1
Vraag
2
Reageer en help mee
Tommy1984

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht indienen

Hierbij wil ik graag een klacht indienen over een kwestie met betrekking tot mijn mobiele telefoonabonnement bij Vodafone. Op 5 april 2024 heeft Youfone mijn telefoonnummer overgedragen aan Vodafone, waardoor mijn lopende abonnement bij Youfone werd stopgezet. Echter, Vodafone heeft deze datum onjuist geregistreerd als 4 mei 2024 waardoor ik onbedoeld extra kosten heb gemaakt voor de tussenliggende periode.
 
Ik ben teleurgesteld dat mijn abonnement verkeerd is ingevoerd in het systeem van Vodafone, wat heeft geleid tot financiële lasten voor mij. Ik verwacht dat Vodafone deze kwestie snel en adequaat oplost door de extra gemaakte kosten te crediteren en ervoor te zorgen dat mijn abonnementsgegevens correct worden bijgewerkt.
 
Graag ontvang ik een reactie op deze klacht en een bevestiging van de genomen maatregelen. Mocht u verdere informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag.
 
Ik vertrouw erop dat deze kwestie spoedig en naar tevredenheid zal worden opgelost.
5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Tommy1984, welkom hier!

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk minder fijn. Uit je bericht begrijp ik dat je na jouw overstap van Youfone naar Vodafone niet vlekkeloos is verlopen. Je geeft aan dat je nummer op 5 april is overgedragen aan Vodafone, maar dit abonnement op 4 mei bij Vodafone is gestart. Het Youfone abonnement is per 5 april gestopt. Je hebt dus op basis daarvan een maand geen abonnement gehad. Dat klopt? En je geeft aan dat je extra kosten hierdoor hebt moeten maken. Kun je toelichten wat voor kosten dit zijn geweest?

Deze situatie is natuurlijk 'bijzonder', want bij nummerbehoud is het normaliter zo dat er rekening wordt gehouden met een opzegtermijn van 30 dagen, het nummer op de porteerdatum in bezit komt van je nieuwe provider en per die datum ook het abonnement start. De porteerdatum is dan ook tevens de einddatum van je abonnement bij de vorige provider. 

Wil je jouw Community profiel aanvullen met jouw persoonlijke gegevens? Dit is alleen zichtbaar voor mij als moderator, maar alleen dan kan ik je gegevens erbij pakken en meekijken 🙂 
 

Tommy1984
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geachte Cecilia,

 

Ik heb zojuist mijn gegevens aangevuld.

Mijn nummer ik gisteren naar een hoop telefoontjes over genomen door vodafone.

De porteer datum was als 5-4 doorgeven aan vodafone vanuit youfone alleen vodafone heeft dit omgedraaid naar 4-5 waardoor ik tussen 5-4en 17-4 de reguliere tarieven heb betaald omdat mijn abonnement per 5-4 is stopgezet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Tommy1984 

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie inderdaad terug dat je gisteren nog contact hebt gehad met mijn collega's. De portering is handmatig verwerkt. Dat is dus positief nieuws! Verder heeft mijn collega (na intern overleg) je nog een e-mailadres verstrekt voor wat betreft jouw vraag over een compensatie voor de extra kosten die je hebt gemaakt. Voor de zekerheid heb ik dit e-mailadres ook nog in je Community profiel vermeld onder het kopje 'Persoonlijke Informatie'. Naar dit e-mailadres kun je een bericht sturen en een document/screenshot van de betreffende kosten.

Tommy1984
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via hun kreeg ik deze reactie:

Vergoeding gemaakt kosten
Donderdag, 18 apr 2024

 

 

Geachte heer/mevrouw,
 
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt;
 
Wij kunnen u hier echter niet mee helpen. Wij controleren o.a. aanvragen van nieuwe- en bestaande klanten op de kredietwaardigheid en mogelijke fraude.
Heeft u al gekeken op MyVodafone? Wij vragen u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice 0800-0094. Wilt u liever mailen dan kan dat alleen via onze Vodafone website
 
 
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 
 
 
Groet,



 Rik Alberts
Credit Management & Billing
Team Creditcheck & High Usage

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

@Tommy1984 Hmm, dan moeten we er eventjes anders naar kijken. Je hebt het over extra kosten tussen 5 april en 17 april voor reguliere tarieven. Bedoel je dan kosten van Youfone nadat dit abonnement op 5 april is stopgezet? En heb je een factuur/overzicht van de hoogte van deze kosten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic