Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Aankondigingen
Welkom op het vernieuwde Vodafone Forum!
Close announcement

Abonnementen

Blokkades - Alle ins & outs

Moderator

Soms is het handig om even een dienst te blokkeren. Bijvoorbeeld om hoge kosten te voorkomen.

Het kan ook gebeuren dat Vodafone een blokkade plaatst op jouw nummer. Bijvoorbeeld omdat je niet op tijd hebt betaald. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Dat lees je in dit topic.

Wat doe ik als mijn toestel geblokkeerd is?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een blokkade. Op onze website vind je een handig stappenplan om erachter te komen waarom je precies geblokkeerd bent en hoe je dit op kunt lossen

Welke blokkades kan ik zelf plaatsen met een abonnement? En hoe doe ik dat?

• Al het inkomende en uitgaande dataverkeer
  • Alle inkomende oproepen in Nederland en het buitenland
  • Inkomende oproepen als je in het buitenland bent
  • Alle uitgaande oproepen
  • Uitgaande oproepen als je in het buitenland bent
  • Uitgaande internationale oproepen, behalve oproepen naar Nederland
  • Alle oproepen naar betaalde (premium) nummers

Deze blokkades kun je zelf plaatsen via My Vodafone. Ga hiervoor naar My Vodafone > Profiel > Abonnement instellen > Blokkades.

Welke blokkades kan ik zelf plaatsen met prepaid/YOU? En hoe doe ik dat?

• Al het inkomende en uitgaande dataverkeer
  • Alle inkomende oproepen in Nederland en het buitenland
  • Inkomende oproepen als je in het buitenland bent
  • Alle uitgaande oproepen
  • Uitgaande oproepen als je in het buitenland bent
  • Uitgaande internationale oproepen, behalve oproepen naar Nederland
  • Alle oproepen naar betaalde (premium) nummers

Ook deze blokkades kun je zelf plaatsen via My Vodafone. Ga hiervoor naar My Vodafone > Profiel > Abonnement instellen > Blokkades.

Welke blokkades kan Vodafone plaatsen?

• Vodafone voicemail 
  • Blokkade i.v.m. tijdelijk verblijf in het buitenland (een Vodafone Time Out)
  • Vodafone live! content

Zijn er kosten verbonden aan het plaatsen van een (de)blokkade?

In sommige gevallen zijn er kosten verbonden aan een (de)blokkade. Op onze website kun je dit nakijken. Selecteer jouw abonnementsvorm of prepaid tarief en scrol naar het kopje ‘Blokkeren / deblokkeren’.

Hoe kan ik betaalde diensten blokkeren?

Met betaalde diensten bedoelen we commerciële sms- en internetdiensten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een dagelijkse horoscoop of een ringtone. Als je hier geen gebruik van wenst te maken kun je deze blokkeren. Klik hier voor meer informatie.

Ik word lastiggevallen. Kan ik het nummer dat mij belt blokkeren?

Het is natuurlijk nooit prettig als je lastig gevallen wordt. Als je steeds ongewenst gebeld of ge-sms’t wordt door iemand kun je dit bij ons aangeven. Wij kijken dan of we je kunnen helpen. Meer uitleg hierover vind je hier.

Bij sommige toestellen kun je bepaalde nummers blokkeren via je oproepinstellingen. Als je een directe oplossing wilt is dit een handige optie. Heeft je telefoon deze optie niet? Er bestaan ook apps waarmee je een nummer kunt blokkeren. Kijk hiervoor eens in je App Store/Play Store/Windows Store.

Wat kan ik blokkeren om hoge kosten te voorkomen als mijn kind de telefoon gebruikt?

Kinderen worden steeds handiger met mobiele telefoons. Onbedoeld kunnen ze je telefoonrekening echter flink verhogen. Op onze website vind je een aantal handige tips om dit te voorkomen. Op deze manier kun je je telefoon met een gerust hart aan je oogappeltje(s) toevertrouwen Smiley Vrolijk

Waarom krijg ik een blokkade voor datagebruik binnen Nederland?

Om je te behoeden voor hoge datakosten buiten je bundel blokkeren we je internet zodra je voor €100 buiten je bundel hebt verbruikt. Je krijgt dan een sms’je van ons en kunt vervolgens zelf kiezen of je verder wil gaan met internetten. Kijk hier voor de details.

Waarom krijg ik een blokkade voor datagebruik in het buitenland?

Ook in het buitenland willen we je beschermen tegen hoge datakosten buiten je bundel. Je kunt zelf een datalimiet instellen van €60,50 of hoger. Standaard staat deze limiet op €60,50. Wij blokkeren je internet als je voor dit bedrag datakosten buiten je bundel gemaakt hebt. Op onze website lees je hier meer over.

Wanneer plaatst Vodafone een administratieve blokkade op mijn nummer?

Een administratieve blokkade is een blokkade van alle mogelijke diensten. Je kunt dan niet meer bellen, sms’en of internetten. We kunnen deze blokkade op jouw verzoek plaatsen, bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of kwijt is.

Mijn nummer is geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand. Ik heb inmiddels betaald. Wanneer verdwijnt de blokkade?

Zodra we je betaling verwerkt hebben wordt de blokkade automatisch opgeheven. Houd er rekening mee dat dit meestal enkele werkdagen duurt. Wil je hier meer over weten? Kijk dan in dit topic

Aan dit topic werkten mee: @_Nadia_ @Netwerker @Steven- @AstridG

Groet - Kind regards,
Astrid
Moderator

Smartphone Crew - Forum NL

Meer weergeven