Astrid_Th

Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Samsung Galaxy S6 wordt heel erg warm

Sinds ca. 1 a 2 maanden wordt mijn Samsung Galaxy S6 heel erg warm, m.n. bij het spelen van een spelletje als Candy Crush, maar ook met bellen. Na het opladen voelt ook het oplaadpunt erg warm aan.
Het betreft met name het bovenste deel van het toestel. Hoesje heb ik er ook al af, maakt niet uit helaas.
Ik heb het toestel zojuist teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat helpt niet.
Ook heb ik zoveel mogelijk apps uitgeschakeld, ook GPS en NFC staan uit.

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad en zoja, is er een oplossing voor?
Het toestel is ca. 1,5 jaar oud. De huidige Android versie is 7.0

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

M.vr.gr.
Astrid
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad, mijn telefoon is met dit weer ook warmer dan normaal. Ik zorg er wel voor dat mijn telefoon niet in de zon ligt.
Ik zou inderdaad ook afwachten tot dat het weer minder warm is om het daar mee te vergelijken en als je het inderdaad niet vertrouwt, langs de winkel gaan zoals Energieboy aangeeft.

Wat je nog altijd zou kunnen proberen is een hard reset van je telefoon. Maak naturlijk wel eerst een back up.
En anders evt het toestel laten repareren.

Hard reset:

  • Zet je telefoon uit
  • Druk het VOLUME OMHOOG en de HOME(centrum) knop tegelijk in
  • Druk op de POWER knop totdat de telefoon begint te fibreren
  • Wacht totdat je het Android Recovery menu ziet, en laat dan alle buttons los
  • Selecteer Wipe data/Factory reset met de VOLUME OMLAAG button.
  • Druk éénmaal op de POWER knop
  • Selecteer YES en klik nogmaals op de POWER knop
  • Na het formatteren druk nogmaals op de POWER button om je telefoon opnieuw op te starten. (selecteer reboot system now)

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Astrid_Th
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zelf heb ik een iPhone en met deze hitte is hij ook erg warm met opladen en zeker als ik het spelletje Candy Crash speel. Dan is die zo heet geworden, soms moet ik hem even wegleggen. Zelf denk ik dus dat het door de hitte komt van de afgelopen dagen maar als je er nu niet gerust over bent dan zou ik even langs een Vodafone Winkel gaan om te vragen of ze dit normaal vinden. Mocht het dan niet goed zijn kunnen ze daar besluiten om het toestel eventueel op te sturen (mits er nog garantie of iets van verzekering is afgesloten). Maar over dat laatste moet je gewoon even vragen in de winkel hoe verder, mocht het niet goed zijn.

Maar zelf heb ik het dus ook... voor ons mensen is het al super heet nu, laat staan voor een mobiel met hitte erin.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad, mijn telefoon is met dit weer ook warmer dan normaal. Ik zorg er wel voor dat mijn telefoon niet in de zon ligt.
Ik zou inderdaad ook afwachten tot dat het weer minder warm is om het daar mee te vergelijken en als je het inderdaad niet vertrouwt, langs de winkel gaan zoals Energieboy aangeeft.

Wat je nog altijd zou kunnen proberen is een hard reset van je telefoon. Maak naturlijk wel eerst een back up.
En anders evt het toestel laten repareren.

Hard reset:

  • Zet je telefoon uit
  • Druk het VOLUME OMHOOG en de HOME(centrum) knop tegelijk in
  • Druk op de POWER knop totdat de telefoon begint te fibreren
  • Wacht totdat je het Android Recovery menu ziet, en laat dan alle buttons los
  • Selecteer Wipe data/Factory reset met de VOLUME OMLAAG button.
  • Druk éénmaal op de POWER knop
  • Selecteer YES en klik nogmaals op de POWER knop
  • Na het formatteren druk nogmaals op de POWER button om je telefoon opnieuw op te starten. (selecteer reboot system now)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic