RedFeather

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

APN verbinding

Hi!
 
Ik heb vanmiddag gebeld met Vodafone. Ik was opzoek naar de APN instellingen voor mijn Windows 8 Phone (HTC 8s)
Ik had van vodafone de APN gegevens gekregen, 1 van hun zei dat dat het zou moeten zijn.
Maar na alles te hebben ingesteld (geen proxy enz) werkt mijn internet niet meer.
Op het forum heb ik de proxy instellingen gevonden via via (voor n nokia lumia920)
 
Maar ook met deze gegevens werkt mijn internet niet meer.
 
Gelieve wanneer dat word gemeld om die proxy instellingen ook mee te geven (ook de juiste)
Dus als iemand die gegevens heeft voor mij dan hoor ik het graag.
 
Mvg,
 
RedFeather.
7 Reacties 7
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Welkom op het forum RedFeather, dat klinkt niet goed. Ik heb het even voor je opgezocht. Klik op de volgende link voor meer info: http://voda.fo/ne/vox2v

Laat me even weten of het gelukt is.
rominigo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik op link Klik, kom ik gewoon op vodafone.nl en dus geen stap verder.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Sorry, ik denk dat mijn collega de verkeerde link heeft gecopieerd.

De toestelhandleidingen vind je hier: http://handleidingen.vodafone.nl/web/

Als je een particulier abonnement hebt gebruik je de apn: live.vodafone.com
Bij een tablet/laptop abonnement en bij sommige zakelijke abonnementen gebruik je: office.vodafone.nl

Bij beiden gebruik je als gebruikersnaam en wachtwoord: vodafone (kijk even of je toestel daar niet automatisch een hoofdletter in zet).
Het beveiligsprotocol zet je op PAP, het type toegangspunt liefst op default (maar er moet iig een "internet" component in meegenomen worden.
De proxy-instellingen kun je het beste weglaten.

En dan zou je internet moeten werken eigenlijk.
bolletje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Er wordt verwezen naar de handleidingenpagina maar daar staat de htc 8s of x niet tussen! de proxypoort wordt automatisch op 80 gezet en valt niet te wijzigen. HEEEEELP!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @bolletje,

Kies in dat geval een andere telefoon dat vergelijkbaar is. Je kunt het beste helemaal geen proxy instellen om een internetverbinding op te zetten.
bolletje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ingevuld Vodafone internet
gn: vodafone ww: vodafone, geen proxy etc. iptype staat op IPv4. Opgeslagen, wifi uitgeschakeld, telefoon uit en aan en dan heb ik nog geen verbinding.
Help!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @bolletje,

Deze instellingen staan zo te zien goed. Kun je ook aangeven wat je als APN of toegangspunt hebt ingesteld? Bij prepaid en particulier gebruik is dit normaal altijd live.vodafone.com.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic