jsvangeel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 origineel simlock vrij?

Ik heb een abonnement bij Vodafone i.c.m. een iPhone 5 32GB. Na een half jaar is de telefoon defect geraakt, en heb ik een nieuwe (refurbished) iPhone ontvangen via een Vodafone winkel. Is deze telefoon origineel simlock vrij?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jsvangeel ,

Vodafone zet geen Simlocks op de iPhones, mocht deze erop staan dan is het toestel niet bij ons gekocht.
Zie: http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Simlock-Iphone-4s/m-p/164597/highlight/true#M8082

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Volgens mij is elke iPhone simlockvrij want op de iPhone vindt je geen branded software dat geldt bijvoorbeeld ook voor de Nexus lijn. Als de iPhone die je hebt gekregen gewoon via en Vodafone abonnement is aangesloten is die ook simlockvrij.

Alleen bij de iPhone 4 kan er wel en simlock opzitten.
jsvangeel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er worden wel degelijk iPhones verkocht met een simlock, ik ga er vanuit dat dit bij mijn toestel niet het geval is, maar ik wil het uiteraard zeker weten. Iemand een idee hoe of waar ik dit kan controleren?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jsvangeel ,

Vodafone zet geen Simlocks op de iPhones, mocht deze erop staan dan is het toestel niet bij ons gekocht.
Zie: http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Simlock-Iphone-4s/m-p/164597/highlight/true#M8082

Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@jsvangeel

Is toch heel eenvoudig om daar achter te komen. Zet even een simkaart van iemand anders in de telefoon, en kijk of het toestel gewoon werkt. Simpeler kan het toch niet.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic