Beantwoord

Geen Mail via 4G sinds Vodafone

  • 17 juni 2020
  • 12 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik krijg de mail niet automatisch binnen als ik op 4G zit, Ik ben sinds kort overgestapt naar Vodafone en voorheen bij mijn oude provider had ik hier geen last van…

Ik heb een iPhone XS iOS 13.5.1

Zijn er meer die hier last van hebben?

icon

Beste antwoord door Energieboy 19 juni 2020, 15:28

Dat moet genoeg zijn en dan weer opnieuw installeren.
Zolang je maar IMAP hebt, dan raak je niets kwijt namelijk!
Dus wees daar zeker van, controleer en zorg dat je alles wel blijft behouden :-)

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @BvanWijk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend dat je dit overkomt en of andere mensen hier nu ook last van hebben is eigenlijk niet belangrijk, jij wil dat het werkt, toch :wink::sunglasses: . Wat heb je allemaal ingevuld en wat staat er bij inkomende mail en uitgaande mail? En wat voor een toestel heb je?

Laten we daar eens mee beginnen, dan komen we vast al een heel eind verder. En als je IMAP gebruikt, heb je je mail er al eens afgehaald en opnieuw ingesteld? Dat wil soms ook nog wel eens helpen.

Reputatie 2
Badge +2

Ik gebruik een iPhone zoals in mijn 1ste bericht aan gegeven😉, en ik vroeg of er nog meer klanten last van hebben omdat het alleen via 4G is en via de WiFi gaat het wel goed. Ik gebruik imap van Ziggo. 

Reputatie 7
Badge +22

Oh ja, natuurlijk… nu lees ik het ook, beetje dom :sunglasses:
Hier heb ik ook een iPhone en gebruik gewoon Ziggo mail en geen problemen. Kan gewoon alles gebruiken, mail versturen als ontvangen. Staat het dan wel goed?

Het moet echt werken: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Reputatie 2
Badge +2

Ja ik heb het even na gekeken en alles staat zoals op

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen?webSyncID=30065216-2e85-96d9-a45a-5237e7db33e0&sessionGUID=9d71a9b3-0b3b-8b60-c9e1-7ca5c933265a Staat aan gegeven…

Gister avond opende ik de mail app op mijn MacBook en toen kreeg ik de mail binnen,  terwijl de mail van ochtend was…..

Reputatie 7
Badge +22

Ik zou haast zeggen, dit is meer een klacht aan Ziggo dan Vodafone. Want met de imap instellingen van Ziggo kan je gewoon op het Vodafone netwerk. Wat ik al zei, probeer het er eens af te gooien en dan opnieuw in te stellen. Als het imap is dan kan je dit zonder problemen doen. 

Zeker nu je zegt dat het op je MacBook niet klopt. Dan is dit toch niet iets van Vodafone? Heb je nu dan 2 problemen, of telefoon en macbook? Want dan denk ik echt dat het iets Ziggo is!

Reputatie 7
Badge +22

Heb je ook al bij je instellingen gekeken of die het nog wel binnen haalt? 

Instellingen → wachtwoorden en accounts → kies voor het Ziggo account → nieuwe gegevens (helemaal onderaan) → zie daar een lijst van je mail adressen die opgehaald moeten worden. Het kan zijn dat daar handmatig staat ipv push. 

Zou je daar eens kunnen kijken aub?

Reputatie 2
Badge +2

Daar staat het op handmatig en het gaat juist wel goed via de WiFi maar niet via 4G…. maar misschien was het eenmalig want vandaag kreeg ik wel mail via 4G binnen. 

Reputatie 2
Badge +2

Is verwijderen van de instellingen (IMAP) genoeg of moet nog meer doen?

Reputatie 7
Badge +22

Dat moet genoeg zijn en dan weer opnieuw installeren.
Zolang je maar IMAP hebt, dan raak je niets kwijt namelijk!
Dus wees daar zeker van, controleer en zorg dat je alles wel blijft behouden :-)

Reputatie 2
Badge +2

Ja ik weet zeker dat het IMAP is, ik ga het proberen en dan ga ik kijken of het probleem dan verholpen is

Gelukt, @BvanWijk ? :-)

Reputatie 2
Badge +2

Het lijkt weer te werken topic kan gesloten worden