attyvandelden

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TouchWizz-start is gestopt. Hoe herstel ik dat?

TouchWizz-start is gestopt. Hoe herstel ik dat? Ik kan op het openingsscherm nu geen plaatsnaam etc. plaatsen
15 Reacties 15
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi attyvandelden,

Ontvang je deze melding als je iets wilt aanpassen op het startscherm? Of betreft het meer dan alleen je startscherm.

Kijk even of je toestel op de nieuwste software versie staat en controleer of er updates beschikbaar zijn. Je zou even kunnen kijken of het verwijderen van het cache geheugen wellicht helpt, dit doe je via: Instellingen >> Apps >> Touchwiz-start >> Cache legen.

Laat je het ons weten of het via deze mogelijkheden is gelukt?

Vriendelijke groet,
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik werd er op attent gemaakt doordat ik een plaats wilde toevoegen op het beginscherm: dat zegt alleen TouchWizz-start is gestopt OK.
Het betreft een Samsung Galaxy Note 2 met beturingssysteem 4.4.2
Bij Instellingen >> Apps heb ik geen TouchWizz staan. Ik kan dus niet de cach legen,
Het is dus nog niet gelukt......
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- schreef:
@attyvandelden, kijk voor de instructie even op https://www.galaxyclub.nl/2015/04/samsung-galaxy-s4-sms-touchwiz-gestopt-toetsenbord-probleem-na-and...
Beste Marc,
Deze handleding werkt niet voor de Samasung Galaxy Note 2. Is bestemd voot de S4.
Ik heb het wel probrern toe te passen maar het werkt niet. Het is ook niet een toetsenbord-probleem, maar ik kan geen plaats temperatuur etc. toevoegen op het startscherm.
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
attyvandelden schreef:
Marc- schreef:
@attyvandelden, kijk voor de instructie even op https://www.galaxyclub.nl/2015/04/samsung-galaxy-s4-sms-touchwiz-gestopt-toetsenbord-probleem-na-and...
Beste Marc,
Deze handleiding werkt niet voor de Samasung Galaxy Note 2. Is bestemd voot de S4.
Ik heb het wel probereren toe te passen maar het werkt niet. Het is ook niet een toetsenbord-probleem, maar ik kan geen plaats temperatuur etc. toevoegen op het startscherm.

Beste Marc,
Ditzefde antwoord heb je me al gegeven, Zie hierboven, maar het werkt niet. Deze handleiding is geschreven voor de Galaxy S44 en het mijne is de Galaxy Note 2.
Groet Atty

attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil alleen iets aanpassen op he startscherm. Dat wordt verhinderd doordat TouWizz-start is gestopt.
Het betreft een Samsung Galaxy Note 2 met 4.4.2. Geen updates. Ik denk dat het teoestel hiervoor te oud is.
Via instelling--> apps is de app TouchWizz-start niet aanwezig. Ik kan dus niet de cache legen.
Bij voorbaat dank voor een oplossing,
Atty van Delden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
attyvandelden, maak anders een back-up van je gegevens en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Dan is alles weer in de originele staat.
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- schreef:
@attyvandelden, maak anders een back-up van je gegevens en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Dan is alles weer in de originele staat.
Terug naar de fabrieksinstellingen? Dát wil ik juist niet! Er moet toch een andere mgelijkheid zijn?
Groet van Atty van Delden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
attyvandelden, ik heb voor je gezocht, er is nog één tussenstap. Wis je cache partitie. Maak ondanks dit voor de zekerheid wel een back-up. Op https://www.androidpit.com/forum/608610/how-to-clear-the-system-cache-for-the-samsung-galaxy-note-2 staat een Engelstalige uitleg. Anders kun je dit ook in een van onze winkels laten doen.
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- schreef:
@attyvandelden, ik heb voor je gezocht, er is nog één tussenstap. Wis je cache partitie. Maar ondanks dit voor de zekerheid wel een back-up. Op https://www.androidpit.com/forum/608610/how-to-clear-the-system-cache-for-the-samsung-galaxy-note-2 staat een Engelstalige uitleg. Anders kun je dit ook in een van onze winkels laten doen.
Ik ga wel naar het Phonehouse (nu Vodafone) in Haren gr
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Laat je het ons weten of er in de winkel een oplossing is gevonden attyvandelden?

Vriendelijke groet,
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert schreef:
Laat je het ons weten of er in de winkel een oplossing is gevonden @attyvandelden?

Vriendelijke groet,
Ja én nee. De bediende van de Vodafonewinkel heeft wel iets teruggezet maar niet de oorspronkelijke afbeelding met mijn plaats (Haren), temperatuur, datum etc. Wel een rechthoekig wit vlakje met heel klein Haren en het KNMI, zonder de tijd, maar de tijd van de w.s. de laatste "meting" van het weer.
Hij wou het toestel wel terugzetten naar de fabriekinstellingen, maar dan ben ik alles kwijt! Dát wil ik niet. Dit toestel heb ik al jaaaren en elk jaar komen er tientallen, ook van Samsung, bij. Daar word je toch helemaal gek van?

Toch bedankt voor het meedenken.
Groet van Atty van Delden.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Graag gedaan! Als je met Samsung contact opneemt is de kans groot dat hun ook een reset aanraden.

Als je een back-up maakt via Samsung Smart Switch (op de PC) worden de gegevens van je toestel opgeslagen ;). Appdata zoals highscores in games worden mogelijk dan niet opgeslagen, bestanden als je foto's, video's, muziek, notities, contacten enzovoorts worden wel opgeslagen.

Alvast een Gelukkig Nieuwjaar!
attyvandelden
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert schreef:
Laat je het ons weten of er in de winkel een oplossing is gevonden @attyvandelden?

Vriendelijke groet,
Nee, die jongens konden het ook niet voor elkaar krijgen. Ik laat het maar zo. Het toestel naar de fanrieksinstellingen terugzetten is mij veel te veel gedoe....
Groet van Atty
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic