Schmeets

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS ontvangen over vervallen simkaart - phishing?

Mijn zoon heeft een telefoon met een abonnement van Vodafone , Start L, maar hij krijgt vandaag een bericht dat zijn simkaart vervalt op 31-7 en dat hij een nieuwe moet aanvragen?? Kan dat??

G.Schmeets.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Schmeets ,

 

Ik heb het gevoel dat het gaat om een phising sms. Zou je even dit topic kunnen bekijken en laten weten of je exact hetzelfde smsje hebt ontvangen?

 

Uiteraard is het mogelijk om even een screenshot te maken van de sms. Verwijder eventuele privégegevens van jezelf.

 

Klik niet op de link!

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Schmeets ,

 

Ik heb het gevoel dat het gaat om een phising sms. Zou je even dit topic kunnen bekijken en laten weten of je exact hetzelfde smsje hebt ontvangen?

 

Uiteraard is het mogelijk om even een screenshot te maken van de sms. Verwijder eventuele privégegevens van jezelf.

 

Klik niet op de link!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Beste @Schmeets 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zoals hier boven al aangegeven, dit is een phishing sms. Gewoon vergeten en niets mee doen, vooral niet op de link klikken. Het beste wat je kan doen, sms verzender blokkeren (als je toestel dit kan) en verwijderen en dan snel vergeten ??

Zizi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook ik heb dit bericht ontvangen en automatisch op de link geklikt en toen uitgezet.

verder geen gegevens doorgegeven, kan dit nog voor problemen zorgen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Zizi wrote:

ook ik heb dit bericht ontvangen en automatisch op de link geklikt en toen uitgezet.

verder geen gegevens doorgegeven, kan dit nog voor problemen zorgen?

Als je maar niets hebt ingevuld, dan is het goed. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic