1
Vraag
2
Reacties
joho 1963

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5G. Is dat supersnel of toch nog even wachten?

ik heb sinds september 2020 een nieuw abbo en een nieuwe telefoon. In de shop werd mij verteld dat 5g supersnel zou zijn en stabiel. nou ik kan je uit de droom helpen 5G is bij mij (noord Limburg) nog langzamer dan 4G. als ik een speedtest doe gelijktijdig met mijn zoon de zelfde test dan kom ik nog langzamer met 5g dan hij met 4g. Nu heb ik net een el lange chat gehad met een medewerker van Vodafoon. en die vertelde me dat de snelheid van 5g nog wel een aantal maanden op zich laat wachten( ergens in 2021) . Had ik dat eerder geweten had ik niet die dure telefoon en duur abbo afgesloten maar had ik nog wel een jaar iets goedkoper kunnen vinden. dus al met al kunnen ze die peperdure reclame wel stop zetten tot alles gerealiseerd is en er dan met een goed werkend netwerk op de markt komen dan nu mensen honing rond de mond smeren en blij maken met een dode mus. Ik zou er in ieder geval niet meer intrappen en wachten tot Vodafoon ook de garantie kan bieden en na kan komen wat er in de reclame en in de shops belooft word. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @joho 1963 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk niemand die je bericht nog heeft gelezen of niemand durft zich er aan te wagen. Wat er tijdens de verkoop is laten weten, daar kan ik niet over mee praten, ik was er niet bij. 

Maar op dit moment klopt het dat de “echte” 5G nog helemaal niet beschikbaar is. Alle providers hebben net een maand of twee geleden mee gedaan aan een veiling en gehoord dat ze, waarschijnlijk ergens in. 2021, kunnen gaan starten met de “echte” 5G. Op dit moment is dan ook de communicatie, en dit bij alle providers, naar mijn weten, maar zeker ben ik niet, dat men werkt met het bundelen van data zodat je sneller internet hebt met een 5G toestel dan een 4G toestel. In ieder geval, Vodafone werkt zo wel en dat heb ik zelf uit de media gehaald op internet, dus het is wel ergens gecommuniceerd. 

Dat je een duur toestel hebt gekocht, dat zou misschien niet nodig zijn geweest, maar een duur abonnement, dat is er niet. Alle Red abonnementen van Vodafone hebben nu deze 5G (dubbel databundel). Uitleg hier over kan je vinden op deze pagina. Wat er besproken is dat weet ik niet, maar veel mensen willen graag de eerste zijn en gebruik maken van extra snelheid en dat moet nu ook wel kunnen met een 5G toestel, ook al is het nog niet de “echte” 5G. 

Heb je hier nog vragen over en/of klachten, of wil je kijken of 5G in je omgeving werkt, bekijk dan deze pagina. Als je volgens Vodafone al wel bereik zou moeten hebben, maar nog niet hebt, dan kan je dat op die pagina ook melden en gaat Vodafone een onderzoek uitvoeren. 

Ik wens je nog veel plezier en hoop toch dat je snel tevreden bent. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @joho 1963 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk niemand die je bericht nog heeft gelezen of niemand durft zich er aan te wagen. Wat er tijdens de verkoop is laten weten, daar kan ik niet over mee praten, ik was er niet bij. 

Maar op dit moment klopt het dat de “echte” 5G nog helemaal niet beschikbaar is. Alle providers hebben net een maand of twee geleden mee gedaan aan een veiling en gehoord dat ze, waarschijnlijk ergens in. 2021, kunnen gaan starten met de “echte” 5G. Op dit moment is dan ook de communicatie, en dit bij alle providers, naar mijn weten, maar zeker ben ik niet, dat men werkt met het bundelen van data zodat je sneller internet hebt met een 5G toestel dan een 4G toestel. In ieder geval, Vodafone werkt zo wel en dat heb ik zelf uit de media gehaald op internet, dus het is wel ergens gecommuniceerd. 

Dat je een duur toestel hebt gekocht, dat zou misschien niet nodig zijn geweest, maar een duur abonnement, dat is er niet. Alle Red abonnementen van Vodafone hebben nu deze 5G (dubbel databundel). Uitleg hier over kan je vinden op deze pagina. Wat er besproken is dat weet ik niet, maar veel mensen willen graag de eerste zijn en gebruik maken van extra snelheid en dat moet nu ook wel kunnen met een 5G toestel, ook al is het nog niet de “echte” 5G. 

Heb je hier nog vragen over en/of klachten, of wil je kijken of 5G in je omgeving werkt, bekijk dan deze pagina. Als je volgens Vodafone al wel bereik zou moeten hebben, maar nog niet hebt, dan kan je dat op die pagina ook melden en gaat Vodafone een onderzoek uitvoeren. 

Ik wens je nog veel plezier en hoop toch dat je snel tevreden bent. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic