1
Vraag
2
Reacties
EricW

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Samsung S20 Plus Vodafone update beleid

Ik weet inmiddels dat Vodafone bijzonder traag is met het doorvoeren van de maandelijkse security updates. Maar nu begint het erop te lijken dat Vodafone af en toe gewoon een maand gaat skippen. Laatste update is die van oktober en is uitgerold op 23 oktober. Inmiddels is het 30 november...... 

Ik geef Vodafone nog één maand om het update beleid sterk te verbeteren, anders gooi ik de officiële Samsung versie erop. Dan liever mijn garantie verspelen en maandelijks aan het begin van de maand een update te krijgen ipv overgeleverd te zijn aan de nukken van Vodafone. Het maakt Vodafone schijnbaar niet uit dat er vele Samsung gebruikers zijn die dik betalen voor hun toestel zonder dat ze ook dezelfde service kunnen verwachten zoals die Samsung levert...... 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @EricW 


Bij branded toestellen duurt het meestal iets langer voordat de update beschikbaar is. Zodra de fabrikant de update vrijgeeft dan gaat Vodafone deze eerst testen. Het testen van de update en het oplossen van eventuele problemen neemt vaak wat tijd in beslag, waardoor de update even op zich kan laten wachten. We passen de software wanneer nodig aan, zodat klanten met een branded toestel de best mogelijke update krijgen en dat eventuele bugs van tevoren weggewerkt zijn. We weten zo zeker dat je toestel goed werkt op ons netwerk en met onze diensten. Meestal is dit ongeveer een maand/ anderhalve maand later. Dit betekent dat je de update van november in december krijgt.  
Dit zal helaas op deze manier blijven omdat er eerst getest wordt of een update geschikt is. Ik zal je feedback hierover intern aankaarten dat je dit graag sneller updates wilt ontvangen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @EricW 


Bij branded toestellen duurt het meestal iets langer voordat de update beschikbaar is. Zodra de fabrikant de update vrijgeeft dan gaat Vodafone deze eerst testen. Het testen van de update en het oplossen van eventuele problemen neemt vaak wat tijd in beslag, waardoor de update even op zich kan laten wachten. We passen de software wanneer nodig aan, zodat klanten met een branded toestel de best mogelijke update krijgen en dat eventuele bugs van tevoren weggewerkt zijn. We weten zo zeker dat je toestel goed werkt op ons netwerk en met onze diensten. Meestal is dit ongeveer een maand/ anderhalve maand later. Dit betekent dat je de update van november in december krijgt.  
Dit zal helaas op deze manier blijven omdat er eerst getest wordt of een update geschikt is. Ik zal je feedback hierover intern aankaarten dat je dit graag sneller updates wilt ontvangen. 

EricW
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Steven Vodafone

Het feit dat de beveiligingsupdates een op een worden overgezet zónder aanpassingen maakt het niet uit te leggen waarom Vodafone zo lang wacht met de update uitrollen. Ik heb hier al eerder over geklaagd maar Vodafone heeft in mijn ogen gewoon s****t aan hun klanten. Ze hebben immers een contract afgesloten en zitten weer vast voor 1 of 2 jaar, dat is blijkbaar het enige wat telt! Dit en het feit dat Vodafone nergens vermeld dat ze Samsung toestellen met hun eigen softwareversie uitbrengen maakt dat ik mijn buik een beetje vol heb van Vodafone. Wetende door jou reactie dat de update van november nog een tijd gaat duren, ga ik de officiële Samsung versie flashen. Ik weet ook 100% zeker dat mijn S20 Plus niet slechter zal functioneren op het Vodafone netwerk met deze versie. Dan krijg je tenminste netjes elk begin van de maand een update en niet pas weken later. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je uitgelegd waarom dit zo lang duurt @EricW
Ik kan er helaas niks anders van maken. We testen uitgebreid voordat we de software uit laten rollen door Samsung. 
Het staat je natuurlijk vrij om een andere software op je toestel te zetten. Dit is wel eigen verantwoordelijkheid.

EricW
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik weet dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is @Steven Vodafone Maar als mensen een telefoon kopen omdat het merk een goede reputatie heeft met updates komen ze bij Vodafone van een koude kermis thuis. Ik heb de updates van Vodafone nu een paar maanden de kans gegeven na mijn eerste klachten, nadat mij verzekerd was dat ze er naar streven om de updates sneller uit te rollen. Zoals ik al schreef, het maakt mij niets uit als mijn garantie vervalt, dat is minder erg dan de stress die ik als hartpatiënt elke maand ervaar!!

Ik hoop dat andere mensen dit soort berichten lezen voordat ze een telefoon bij Vodafone aanschaffen en zo in ieder geval weten dat Vodafone niets meer doet voor haar klanten zodra ze weer een nieuw contract hebben getekend. Daar kan jij persoonlijk niets aan doen, maar van een provider zoals Vodafone is het gewoon ruk! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat begrijp ik @EricW.
Ik heb het intern aangekaart voor je. 

EricW
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel @Steven Vodafone 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @EricW ,

Kleine update, wellicht dat je even kunt checken of je nog de meest recente software versie hebt. Check dit artikel even voor Android 11 op de Galaxy S20 serie (Vodafone branded).

EricW
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @SamsungExpert ,

Ik heb deze update nog niet ontvangen. Hoogstwaarschijnlijk omdat mijn S20 Plus inmiddels niet meer op de Vodafone versie draait maar op de unbranded PHN versie. Mijne heeft nu de Android 10 versie met de security patch van november. Ik heb begrepen dat ook deze versie binnen enkele dagen aan de beurt is voor Android 11 en UI 3.0.

Fijn voor de gebruikers dat de Vodafone versie nu eindelijk bijgewerkt is.

Groeten en een fijn weekend. 

Eric 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Uitrol van Android 11 voor de Galaxy S20 (PHN) staat voor december ingepland @EricW . De rest volgt later deze maand of januari 2021.

Ook jij een prettig weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic