Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Aankondigingen
Welkom op het vernieuwde Vodafone Forum!
Close announcement

Apps & Diensten

My Vodafone voor abonnementen - Een korte handleiding

Oud Vodafone Medewerker

handleidingen-illu-xl.pngMy Vodafone biedt steeds meer mogelijkheden. Je kunt er alles inzien met betrekking tot je abonnement en steeds meer zaken kun je hier zelf regelen. Maar wat kun je er nou precies mee en waar vind je dit? 

 
Je kunt via onze website inloggen op My Vodafone of de My Vodafone App gebruiken. Wat je precies kunt inzien en aan kunt passen is afhankelijk van de manier waarop je inlogt. Hieronder staan de opties per inlogmethode beschreven.

My Vodafone via de website

My Vodafone App

 


My Vodafone via de website
Als je op My Vodafone inlogt via de website dan zie je bovenaan enkele tabbladen zijn. Hieronder wordt beschreven welke opties je onder welk tabblad vindt:

Overzicht 
Dit is als het ware de startpagina van My Vodafone. Je ziet hier in één opslag je tegoed en je kunt van hieruit snel doorklikken naar je rekeningen.

Abonnementen

Tegoed
Hier zie je precies wat je tegoed is en hoeveel je al verbruikt hebt deze maand. 

Kosten buiten je bundel
Je kunt hier zien of je kosten buiten je bundel gemaakt hebt en om welk bedrag het gaat. Hier zie je ook hoe lang het nog duurt voordat je nieuwe bundel ingaat.

Mijn abonnement
Hier zie je welke abonnementsvorm je hebt en of je BloX of extra bundels aan hebt staan. Je vindt hier ook je klantnummer. Als je doorklikt op Naar je abonnement zie je allerlei extra opties. Je kunt hier bijvoorbeeld je BloX aan- of uizetten, je mobiele nummer wijzigen, je contract aan iemand anders overdagen of je abonnement tijdelijk pauzeren.

Mijn toestel & simkaart
Je vindt hier je simkaartnummer, pukcode en mobiele nummer. Als je doorklikt op Naar je toestel en simkaart dan kun je daar onder andere je simkaart activeren of blokkeren en een unlockcode of toestelverzekering aanvragen. Ook kun je hier een nieuwe simkaart bestellen en vind je meer informatie over ons reparatietraject.

Rekeningen

Rekeningoverzicht
Hier vind je een overicht van alle rekeningen van de laatste 13 maanden

Speciale nota's en betalingen
Heb je een creditnota van ons ontvangen? Deze vind je hier terug. 


Rekening- en betaalgegevens
Je vindt hier het bankrekeningnummer waarvan we de rekeningen incasseren en je betaalmethode. 

Profiel

My Vodafone account
Wijzig het e-mailadres waarmee je inlogt, je wachtwoord of je beveiligingsvraag. Of voeg een nieuw abonnement toe aan je account.

Persoons- en rekeninggegevens
Heb je een nieuw adres of een nieuw rekeningnummer? Geef dan hier je nieuwe adres of een wijziging in je IBAN aan ons door.

Abonnementen instellen
Acties of aanbiedingen ontvangen? Je mobiele nummer laten opnemen in de telefoongids? Wil je de datalimiet, voicemail of blokkades wijzigen?

Overzicht van gebruikers
Heb je meerdere abonnementen op jouw naam, bijvoorbeeld die van je partner of je kinderen? Nodig ze hier uit om zijn of haar abonnement of rekening in een eigen My Vodafone account te bekijken.

Vragen & verzoeken

Mijn vragen & verzoeken
Hier vind je bijvoorbeeld cases die door onze klantenservice voor je aangemaakt heeft omdat je een vraag, klacht of probleem hebt. Via dit tabblad kun je de voortgang zelf in de gaten houden.

Mijn bestellingen
Als je een bestelling hebt gedaan kun je dit hier terugvinden. 

Vodafone Forum
Deel je ervaringen of informatie over Vodafone diensten, producten en toestellen met andere bezoekers.

Contact opnemen
Wil je contact opnemen met onze Klantenservice dan kan dat via chat, telefoon, Twitter, Facebook of bezoek een winkel.

Stuur ons een e-mail
Wil je een vraag stellen via e-mail, dan kun je dat hier doen. We doen ons best om je vraag binnen 10 werkdagen in behandeling te nemen.

Ongewenste telefoontjes en sms'jes
Word je regelmatig lastig gevallen op je Vodafone nummer? Krijg je sms'jes van een sms-dienst die je niet wil krijgen? Meld het en wij stellen een onderzoek in.

My Vodafone App
Gebruik je liever de My Vodafone App? Hierin kun je de volgende opties vinden:

Tegoed
Hier zie je hoeveel tegoed je nog hebt en hoe lang het duurt voordat je nieuwe bundel(s) ingaan. 

Bundels
Hier wordt per categorie aangegeven welke BloX's er momenteel aan staan 

Meer
Hier vind je onze dekkingskaart waarop je na kunt kijken hoe de dekking op een bepaalde locatie is en of er storingen of werkzaamheden zijn. Er is ook een aparte kaart beschikbaar over de 4G+ uitrol. Ook kun je via 'Storingen' locaties voglen. Zo houden we je op de hoogte over storingen, werkzaamheden en updates aan het netwerk. Daarnaast vind je hier ook het laatste Vodafone nieuws en de Vodafone Net Perform app.

Rekeningen
Onder dit kopje vind je een overzicht van je rekeningen van de afgelopen 13 maanden. Je kunt de rekeningdetails niet inzien via de app, hiervoor kun je inloggen via de website.

Mijn profiel
Hier kun je je wachtwoord en profiel wijzigen. Daarnaast kun je de instellingen van de app aanpassen en ons privacy statement inzien.

Buitenland
Hier kun je de datalimiet voor het buitenland instellen en inzien of er een bundel voor het buitenland aan staat. Je vindt hier ook alle tarieven per land. 

24/7 support
Deze optie zie je in elk scherm rechtsboven in beeld. Hier kun je een chat starten met de klantenservice, een Vodafone winkel zoeken of ons forum bezoeken. Je kunt ons zelfs bellen of een tweet sturen via deze weg Smiley Vrolijk

Extra nummer toevoegen aan jouw account in de app
Wil je een extra mobiel nummer toevoegen aan jouw account in de My Vodafone app? Voeg het nummer dan eerst toe via My Vodafone op de website.

Nadat je het nummer hebt toegevoegd in My Vodafone moet je jouw bestaande account in de app verwijderen en opnieuw toevoegen. Hierna kun je het extra toegevoegde nummer ook in de app zien.

 

Groetjes - Kind regards,
Nadia

Moderator