EricNL

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update beleid Vodafone branded Samsung S20 toestellen.

Ik ben inmiddels na mijn vorige en inmiddels gesloten topic wat verder in de Vodafone branded versies gedoken en kom tot best schokkende conclusies. In mijn geval met de S20 Plus zijn er door Samsung inmiddels een paar toestel specifieke updates uitgebracht voor de camera en ook voor de batterij, deze updates zijn los van de beveiligingsupdates verzonden door Samsung. Helaas zet Vodafone deze updates niet door naar hun klanten, waarom dat is mij een raadsel. Ik heb reeds via officiële weg een klacht ingediend over het update beleid (en het feit dat Vodafone branded toestellen levert zonder klanten hier vooraf over in te lichten) en het uitblijven van de overige updates. De beveiligingsupdates van Samsung zijn overigens exact hetzelfde als die van Vodafone, waarom men dan 3 weken nodig heeft om deze updates uit te rollen is mij ook een groot raadsel. Helaas doet Vodafone helemaal niets met klachten, het enige wat men voorstelt is dat ik mijn contract dan maar af moet kopen om daarna zelf een ander toestel te nemen. Het is werkelijk te gek voor woorden. Ik verwacht dat als ik een toestel neem bij een abonnement dat ik dezelfde gebruikerservaringen mag verwachten als mensen die hun telefoon niet bij Vodafone hebben gekocht, maar Vodafone vindt dat ze gewoon mogen doen wat hun het beste uitkomt. Ik ben niet uit op enig voordeel, ik wil alleen graag écht kunnen genieten van mijn S20 Plus. 

Ik zit inmiddels ongeveer 20 jaar bij Vodafone, maar waar men vroeger echt luisterde naar klanten ben je nu gewoon nummer 100000 van mensen met klachten. Op dit moment zie ik niet gebeuren dat ik klant blijf zodra mijn contract afloopt, niet dat het Vodafone ook maar iets kan schelen..... 

Eric 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De updates worden later uitgerold bij Branded toestellen omdat ze eerst gecheckt worden. Dit heeft grotendeels te maken met het netwerk etc. Pas zodra ze gecontroleerd en getest zijn, wordt er een akkoord gegeven om de update door te laten gaan @EricNL 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @EricNL . 

Ik zie dat je over dit onderwerp contact hebt gehad en kan de correspondentie hier ook grotendeels lezen. Ik weet niet wat je vraag op de Community nu precies nog is, maar ik heb geen andere informatie/oplossing voor je dan je al gegeven is. 

EricNL
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke Vodafone Ik heb inderdaad geen vraag meer, maar ik vind dat ik andere mensen op de hoogte moet brengen van het feit dat je een andere telefoon krijgt dan je verwacht bij Vodafone. Dit is vergelijkbaar met wat er in het verleden gebeurde met de "gratis" telefoons

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De updates worden later uitgerold bij Branded toestellen omdat ze eerst gecheckt worden. Dit heeft grotendeels te maken met het netwerk etc. Pas zodra ze gecontroleerd en getest zijn, wordt er een akkoord gegeven om de update door te laten gaan @EricNL 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic