Kamuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

simkaart in nieuwe mobiel: code onjuist??

Heb Simkaart verplaatst van mijn oude Windowstelefoon in mijn nieuwe Samsung. Nu wordt mijn pincode gevraagd.

Vul 4 x nul in (zoals op het frame van mijn prepaidkaart staat).

Maar Samsung meldt nu: onjuiste code ingevoerd, nog 2 pogingen over.

WAT NU?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Kamuis 
Welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je gebruik gaat maken van een nieuw toestel! Ik begrijp dat je nu vastloopt bij het invoeren van de pincode van jouw simkaart. Je simkaart is beveiligd met een pincode om misbruik te voorkomen. De standaard pincode van je simkaart is 0000. Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, blokkeert je simkaart en heb je de pukcode nodig.

Kan het zijn dat je de pincode van je simkaart ooit via de instellingen op je oude telefoon hebt gewijzigd naar een eigen pincode? Of wordt er gevraagd om de pincode van je nieuwe Samsung telefoon in te voeren om te ontgrendelen? 

Als de pincode al blokkeert, geen paniek. Je kunt dan de pukcode invoeren om je toestel weer te gebruiken. Deze vind je gemakkelijk terug in jouw My Vodafone account. Meer informatie vind je hier. 
Laat je ons weten of het is gelukt? 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Rob Biesheuvel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  1. Heb je al code 1234 geprobeerd?
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Kamuis 
Welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je gebruik gaat maken van een nieuw toestel! Ik begrijp dat je nu vastloopt bij het invoeren van de pincode van jouw simkaart. Je simkaart is beveiligd met een pincode om misbruik te voorkomen. De standaard pincode van je simkaart is 0000. Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, blokkeert je simkaart en heb je de pukcode nodig.

Kan het zijn dat je de pincode van je simkaart ooit via de instellingen op je oude telefoon hebt gewijzigd naar een eigen pincode? Of wordt er gevraagd om de pincode van je nieuwe Samsung telefoon in te voeren om te ontgrendelen? 

Als de pincode al blokkeert, geen paniek. Je kunt dan de pukcode invoeren om je toestel weer te gebruiken. Deze vind je gemakkelijk terug in jouw My Vodafone account. Meer informatie vind je hier. 
Laat je ons weten of het is gelukt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic