MarcoM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen 5G meer

Ik heb een S20 5G met een red abonnement. Nu is mijn nieuwe contract 2 weken geleden ingegaan maar ik heb geen 5G meer op m'n telefoon?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @MarcoM 

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens! Ik ben even aan het toveren geslagen. Je mag zometeen als eerste je telefoon opnieuw opstarten. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. 

Wat is er nu precies gebeurd? Je hebt verlengd op het moment dat wij nog geen nieuwe abonnementen hadden met 5G erin. Vervolgens is dat ingegaan. Ik heb nu jouw abonnement omgezet naar het nieuwe Red Essential abonnement. Hierdoor kan je nu gebruik maken van5G. Dit heb ik uiteraard aangepast voor hetzelfde tarief. Jouw abonnementskosten zijn en blijven dus € 22,- per maand. Je ontvangt hierover nog een SMS. Schrik hier dus niet van!  De volgende factuur zal lopen vanaf vandaag tot eind augustus. 

Daarnaast heb ik uit coulance de helft van je abonnementskosten gecrediteerd. In My Vodafone zie je een creditnota staan en het bedrag van € 11,00 wordt verrekend met de eerstkomende factuur.

Bekijk in context

16 Reacties 16
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @MarcoM ,

 

Als je een abonnement hebt met 5G add-on zou je in principe gebruik kunnen maken van 5G. Zou je even naar de instellingen kunnen gaan en dan vervolgens naar mobiele netwerken, check daar of 5G/4G/3G/2G geselecteerd is.

 

Check ook even of de software up to date is.

MarcoM
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5G/4G/3G/2G staat aangevinkt. Het rare is dat ik dit toestel nam bij verlenging contract. Met mijn oude abonnement had ik wel 5G, nadat mijn nieuwe contract in is gegaan krijg ik alleen 4G/4G+

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Vreemd dat je voor de verlenging wel 5G had @MarcoM !

 

Je geeft aan dat dit toestel nog vrij nieuw is, heb je zeker weten de 5G versie en niet de 4G versie? Zie: Instellingen > Over toestel.

 

Als alles juist is ingesteld adviseer ik je om even met de klantenservice contact op te nemen, wellicht staat er iets verkeerd ingesteld intern.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @MarcoM 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat ontzettend gek dat je voor de verlenging wel gebruik kon maken van 5G, maar nu niet meer! Ik zie dat @SamsungExpert je al wat tips heeft gegeven om het één en ander te controleren. Super! Mocht je nog geen contact hebben opgenomen met de klantenservice, wil je dan jouw volledige gegevens in je Community profiel zetten en mij een seintje geven? Ik controleer dan graag of alles aan de achterkant correct staat zoals netwerk aanmelding etc. 
 

MarcoM
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone profiel is bijgewerkt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @MarcoM 

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens! Ik ben even aan het toveren geslagen. Je mag zometeen als eerste je telefoon opnieuw opstarten. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. 

Wat is er nu precies gebeurd? Je hebt verlengd op het moment dat wij nog geen nieuwe abonnementen hadden met 5G erin. Vervolgens is dat ingegaan. Ik heb nu jouw abonnement omgezet naar het nieuwe Red Essential abonnement. Hierdoor kan je nu gebruik maken van5G. Dit heb ik uiteraard aangepast voor hetzelfde tarief. Jouw abonnementskosten zijn en blijven dus € 22,- per maand. Je ontvangt hierover nog een SMS. Schrik hier dus niet van!  De volgende factuur zal lopen vanaf vandaag tot eind augustus. 

Daarnaast heb ik uit coulance de helft van je abonnementskosten gecrediteerd. In My Vodafone zie je een creditnota staan en het bedrag van € 11,00 wordt verrekend met de eerstkomende factuur.

Quanix82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Voor mijn nieuwe abonnement in was gegaan had ik wel 5G en sinds het nieuwe abonnement alleen 4G/4G+

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Quanix82, welkom!
Wat een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit! Wil je eens kijken of de tips van @SamsungExpert bij jou helpen? Zo niet, dan wil ik je vragen om net zoals @MarcoM jouw gegevens in je Community profiel te zetten en mij een seintje te geven. Dan neem ik met alle liefde ook een kijkje bij jou achter de schermen. 

Quanix82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone Toestel is 5G en instellingen staan goed. Heb het profiel met alle gegevens aangevuld.

hanplo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem zit hem volgens mij in de laatste update van 30 juli van het toestel. Voor die tijd gewoon 5G, na installatie latch (versie zie afbeelding) max 4G+. Denk dat de deskundigen daar de oorzaak van het probleem moeten zoeken.

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

@Cecilia Vodafone Zou jij ook even een check kunnen doen bij @hanplo . Ik heb hem gevraagd de gegevens in zijn profiel aan te vullen.

MarcoM
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de hulp!

Quanix82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even een update.

 

Toen ik gister in Alkmaar was, had ik op sommige plaatsen wel eventjes kort 5G. Als ik op de kaart kijk zou Beverwijk ook 5G dekking moeten hebben maar hier zie ik alleen 4G+.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Quanix82 Ik ben even voor je aan de slag gegaan. Jouw situatie was vergelijkbaar met die van @MarcoM. Het enige verschil is dat jouw abonnement wel op de juiste wijze is omgezet, omdat je hebt verlengt tegenover de oude voorwaarden. Ik heb jouw abonnement nu aangepast naar de variant met 5G. Je gaat een factuur krijgen tot vandaag voor je oude abonnement. De volgende factuur loopt vanaf het overzetten tot het einde van de maand erna. De factuur daarna gaat weer over 1 maand lopen. 

Je mag zometeen als eerste je telefoon opnieuw opstarten. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. 

@hanplo Bij jou is het weer een heel ander verhaal. Er is bij jou sprake van een stuck order. Simpelgezegd houdt dat in dat er in het systeem bij jou het één en ander is vastgelopen bij de verlenging. Hierdoor heb je geen toegang tot 5G. Ik en een andere collega konden dit helaas zelf niet oplossen, waardoor ik hiervoor een onderzoek heb aangemaakt. Dit wordt in het algemeen binnen 10 tot 15 werkdagen opgepakt. Uitzonderingen daar gelaten. Zodra het is opgelost, mag je het toestel opnieuw opstarten, indien geen 5G, let me know!

Quanix82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone Ik heb mijn telefoon nu meerdere keren opnieuw gestart, maar het enige dat ik hier in Beverwijk krijg is 4G+.

Afgelopen weekend had ik alkmaar wel af en toe heel kort 5G.

Op de dekkingskaart staat Beverwijk wel gewoon als dekking voor 5G.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Quanix82 
Dat is bijzonder. Je abonnement staat nu in ieder geval correct voor het ontvangen van 5G. Als je volgens onze dekkingskaart wel 5G zou moeten ontvangen, dan wil ik je aanraden om de netwerkcheck te doorlopen. Aan het einde wordt er dan een opdracht aangemaakt voor onze technische dienst en die duikt er dan verder voor je in.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic