Spriety

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android Lollipop (5.0) aangekondigd voor Samsung Galaxy S5. Wanneer krijg ik 'm?

Wanneer komt de al in uitrol zijnde Android Lollipop (5.0) (Dat zou dan G900FXXU1BNL9 zijn?!) voor de Vodafone branded Samsung Galaxy S5 ?
Hij zou er al moeten zijn!

Huidige specs :
Model SM-G900-F
Android-versie 4.4.2
Baseband-versie G900FXXU1ANG8
Kernelversie
3.4.0-2089850
dpi@SWDD3917 #1
Fn Sep 12 13:16:08 KST 2014
Buildnummer KOT49H.G900FXXU1ANI3
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SM_G900F_4.4.2_0034
Thu Dec 04 18:42:47 2014

Bveiliging softwareversie (Bveiliging staat er echt, is geen typefout!)
MDF v1.0 Release 3
VPN v1.4 Release 1
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

De Galaxy S5 heeft geen sms bug en ook zijn er nog geen andere Galaxy S5 gebruikers geweest die dit probleem hebben opgemerkt.
Op de Nexus lijn ging het fout als het om sms gaat.

Bekijk in context

98 Reacties 98
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Spriety

Dit is niet helemaal waar wat je nu zegt. Hij zou er helemaal nog niet moeten zijn...

Er gaat namelijk een laag van vodafone over de software heen. Vodafone heeft eerst de galaxy s5 branded toestellen beschikbaar gemaakt:
http://www.techtastic.nl/android/samsung/android-5-0-update-voor-galaxy-s5-ook-in-nederland-uitgebra...

Alleen dit is niet 1 knop, en dan heeft gelijk heeft iedereen hem. Ze faseren zo iets geleidelijk uit, anders zou de download server dicht klappen,
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

Lees ook even het volgende topic door, http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Algemeen-Hulp-bij-de-Samsung-Android-telefoon/m-p/226044#M8091
Helaas kan de update niet op elk toestel op hetzelfde moment worden geüpdatet dat zou en server niet aankunnen.
Spriety
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Vodafone-branded versie zou toch al uitgerold worden?!
Is er geen vanaf-datum wanneer beschikbaar voor mijn Vodafone-branded SGS5 ?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

Elke Galaxy S5 zal aan de beurt zijn (branded toestellen nu), de update gebeurd in grote groepen alleen kunnen deze niet te groot worden.
Dus de update zal je richting op gaan maar het kan nog echter wel even geduld vragen. Misschien dat je deze volgende week binnenkrijgt en misschien zelfs eind deze week. De update gaat in verschillende fases dat is moeilijk te bepalen.

Meer kan je niet doen het blijft toch echter geduld hebben en afwachten.
Spriety
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
?! Mijn toestel is branded en als oud-Vodadone(/Libertel)-medewerker weet ik wel hoe het zit met branding.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg of er een tijdspanne bekend is waarop Lollipop wordt uitgerold op de Vodafone-branded Samsung Galaxy S5.
Ik neem overigens aan dat dat dan meteen (i.v.m. Verizon/sms-problemen) Lollipop 5.0.1 wordt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

Wanneer je deze ontvangt weet ik niet.
Je kunt af en toe even kijken via OTA (Instellingen > Over toestel > Software updates kijken of je en update hebt ontvangen.

Tot nu toe is het de 5.0 versie die wordt uitgerold en niet de 5.0.1 versie (over 5.0.1 die zal waarschijnlijk door Google voor de Nexus 5 die laatst en sms bug had worden verstuurd)
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Spriety

Vodafone heeft p2p decentralised nog niet onder de knie. Waardoor ze afhankelijk zijn van de servers. Uiteraard is dit en erg groot gemis.

Wanneer Vodafone iedereen tegelijk de update zou geven, zou je een DDOS effect krijgen. Waardoor de server plat zou gaan.

Voor iemand die zo hard loopt te schreeuwen, moet ik zeggen dat je zelf weinig moeite in je resource hebt gestoken. Vodafone had op de nexus een sms probleem, dit is niet het geval op de s5.

De update is op te halen via Samsung kies, en handmatig te flashen via odin.
http://www.sammobile.com/firmwares/download/41462/G900FXXU1BNL9_G900FVFR1BNL2_VDF.zip/

Voordat ik ook nog uit mag gaan leggen waarom de build date 18 december is, en de update nu pas vrij is: Dit is de test tijd die over een RC(release canidate) heen gaat.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Ik raad je aan om te wachten op de officiële update dan deze via Sammobile te installeren! Als je de update instaleert via en derde website en deze fout gaat zijn je gegevens in ieder geval verloren.
Het beste is de update te installeren via OTA.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@SamsungExpert

Dit is bull**bleep**, als OTA fout gaat ben je ook je gegevens kwijt.

Odin is het officele programma van Samsung zelf.

Daarnaast wordt die ook via Kies aangeboden. Dus als je gewoon een backup vooraf maakt, kan je niks verliezen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@NetwerkFreak Je mag je mening aan me vertellen alleen je kunt dit net ook anders uitleggen... Zonder het wegstrepen van het halve woord. En ik was van mening als het om updaten via Odin gaat. Just letting you know...
Spriety
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok.
Ik wacht af tot ik via WiFI op mijn SGS5 de officiële download krijg.
Ik hoop wel dat die dan zònder SMS-bug is.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

Top! Tot nu toe is de sms bug alleen bekend bij de Nexus 5 van Google zelf en niet de Samsung Galaxy S5 beide zijn hele andere toestellen. Je krijgt dus de komende tijd de Android 5.0 versie en niet de 5.0.1
Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat dit overkomt bij je Galaxy S5, nog geen andere gebruiker heeft dat verteld behalve Nexus 5 gebruikers.
Spriety
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dit dan al op andere SGS-en succesvol uitgerold?
Ik krijg inderdaad nergens berichten te zien over SGS5-problemen.
Een typisch Nexus-probleem dus, lijkt het?!
Ik hoop het, anders heb ik straks (voor het eerst in mijn 20-jarig klant-schap) een echt telefoon-probleem.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Spriety ,

De Galaxy S5 heeft geen sms bug en ook zijn er nog geen andere Galaxy S5 gebruikers geweest die dit probleem hebben opgemerkt.
Op de Nexus lijn ging het fout als het om sms gaat.
Bertwijman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt loslippig beschikbaar voor de s5?
Bertwijman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bedoel lollipop
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Bertwijman ,

De Galaxy S5 5.0 Lollipop zal langzaam worden verspreid naar alle Vodafone branded toestellen het kan nog even duren voordat jou Galaxy S5 aan de beurt is, het is gewoon geduldig afwachten want de 5.0 update wordt per fase uitgerold.
Bertwijman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Bertwijman ,

Geen dank, mocht je nog vragen hebben laat deze dan gerust achter op het forum. Alvast en fijne dag verder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic