NoClaim

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

esim activeren lukt niet

Leuk hoor esim. Eindelijk 2 nummers kunnen gebruiken met mijn iphone.

tenminste…. dat hoop(te) ik

 

eergisteren besteld via de website. Gisteren keurig binnengekregen. Niets op aan te merken

QR code scannen en toestel is klaar….nu begint het wachten totdat de esim geactiveerd is in het VF systeem

en wachten…. en wachten… en wachten

helaas… ik weeg nu ongeveer een ons, maar geen geactiveerde esim

 

ik bellen met Customer care… allervriendelijkst geholpen enkel met als resultaat een medewerker die mij wist te vertellen dat het hem ook niet handmatig lukt, iets met een ertoe en als conclusie dat mijn toestel niet wordt ondersteund. IPhone XS. Ohja de XS Max wel, maar niet die van mij en hij had het nagevraagd en al zijn collega’s bevestigden dat.

 

ik heb gevraagd voor een nieuwe esim zodat ik het opnieuw kon proberen nadat ik uitgelachen was… XS niet, XS Max wel… grappenmaker

 

vandaag nieuwe esim ontvangen… zelfde riedeltje … gelukkig iemand van CC aan de lijn gehad die aangaf dat de XS wel ondersteund wordt, maar dat ook hij het niet voor elkaar krijgt

 

en nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Fpellemans 
Dit is uiteraard heel vervelend en erg lastig om te ervaren. Wat er mis gaat, geen idee, dit zal echt iemand van Vodafone je moeten vertellen. My Vodafone Messenger is geen chat en moet je zien als echt een messenger. Je krijgt antwoord zodra er iemand beschikbaar is en mensen voor je, geholpen zijn. 

Wil je direct contact, bel dan de klantenservice of start een chat, via de website. Met de chat krijg je wel direct iemand aan de lijn, zodra die aanwezig zijn om te helpen. Bellen kan ook, die zullen dan ook antwoord moeten kunnen geven. Sterker nog, de klantenservice kan direct controleren wat er is, als er geen storingen in. 

Hier op de community zal het nu niet meer lukken want vanaf nu t/m zondag zijn ze niet aanwezig. Dit omdat dit een klanten helpen klanten Community is. Wil je wel wachten op iemand van Vodafone, dan zijn die er maandag weer om te helpen. 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @NoClaim 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je ook al via My Vodafone (app of via de browser) ingelogd en je eSIM geactiveerd? Want dat moet je ook nog doen! Dan zal je oude simkaart gestopt worden en gaat de nieuwe eSIM in. 

Via je browser: https://www.vodafone.nl/my/producten/toestel-en-simkaart/sim-activeren


Als je dit hebt gedaan dan je iPhone even uitzetten en weer aan en dan moet die het doen. Zo heb ik het ook gedaan en werkte het prima. Ik noem bovenste omdat je daar niets over zegt, weet niet of je het ook gedaan hebt. 

NoClaim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas komt de nieuwe eSim niet beschikbaar op My Vodafone. Zoals ik al aangaf heeft men het bij VF handmatig geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Maar evengoed bedankt voor de opmerking 🙂

alex-l70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier bijna hetzelfde probleem. Bij mij zijn in My Vodafone wel beide sim kaarten zichtbaar. Maar lukt het Vodafone al 3 dagen niet om de esim te activeren. Ik kan het namelijk zelf ook niet, want dan geeft hij een foutmelding. Ik denk dat Vodafone het ook niet meer weet, want de communicatie is sinds gisterenmiddag gestopt van hun kant.

Dus ik ben maar weer terug gegaan naar de oude situatie.

 

NoClaim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat beloofd niet veel goeds… 

Nu heb ik best begrip voor opstartproblemen. Dus ik houd hoop. En je merkt ook dat ze nog niet alle kennis hebben… Wie weet wordt het snel opgelost

alex-l70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb daar ook begrip voor. Alleen word je naar mijn gevoel van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd omdat ze het kennelijk zelf ook niet meer weten 😉

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als half Nederland opeens zo’n eSim gaat bestellen, kan ik me ook wel voorstellen dat er dingen mis gaan. Wel jammer dat het bij jullie totaal mis gaat en dat je het via My Vodafone niet kan activeren en/of zelfs niet eens ziet staat.

Ik denk echt dat we er nog even op moeten wachten tot alles op orde is. Nu heb ik voor mijn ouders ook een eSim aangevraagd gisteren, ik ben benieuwd of dit goed gaat. Hou jullie op de hoogte 🙂

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zelf activeren lukte mij niet, maar via de customer care prima geholpen. Gelukkig destijds een jaartje gewacht en geen X maar XS gekocht. Werkt prima in combinatie met een Whatsapp Business account ook het andere nummer voorzien van deze berichtenservice.

Lang moeten wachten maar ik ben blij 

NoClaim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In ieder geval een bevestiging dat het niet zou moeten liggen aan de XS wat CC medewerker 1 mij aangaf 

Echter ben ik nu een dag verder (2 dagen sinds poging 1) en nog steeds geen cm vooruit gekomen.

Men zegt dat ze hun best doen om mijn esim zo snel mogelijk geactiveerd te krijgen…. maar de vraag is “wat is zo snel mogelijk”?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Snel is dus duidelijk niet in 10 minuten. Geef ze even de tijd, begrijp dat het vervelend is maar ze lopen misschien nu ook opeens tegen iets aan wat ze niet hadden verwacht. Ja, kan toch. Dat is het nadeel van gelijk hebben willen. 

Ze zullen het vast tot den treuren hebben getest. Maar er kan altijd iets mis gaan en als Vodafone zegt het op te zoeken en op te lossen, dan komt dat wel goed. 

Raggelmans

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
NoClaim wrote:

In ieder geval een bevestiging dat het niet zou moeten liggen aan de XS wat CC medewerker 1 mij aangaf 

Echter ben ik nu een dag verder (2 dagen sinds poging 1) en nog steeds geen cm vooruit gekomen.

Men zegt dat ze hun best doen om mijn esim zo snel mogelijk geactiveerd te krijgen…. maar de vraag is “wat is zo snel mogelijk”?

Heb ik blijkbaar veel geluk gehad; de medewerker die mij hielp had het binnen een paar minuten gefikst. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Bij mij was het ook zo geregeld via de chat. Ik heb een iPhone XS

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

De chat zou eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. Maar goed, die van m’n ouders komt vandaag binnen dus ik hoop dat het snel en vlot verloopt. Hou jullie op de hoogte. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Een warm welkom op de Vodafone Community @NoClaim!

Jeetje! Het activeren van jouw eSIM heeft behoorlijk wat voeten in de aarde. Wat betreft jouw iPhone XS, dit is zeker niet de boosdoener. Je kunt eSIM namelijk gebruiken bij iPhones vanaf 2018 en later:  XS, XS Max, XR,  11, 11 Pro, 11 Pro Max,  SE 2020. 

Ik neem graag een kijkje voor je achter de schermen, om te zien wat er precies loos is en of ik de eSIM voor je kan activeren. Wil je in jouw profiel je volledige gegevens vermelden? Ik weet namelijk nu, op de gebruikersnaam na, niet wie je bent. En wil je in jouw profiel ook het simkaartnummer van de eSIM vermelden? Deze mag je wel noteren bij de vraag of je ook Ziggo afneemt en wat hier het klantnummer van is. Dan weet ik direct dat daar jouw simkaartnummer staat vermeld. 

NoClaim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alvast bedankt @Cecilia Vodafone . Profiel is ge-update, dus ik hoop dat je verder kan helpen.

Volgens mijn laatste contact met CC zou er een case aangemaakt zijn (9628612) maar deze kan ik niet vinden, dus ik vaar een beetje blind.

 

Fingers crossed

JoostHutsch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Na het scannen van de QR code, zegt de iPhone XS dat het niet mogelijk is om wijzigingen mobiel abonnement te voltooien. 
 

ik kom niet eens tot de activatie van de simkaart. Eergisteren telefonisch contact gehad met een medewerker bij Vodafone en de klacht is neergelegd bij de technische afdeling. 

NoClaim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen problemen aan de kant van mijn XS (tenminste, niet dat me is opgevallen). Alleen ik zie geen andere sim verschijnen op my vodafone om vervolgens te activeren.

Ik zou graag willen weten wat het probleem is en wat de verwachting is mbt oplossen. Ik zit nu in het donker en dat voelt niet prettig 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Is dit een tijdelijk probleem of van langer duur?
Mijn ouders hebben namelijk nu een eSIM binnen gekregen maar durven nu niet over te stappen omdat dit in beeld staat van My Vodafone. Kunnen ze het toch gewoon aanvragen of moeten ze wachten omdat er een storing is?

 

 

raljsmits

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb het zelfde probleem.

Ik krijg na het scannen van de qr code ook de mededeling 

 

at het niet mogelijk is om wijzigingen mobiel abonnement te voltooien. 
  mijn esim is wel al geactiveerd. en zonder sim kan ik ook niet de klantenservice bellen.

 

Help ons het werkbaar te maken aub.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
raljsmits wrote:

ik heb het zelfde probleem.

Ik krijg na het scannen van de qr code ook de mededeling 

at het niet mogelijk is om wijzigingen mobiel abonnement te voltooien. 
  mijn esim is wel al geactiveerd. en zonder sim kan ik ook niet de klantenservice bellen.

Help ons het werkbaar te maken aub.

Ik heb zojuist begrepen dat je de klantenservice kan bellen, of een chat kan starten, om je eSIM nummer door te geven en dan kunnen ze deze handmatig aanpassen en omzetten. En dan zou het wel gewoon moeten werken. Ik kan nog niet testen want ben nu niet bij mijn ouders maar doe het later ook op die manier maar even.

Laat nog even weten of het is gelukt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic