1
Vraag
2
Reacties
Onnoh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik wil mijn telefoon als hotspot gebruiken maar krijg de reactie contact op te nemen met mijn vf nl? Wat is dat en hoe los ik dit op?

Ik wil mijn telefoon als hotspot gebruiken. Dat lukt niet. Ik krijg de reactie om  contact op te nemen met  mijn vf nl?

Wat is dat en hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik ga aan de slag. Start even over 2 minuten je toestel opnieuw op 🙂 @Onnoh 
Ik hoop het ook ????

Bekijk in context

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Onnoh 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend. 
Maar zou je kunnen vertellen om wat voor toestel het gaat en welk type. Dan kunnen ze je verder helpen met meer informatie. Werkt het ook niet als je je simkaart in een ander toestel stopt? 

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 12 Pro Max. Heeft denk ik niets met de telefoon te maken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas kunnen wij niks instellen betreft een hotspot @Onnoh. Dit is een standaard reactie vanuit Apple, die eigenlijk niet klopt.
Kun je voor mij eens naar mobiele data gaan? Vervolgens klik je op mobiele data netwerk en controleer je welke APN je bij de hotspot hebt staan. 
Dit moet zijn gebruikersnaam: live.vodafone.com, wachtwoord: vodafone

Zorg ervoor dat je de laatste software op het toestel hebt staan. Start ook gelijk eens je toestel opnieuw op zodat er een nieuwe aanmelding op het netwerk komt.
Laat je weten of het gelukt is? 

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven, dank voor je bericht/ antwoord. Ik heb mijn instellingen gecheckt. Komt allemaal overeen met wat jij beschrijft (gebruikersnaam & wachtwoord). Ik heb de laatste instellingen en mijn telefoon ook weer opnieuw opgestart. Helaas nog steeds dezelfde boodschap en geen hotspot. Nog andere ideeën?  Dank alvast! Onno

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens deze stappen doorlopen @Onnoh?

Heb je problemen met het activeren van de persoonlijke hotspot op de iPhone? Probeer dan onderstaande stappen.

  1. Ga naar ‘Instellingen > Mobiel netwerk’;
  2. Klik op ‘Mobiel datanetwerk’ en scrol naar beneden;
  3. Voer bij ‘Persoonlijke hotspot’ een willekeurige gebruikersnaam in;
  4. Ga nu terug naar het vorige scherm en je ziet onder ‘Mobiel datanetwerk’ dat de optie ‘Persoonlijke hotspot’ is verschenen;
  5. Tik hierop om de hotspot te activeren en een wachtwoord in te stellen.

Een andere optie is reset netwerkinstellingen (onderaan bij mobiele data). 

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas. Dit lost het niet op. Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat dat sneller/ effectiever is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je de gegevens eens aanvullen in je profiel @Onnoh?
Enige wat ik hierin kan doen voor je is eens je nummer resetten op het netwerk.

De enige andere optie die er is, is je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. 

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben bang dat dat mij ook niet verder gaat helpen Steven. Mijn nummer resetten klinkt ook niet erg aantrekkelijk. Ik denk dat live contact het beste werkt. Ik ga wel even op zoek naar een winkel waar ik terecht kan.  Is blijkbaar niet anders ???‍♂️

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het resetten van je nummer op het netwerk klinkt enger dan dat het is. Hierbij haal ik 2 minuten je nummer van het netwerk af en plaats ik daarna het nummer weer terug. Daarna mag je het toestel opnieuw opstarten. Hierdoor vraagt de simkaart letterlijk op wat er mag gebeuren op het netwerk en waar je gebruik van mag maken. Ook wordt de aanmelding op het netwerk hierdoor vernieuwt.
Ik hoor graag van je of ik dit mag doen en laat je weten wat de winkel heeft gedaan en of het opgelost is @Onnoh?

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven. Wat mij betreft mag je mijn nummer resetten (als dat verder geen consequenties heeft). Dan zet ik daarna mijn telefoon uit en aan. Hoop dat dit iets oplost. ????

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik ga aan de slag. Start even over 2 minuten je toestel opnieuw op 🙂 @Onnoh 
Ik hoop het ook ????

Onnoh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super Steven. Dit heeft gewerkt! Hotspot doet het nu. Heel fijn. Thanks! ????‍♂️

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, super @Onnoh. Fijn om te horen dat het nu werkt. 
Dan was waarschijnlijk de aanmelding op het netwerk verouderd waardoor de SIM niet weet wat mogelijk is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic