rbeijers82

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

S4 melding: 'vodafone update is gestopt'

Update: door

Hallo,

Ik heb laatst ook al gebeld naar Vodafone maar daar konden ze me er ook niet echt mee helpen.

Ik krijg regelmatig de melding in mijn scherm:
'Vodafone Updates is gestopt'. Dit komt in een scherm wat overeenkomt met een proces dat is gestopt (lees: error). Voordat ik deze melding krijg loopt mijn telefoon vast of werkt dan heel langzaam. Ik heb verschillende apps al opnieuw geinstalleerd dan wel verwijderd.

Ik heb de volgende apps bekeken:
- Discover
- Mobile protect
- My Vodafone
- My Web
- Updates
- Vodafone

Wie weet waar de fout in zit? Want mijn batterij gaat hier volgens mij heel snel mee leeg en het is uiteraard zwaar irritant.

Grtz Remco
Hallo,

Ik heb laatst ook al gebeld naar Vodafone maar daar konden ze me er ook niet echt mee helpen.

Ik krijg regelmatig de melding in mijn scherm:
'Vodafone Updates is gestopt'. Dit komt in een scherm wat overeenkomt met een proces dat is gestopt (lees: error). Voordat ik deze melding krijg loopt mijn telefoon vast of werkt dan heel langzaam. Ik heb verschillende apps al opnieuw geinstalleerd dan wel verwijderd.

Ik heb de volgende apps bekeken:
- Discover
- Mobile protect
- My Vodafone
- My Web
- Updates
- Vodafone

Wie weet waar de fout in zit? Want mijn batterij gaat hier volgens mij heel snel mee leeg en het is uiteraard zwaar irritant.

Grtz Remco
11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat het irritant is begrijp ik wel. Als het om en Update gaat kun je kijken via Samsung Kies of dit enig nut heeft.
En ben je al eens langs gegaan bij en Vodafone winkel met en Smartphone Crew afdeling?

En Vodafone Update gaat vaak via Vodafone zelf dus misschien hebben ze daar ook wat tips?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi rbeijers82, ik kan me voorstellen dat het de Discover app kan zijn. Helpt deze geforceerd stoppen, evt de updates verwijderen en hem opnieuw updaten via de play store?
rbeijers82
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit nu geprobeerd. Ik heb 'gedwongen stoppen, gegevens wissen, buffer leegmaken en weer aanzetten' gedaan. Ben benieuwd of dit de issue is. Helaas kwam de melding niet elke minuut, dus zal nu even een week moeten wachten....

Ik weet niet hoe het werkt om hier de screenshot er bij in te voegen, maar die heb ik in ieder geval wel klaar staan.

rbeijers82
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas bood dit ook geen oplossing. Ik krijg nu regelmatig weer de melding. Tevens krijg ik ook weer die andere melding:

Update beveiligingsbeleid
Update mislukt vanwege netwerkproblemen.

Dan kan je wel een vinkje zetten voor 30 dagen niet meer weergeven, maar ik heb toch het idee dat deze twee meldingen mijn batterij redelijk snel leeg trekken. Tevens heb ik gewoon internetverbinding, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nog oplossingen voor deze twee meldingen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Niet direct. Het klinkt alsof het gaat om een melding van de nieuwe security-software die samsung meelevert in de 4.3 update van android voor de S4. Heb je die toevallig recent geïnstalleerd? Dan kijk even hier. De melding is in ieder geval niet permanent uit te schakelen in de huidige versie van deze software.
rbeijers82
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja ik dacht dat dat antwoord al zou komen. Ik was dat namelijk al tegen gekomen op internet. Maar nee heb nog steeds 4.2.2.....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey rbeijers82,

In dat geval is er iets anders aan de hand. Heb je wel de Discover en GameSelect Apps al uitgeschakeld? Heb je ook al geprobeerd om de fabrieksinstellingen terug te zetten? Vergeet in dat laatste geval niet om eerst een back-up te maken.
bivanck

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde foutmelding met daarna bij openen van de link "OM cusomize" is gestopt.
Eerst op mijn S4 en nu op de S6 samsung. Is dit eraf te krijgen?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
bivanck Heb je de tips die hierboven staan al geprobeerd? Wat was het resultaat?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er zijn geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic