeker qua dataverbruik, later daar meer over.

Om de Wi-Fi hotspot aan te zetten doe je het als volgt: Instellingen > Meer netwerken > Tethering en draagbare hotspot > Klik op functie aan, eenmaal dit gedaan zoek je op het toestel waarmee je contact wilt maken, de juiste hotspot begint vaak met Android. Klik op Ok voor de beveiligingscode en ziezo je bent verbonden! Mocht de persoon geen gebruik meer maken van de hotspot kun je deze gewoon uitzetten.

*Let op dat je gebruikt maakt van het 3G /4G netwerk dit inhouden doordat een ander op zijn mobiel filmpjes streamt je data gebruik bij je MB's zeer snel omlaag kan gaan, vermeld ook tegen hem/haar dat het niet de bedoeling is video's te bekijken of online muziek te beluisteren via Deezer of Spotify en zorg er wel voor dat je een data bundel hebt met meer dan 1000MB. Stel de hotspot meer in voor berichten en mail enz...
Reputatie 7
Badge +17
Koptelefoonuitgang werkt niet meer?

Het kan iedereen wel eens gebeuren er komt geen muziek meer of maar aan één kant van je oortjes/koptelefoon maar wat doe je dan eigenlijk?

Test is even op een harder volume! Het is eens handig om eens te blazen in de koptelefoonuitgang misschien dat er stof of overige vuil in zit waardoor je toestel en oortjes/koptelefoon geen contact kunnen maken met elkaar. Mocht dit niet hebben geholpen zorg er dan voor dat je eens andere oortjes/koptelefoons gebruikt als dit ook geen resultaat geeft kan er echter iets mis zijn met de koptelefoonuitgang waardoor reparatie echter wel noodzakkelijk is.

Mocht je toestel IP-67 kan het zo zijn dat de koptelefoonuitgang misschien water bevat, droog deze door met een heel dun en klein doekje eens erin te gaan.

Mocht je koptelefoonuitgang wel naar behoren werken maar hoor je dat er aan één kant geluid stroomt kan het betekenen dat je oortjes/koptelefoon een defect hebben. De oortjes die je bijgeleverd krijgt hebben meestal 6 maanden mocht dit zijn gebeurd door een fabrieksfout, dan worden deze gratis vervangen.
Reputatie 7
Badge +17
Apps starten trager op

Let op! Je zet de ontwikkelaarsoptie aan! Verander geen ander instellingen dit is op je eigen risico, de functie is bedoeld voor mensen die zich dieper het systeem in willen via het toestel zelf. Doe alleen zoals de instructies zeggen.

Om deze optie te activeren ga je naar: Apps > Instellingen > Over het toestel > Zie Buildnummer, klik hier ongeveer 5 keer op > ga terug naar je instellingen menu je ziet een optie meer staan. Op sommige toestellen staat deze functie al aan.

Scroll helemaal naar beneden je ziet dan in principe staan Vensteranimatie schalen - Animatieschaal overgang - Schaal van duur Animator zet deze allemaal op de stand uit. Mocht je de animaties wel weer willen zien doe je hetzelfde als net maar dan zet je ze op aan.
Reputatie 7
Badge +17
Telefoon laad niet meer op?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je toestel niet meer laad, hieronder de redenen.

  1. Afgebroken USB poort
  2. Lader stuk
  3. Batterij in slechte staat
1. Mocht je USB poort zijn afgebroken kun je het beste je toestel ter reparatie bieden hoe vaker je op dat moment je lader erop aansluit hoe groter je de beschadiging maakt die er al is. Slim advies koop GEEN universele lader op de markt, neem een originele.

2. Je kunt altijd even kijken mocht je een zelfde soort lader thuis hebben liggen of die van iemand even kunnen lenen kijken of de lader de schuldige is. Mocht dit zo zijn kun je binnen de garantietermijn een nieuwe lader krijgen als deze problemen heeft gekregen door een fabrieksfout.

3. Als een batterij te oud is kun je deze maar het beste vervangen voor een originele, zeker als je toestel al meer dan 2 jaar oud is. Elk merk heeft een bepaald bedrag, slim advies ga NIET voor een universele batterij.
Mocht je een gebolde batterij hebben of zitten er bobbels op de batterij (binnen de garantietermijn), ga dan even langs een Vodafone winkel de medewerkers in de winkel zullen ervoor zorgen dat jij weer een nieuwe batterij ontvangt.
Reputatie 7
Badge +17
Camera wazig?

Mocht je camera wazig zijn waardoor scherpstellen niet lukt kun je altijd kijken of er toch nog een manier is om dit op te lossen, volg dan de volgende stappen op.

  1. Kijk even op de cameralens of daar geen vuil op zit zo wel veeg dit met een schoon doekje ervan af.
  2. Controleer of je front facing camera wel naar behoren werkt als dit wel het geval is kan je camera beschadigd zijn.
  3. Als je een hoesje hebt zorg ervoor dat het hoesje niet de camera half bedekt of helemaal.
Hebben deze tips je niet geholpen? Dan kan je camera toch beschadigd zijn, helaas! Je kunt het toestel beschikbaar stellen ter reparatie.
Reputatie 7
Badge +17
Waterschade?
http://media.nu.nl/m/m1nxhkra5nl8_wd640.jpg/galaxy-s4-active-eenmaal-gratis-omruilen-bij-waterschade.jpg

Bij waterschade kun je reparatie alvast van de tafel gooien vocht en water hebben het binnenste van het toestel overhoop gehaald je toestel kan je beter gewoon laten vervangen door een nieuwe dan...
Maar mocht dit nog redelijk weinig waterschade zijn hier zijn dan en aantal tips what to do!

  1. Zorg ervoor dat je het toestel goed droogt met en theedoek (droog)
  2. Zoek en kom en gooi er rijst in (je gaat het zonde vinden maar rijst kost je 3 euro en je mobiel misschien 500 euro). Een afgesloten bak met rijst is het beste.
  3. Haal de batterij eruit en overige leg alles los in de bak met rijst dus de batterij leg je erin de achterkant ook en voorkant en je simkaart los!
  4. Laat het drogen voor 48 uur dat is dus 2 dagen de rijst zal dan het meeste vocht opnemen. Je kunt ook speciale rijstzakken kopen voor tablet, telefoon en overige formaat. Je mag het toestel ook langer dan 48 uur in het rijst laten liggen.
  5. En zet het toestel gelijk uit wanneer deze uit het water komt en ga deze ook niet opladen!
Helaas kan aan de hand van deze tips geen garantie worden gegeven dat je toestel het ook echt zal doen, het is wel één van de meest bekende tip als je waterschade hebt aan je toestel.
Reputatie 7
Badge +17
Google Now Launcher
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--1sGIL2PL--/dprnu3g9ftciescfrhak.jpg
Je hoeft je telefoon niet meer te rooten en te flashen. Vanaf nu heeft Google zijn eigen kleine launcher gemaakt, de app is nog niet helemaal klaar en nog niet alles is in en Google jasje gezet.

Je kunt de app hier downloaden. Let op! De Google Now applicatie is nodig.
De app geeft je wel inzicht op Android hoe het er normaal uiziet. Je kunt later kiezen welke van de startschermen je wilt bijvoorbeeld: Touchwiz of Google Now Launcher.

Mocht je dit eens dit willen meemaken? Dan kun je dit eens proberen (wellicht bevalt het je wel).
De Google Now Launcher is beschikbaar op apparaten met Android 4.1 (Jelly Bean) of hoger.

Let op! De ondersteuning door Google is stopgezet en deze launcher zal helaas niet verder worden ontwikkeld.
Reputatie 7
Badge +17
Veiligheid voor je toestel


Zoals je weet is veiligheid natuurlijk een nummer één prioriteit op je toestel! Zonder veiligheid was je toestel waarschijnlijk niet meer een toestel geweest dat je zomaar zou gebruiken voor vele diensten.
Android is op dit moment niet het zwaar bewaakst OS (Operating System). Bedrijven als Blackberry en Apple hebben de beveiliging in handen (daarnaast gaan BlackBerry en Samsung samen harder en beter werken aan Samsung Knox om het nog beter te beveiligen). Daarom is het voor je Android toestel of Samsung toestel belangrijk dat je toestel volledig veilig is.

  • Zorg ervoor dat je geen apps van derde toestaat, deze optie kun je het beste uitvinken als deze aangevinkt staat. Het is namelijk niet veilig zeker wanneer je op een verkeerde link klikt waardoor er zomaar in de achtergrond een download wordt gestart.

  • Download alleen uit vertrouwde bronnen, het klinkt misschien verleidelijk als je ziet dat een app via een linkje gratis wordt aangeboden, die in de Google Play Store betaald is. Vermijd dit, het kan zo zijn dat het bestand wat je hebt gedownload een achterdeur bevat voor slechte bedoelingen!

  • Controleer de app, in de Google Play Store staan ook soms apps die niet heel friendly voor je toestel zijn. AdWare wordt het genoemd, reclame en virus advertenties dat je 'zogenaamd' een virus hebt op je toestel (wat niet waar is)! Of zoals eerder benoemde advertenties waarbij geen Google Play Store advertenties worden getoond maar van een onbekende website. Controleer daarom bij een app het volgende: Hoeveel x downloads, wat is de gemiddelde score, de reviews en belangrijk de rechten!

  • Een Antivirus app, deze apps kunnen de beveileging verhogen. Helaas kwam in verschillende testen het helaas niet altijd even goed uit. Doordat Android niet alle ingangen nog heeft gedicht kan de antivirus scanner zich soms vergissen dit ligt echter aan Android zelf en niet aan de app. Toch kan een antivirus app handig zijn zoals: AVG, McAfee en Norton. Scan je toestel ook eens als je er toch even tijd voor hebt.
http://www.system4u.cz/wp-content/uploads/Samsung_KNOX_Logo_Hor_BLK.png

Samsung heeft Samsung Knox gemaakt dit is het veilige achter Android zoals jullie eerder hoorde zal BlackBerry Samsung Knox verbeteren. Met Samsung Knox zijn bestanden versleuteld en is de veiligheid erg hoog, je kunt daardoor niet alle apps gebruiken die je wel zou willen.
Reputatie 7
Badge +17
Updates - Branded, unbranded
http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1404648/android-lollipop-forest.jpg?w=720&h=405&l=50&t=40
Hoe zit het nou met een branded toestel en de unbranded toestellen? In het volgende bericht hoor je er meer over!

Ik heb mijn abonnement verlengt bij een Vodafone winkel - telefonische klantenservice - https://www.vodafone.nl/shop/ is mijn toestel branded?

Ja, in dit geval is je toestel branded je zult dus van een aantal diensten gebruik kunnen maken maar ook zit er extra software op waardoor je toestel beter communiceert met het netwerk. Zo worden er niet alleen extra's bij geplaatst maar kunnen er als het nodig is fouten worden hersteld voordat een toestel wordt geüpdatet. (Mocht dit niet zo zijn kun je contact opnemen dan kan de software op het toestel worden toegevoegd).

Als er een update beschikbaar is krijg ik deze dan direct binnen?

Nou dat is niet altijd het geval. Updates worden steeds per toestel verstuurd niet alle toestellen krijgen dus op de 1e dag gelijk de update. Updates zullen om en om worden verstuurd naar de smartphones het kan zo zijn dat jij de update nog niet hebt ontvangen maar een vriend/vriendin wel. Maar je krijgt de update in dit geval door Vodafone gestuurd en niet via Samsung, Sony of HTC.

Ik heb verlengt via een externe dealer of het toestel los gekocht in en winkel, is mijn toestel branded of unbranded?

Als je een toestel koopt bij een winkel is deze bijna altijd wel unbranded of via een externe dealer. Als het om een externe dealer gaat kan het soms zo zijn dat je een branded toestel krijgt maar in de meeste gevallen is dit niet zo. Hun kopen de toestellen in via de fabrikant zelf en niet via een provider en dan naar jou.

Als er een update beschikbaar is krijg ik deze dan direct binnen?

De unbranded toestellen krijgen in meeste gevallen de update eerder binnen dan branded toestellen (soms kan het weleens vertraging hebben waardoor branded gebruikers eerder er zijn). Je krijgt dus updates die bijvoorbeeld direct door Samsung, Sony of HTC worden verstuurd. En niet in dit geval door Vodafone.
Reputatie 7
Badge +17
App werkt niet meer naar behoren?
http://static.trustedreviews.com/94/00002d00e/b8b7_orh350w620/Vodafone-Smart-4-Turbo.jpg

De app die jij altijd gebruikte werkt opeens uit het niets niet meer? Ben je dan hopeloos of volg je de volgende tips op om dit probleem hopelijk te verhelpen.

1. Start je toestel eens opnieuw op misschien dat de app normaal functioneert? Haal (als dit mogelijk is) de batterij eruit voor en paar minuten en start het toestel opnieuw op.

2. Als dit nog steeds niet heeft geholpen ga je naar: Google Play Store > Mijn Apps > Zoek de betrefende app op en kijk of er een update aanwezig is zo ja update deze en kijk of het probleem dan is verholpen. Als er geen update beschikbaar is kun je de app opnieuw installeren (let op! In sommige apps kan je data verloren gaan).

3. Heeft dit nog steeds niet geholpen? Ga dan naar: Instellingen > Applicatiebeheer > Zoek de betrefende app op > Cache legen.
Je kunt altijd feedback vermelden via de app zelf en ook als de app vastloopt kun je nog feedback geven als de melding 'App' is gestopt.

Heb je een app gedownload en niet vanuit de Google Play Store kunnen deze tips misschien niet allemaal werken! Tevens is er geen garantie dat de app ook echt zal werken. Wees hier dus voorzichtig mee.

Mochten deze tips niet helpen kan de app zelf een mogelijk probleem hebben, Probeer het vaker eens opnieuw om te kijken of er resultaten zijn. Het kan altijd zo zijn dat de app maker(s) een update uitbrengt voor bugfixes.

Reageer