SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Samsung Gear 2 review


Lees nu de Samsung Gear 2 review zie onder dit bericht meer info over deze smartwatch.
Heb jij hulp erbij nodig? Maak dan en nieuw Topic aan zodat we je sneller kunnen helpen.

Hopelijk kun jij in ieder geval hierdoor sneller je keuze maken als je misschien de Gear 2 wou kopen. Of van plan bent.

Je kunt trouwens momenteel meedoen met de GearFit game waardoor je misschien deze smartwatch kunt winnen! Doe mee op: https://gearfitgame.vodafone.nl/

Succes!
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Samsung introduceert al na 6 maanden opnieuw en nieuwe smartwatch maar deze keer zijn het er 3. In deze review neem ik jullie langzaam mee naar het eind resultaat ervan en of het en nieuwe ontwikkeling is bij Samsung. Ik neem de Gear 2 in deze review mee.

Wie het misschien al heeft gehoord is er goed bij de tijd van de smartwatch. Alleen zijn we nu nog pas bij het begin en zal deze later meer ontwikkelingen krijgen. Maar de vraag is wat kun je nou allemaal met zo en smartwatch die vragen ga ik je zo goed proberen uit te leggen!

Unboxing



Zoals we kennen gaat Samsung verder met zijn houten dozen natuurlijk is het niet echt hout maar lijkt het er goed op. Das weer en unieke aan deze smartphone fabrikant. als we zo verder kijken op de achterkant zien we de specificaties en ook iets nieuws, namelijk OS = Tizen daar later meer over.
Voor de rest staat op de voorkant in het net Samsung Gear 2. Als we de doos open maken zien we dat de Gear 2 gelijk te zien is, als je het laagje karton weghaald zie je aan de linkerkant de handleidingen en ook en klein charging dock die je plaats onder de Gear 2 zodat deze oplaad. Aan de rechterkant de lader zelf. En als je goed kijkt zie je zoals vaak en soort origami stuk.

Als we de smartwatch aan doen zien we netjes de introductie en later de instructies waarbij je de Gear 2 verbindt aan je toestel, hiervan is zelfs en video zie dan de knop video op het scherm staan, of gebruik het mini boekje dat in het doosje zat. Uiteindelijk moet je wel eerst even de Gear Manager App downloaden en het verbinden duurt ongeveer 3 á 4 minuten en uiteindelijk zijn je apparaten aan elkaar verbonden simpel dus!

De Gear 2 in dagelijks gebruik

Eenmaal de volgende dag ben ik gelijk aan de slag gegaan met de Gear 2. Wat wel het gene is dat je en aantal dagen nodig hebt om het hele apparaat goed te kennen.Eenmaal de volgende dag ben ik gelijk aan de slag gegaan met de Gear 2. Wat wel het gene is dat je en aantal dagen nodig hebt om het hele apparaat goed te kennen.
Notificaties bekijken als ik en SMS kreeg ging prima kon zelfs en SMS terug versturen (je kunt niet typen op de Gear 2 via de Gear manager App stel je en sjabloon in dit kunnen er vele zijn).
Helaas wat ik wel wist dat je niks anders kon versturen dan alleen en SMS, WhatsApp, Twitter, Facebook nope die zitten niet in de keuze zelfs foto's worden niet ondersteund. Dit is voor vele de minpunt.
Voor de rest heeft de Gear 2 en camera van 2 MP deze kan 720p (HD) foto's en video's maken en als je James Bond wilt nadoen kan dit zeker, alleen en foto maken stiekem wordt het niet je hoort namelijk en duidelijke shot en de focus shot. Ook zit in de Gear 2 en ir blaster deze open je via de app van Samsung zelf en soort gelijk aan WatchON alleen wel met minder functies hierdoor kun je je TV bedienen, zeker handig.
Op de voorkant van de Gear 2 zit en home knop waardoor deze eigenlijk hetzelfde wordt als die van de Galaxy S5, S4 enzovoorts door twee keer te klikken kun je je eigen actie openen en door één keer te klikken ga je naar je home screen. Ook kun je bellen en dat werkt prima zowel de microfoon als de luidspreker.



Ook iets leuks is dat je de bandjes kunt verwisselen van je Gear 2 waardoor je andere kleurtjes kunt plaatsen erop met en bandje, of het nou net zo mooi is als je en kleuren meng doet is de vraag. En eigenlijk werkt het systeem als en standaard horloge ook op de Gear 2 het groter maken of verkleinen voor je arm gaat vlekkeloos.

Na zo en 2 á 3 dagen moet je Gear 2 echter wel aan de lader, voor sommige en punt dat het geen probleem is en voor andere is dit wel en probleem, voor mij zelf was het geen probleem dat deze na ongeveer 3 dagen op was.

Me muziek bedienen op me Gear 2 ging fijn zeker als je op de fiets bent zo kon ik Spotify en Deezer handig bedienen en zag ik bij de muziek speler welk liedje en welke artiest dit zong handig voor als je dit niet kunt zien via je telefoon.

App aanbod voor de Gear 2

Het app aanbod momenteel voor je Gear 2 in de Samsung App Store is niet zo groot dit heeft zo ook zijn redenen het OS Tizen is net op de markt en het ontwikkelen van apps gaat anders dan op Android.
Momenteel vindt je wel en paar namen die je bekend voorkomen zoals: CNN, Ebay en nog en paar andere.
Samsung zelf trok bij vele aan de bel en maakte bekend dat zij €900.000 als prijs geven voor de beste app.
We hopen natuurlijk dat ook vele andere bedrijven met en app komen.
SnapChat bijvoorbeeld maakte al en app voor de Galaxy Gear...

Gelukkig heb je altijd de standaard apps die je gelijk meekrijgt zoals: Het weer, camera, toesten, contacten, meldingen, muziekspeler, S Voice, spraakmemo, afstandsbediening WatchON, stappenteller, hartslag, gallerij, media controller, timer, stopwatch, slapen en nog wat meer....

Extra info over de Gear 2

Zoals we ook weten is de Gear 2 IP67 gecertificeerd dat houdt in dat je deze 30 minuten in en diepte van 1 meter kunt gebruiken alhoewel op dat moment heb je er even niks aan want het touchscreen werkt niet.
De Gear 2 is momenteel te verbinden met ongeveer 20 Galaxy toestellen waaronder bijvoorbeeld: Galaxy S5, Galaxy S4, Galaxy Note 3 hou wel rekening ermee dat je boven Android versie 4.3 moet draaien voordat je kunt genieten van de Gear 2.

Specificaties:
Zoals we weten kan Samsung het goed doen met zijn hardware opnieuw heeft Samsung er nieuwe hardware in geplaatst zodat deze smartwatch sneller en nog beter is, hieronder en lijstje ervan:

  • 2 MP 720p camera.
  • 315 mAh batterij.
  • 512 MB werkgeheugen.
  • 4GB opslaggeheugen.
  • 1,63 inch-scherm, 320 x 320 pixels (Amoled scherm).
  • 1GHz-dualcore-processor.
  • Gewicht: 68g

Design



We kunnen duidelijk zijn en dat is dat de Gear 2 en prachtig design heeft dan zijn voorganger de Galaxy Gear.
En het ziet er ook sportiever uit dan de nep schroefjes op de Galaxy Gear. En dus ook dat je de bandjes kunt verwisselen is handig voor het design.

Fitness

Het lijkt erop dat Samsung met zijn nieuwe Galaxy S5 maar ook met zijn smartwachtes meer wilt pushen op de gezondheid dit zien we uiteindelijk ook terug met de GearFit. Ook de Gear 2 beschikt over alle functies die de GearFit heeft. Zo zit er en hartslag meter in, stappenteller, training mode, slapen, stopwatch en een timer.
Zo kun je nij training mode kiezen voor de volgende trainingen: Rennen, wandelen, fietsen, trektocht. In de Samsung App Store staat er ook nog en Fitness with Gear app zodat je daar en volledig overzicht hebt met je dagelijkse training bijvoorbeeld.

Geruchten?

Er zijn geruchten dat Samsung werkt aan en nieuwe smartwatch welke ook Mails kan versturen (of je er veel aan hebt weet ik niet hoor...) en deze ook en SIM zal ondersteunen, volgens bronnen zou deze al in de zomer kunnen verschijnen. Deze zou ook gprs ondersteunen, maar goed wie zegt nou dat Mails versturen ook zal komen naar de Gear 2 via en update? En grote kans dus, hoeveel de smartwatch gaat kosten is nog niet duidelijk.

27-05-2014: Volgens bronnen zou Samsung werken aan en smartwatch die rond zou zijn. Samsung heeft namelijk ook en patent aangevraagd. Het ziet er ongeveer zo uit, zie foto.


Prijzen

De Gear 2 kun je tussen de 280 - 300 euro vinden. Standaard prijs is €300,-
De Gear 2 Neo kun je tussen de 180 - 200 euro vinden. Standaard prijs €200,-
De GearFit kun je tussen 175 - 200 euro vinden. Standaard prijs: €200,-

Foto ('s) genomen vanaf de Gear 2:



Compatible met?

De Gear 2 werkt met de volgende Galaxy toestellen boven Android 4.3.
Samsung Galaxy S5 - Galaxy Grand 2 - Galaxy Note 3 - Galaxy Note 3 Neo - Galaxy Note 2 - Galaxy S4 - Galaxy S3 - Galaxy S4 Zoom - Galaxy S4 Active - Galaxy S4 Mini - Galaxy Mega 6,3 - Galaxy Mega 5,8 - Galaxy Note 10.1 (2014 edition) - Galaxy NotePRO (12,2) - Galaxy TabPRO (12,2/10,1/8,4)

Conclusie

De Gear 2 laat zich tonen dat het verbetert is dan zijn voorgangen de Galaxy Gear en dat heeft deze ook wel alleen het app aanbod is momenteel nog erg klein, de prijs die je betaald voor de Gear 2 is eigenlijk wel erg hoog als je en goedkopere versie wilt van de Gear 2 kijk dan eens naar de Gear 2 Neo die heeft dezelfde opties maar heeft geen camera en een andere design. En voor de mensen die geen Galaxy smartphone hebben en deze toch willen is de Gear 2 geen keuze voor jou helaas omdat deze bijvoorbeeld niet voor je iPhone beschikbaar is.
je kunt nog altijd even wachten Google gaat zijn eigen smartwatch binnenkort weergeven en deze zal dan ook echt stock Android draaien met waarschijnlijk dus ook meer apps.

+ Design is sterk verbeterd dan zijn voorganger.
+ Betere hardware.
+ Helder en scherp
± Batterij duur kan bij vele verschillen.
- Kan alleen worden verbonden aan Samsung toestellen.
- Weinig apps te vinden.
- Hoog prijsje.

Cijfer/Score: Van de 10 krijgt deze en, 8.

Mijn eigen mening

''Ik blijf gewoon verder gaan met de Gear 2 smartwatch of deze op sommige vlakken minder staat en op sommige vlakken positief, mij blijft het de smartwatch zelf hoe deze zich nog gaat ontwikkelen''.




Heb jij nog en vraag over hoe je bijvoorbeeld je Gear 2 Gear 2 Neo of GearFit verbind aan je Galaxy toestel? Klik dan hier en scroll omlaag naar de teksten over Gear. Over hoe je bijvoorbeeld deze samen verbind aan elkaar.
Staat je vraag er echt niet tussen? Maak dan en nieuw Topic aan in de categorie Samsung dan helpen we je graag verder :).

Topic kan worden bijgewerkt in de loop ter tijden door verschillende redenen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verouderd topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic