PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis : Zorgeloos bellen, sms'en en internetten in het buitenland

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis, kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Hoe werkt het?
  • Wat kan ik ermee?
  • Kan ik dit ook gebruiken in ....? (Welk land)
  • Hij wil niet activeren, wat doe ik fout?
  • Ik krijg een data limit melding en nu werkt mijn internet niet meer?
  • Ik krijg een PDP fout in het buitenland en ik heb Alles in 1 OpReis actief, maar mijn internet werkt niet meer? (iPhone, iPad)
112 Reacties 112
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Tilon
Ik kan het je alleen zeggen hoe ik het bij prepaid op de PC aanzette. Wellicht is het pad vergelijkbaar?
Na het inloggen:
- toestel en instellingen
- prepaid wijzigen
- blox wijzigen
- vrijwel onderaan staat de alles -1 op reis blox: aanzetten. Bevestigen.

Daarna ging ik terug om te controleren of het aan staat.
- prepaid wijzigen
- blox wijzigen (dan zie je of de blox aanstaat).
 
Op deze manier + prepaid kaartje is het bij ons gelukkig goed gegaan.
 
NB: Het is mij niet duidelijk of je het op je S2 wilt aanzetten, want dat kan misschien problemen opleveren. Op mijn tablet kon ik het ook niet aanzetten.
Tilion

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is dat de alles in 1 op reis blox bij mij niet eens in het lijstje staat. En ik probeer inderdaad deze blox op mijn s2 aan te zetten. 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
@Tilion
Met een Smart abonnement kun je al 60 dagen per jaar in het buitenland bellen, smsen en internetten uit je bundel. Waarom zou je dan €2,00 per dag extra willen betalen?
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Tilion: Ik heb ook een S2 en ik zie hem wel staan (prepaid).
Op een gegeven ogenblik krijg je een bevestigingsscherm en het bevestigen lukte bij mij niet.
Helaas, ik kan niet verder helpen.
petedavi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb kort geleden een cruise gemaakt van 8 dagen in het westelijk deel van de Middellandse Zee. Omdat alle landen die werden aangedaan behoren tot de 42 landen van de 'alles-in-één- op reisblox' heb ik die aangezet. Ik heb alle acht dagen beperkt gebruik gemaakt van sms, bellen en datagebruik. Niettemin kreeg ik een rekening van € 167,70 (!).
Bij de klantenservice werd gemeld dat dit kwam omdat op zee verbinding wordt gemaakt met satellieten die communiceren met landen als de VS en in de Caribbeans, wat veel hogere kosten meebrengt dan wanneer er verbinding zou zijn met omliggende landen als Italië, Spanje of Frankrijk.
Een enorme kater dus. Volgens mij staat er niets over in de voorwaarden of voorlichting van de betreffende blox. Klantenservice biedt mij wel € 100,- aan als coulance (waarmee Vodafone volgens mij aangeeft dat zij in gebreke is gebleven). Aardig, ,maar omdat Vodafone in haar voorlichting in gebreke is gebleken verwacht ik de rest van het bedrag minus 8 x € 2,- eveneens retour.
Als ik dit tevoren had geweten had ik de blox natuurlijk nooit genomen, en had ik niet gebeld of gesmst en mijn dataroaming uitgezet. 
 
Mensen, pas dus op als je op zee gaat varen en denkt goedkoop uit te zijn met de 'alles-in-één- op reisblox' !!!!
Doordat Vodafone hiertegen niet beter waarschuwt en vervolgens niet de onbedoellde kosten voor zijn rekening neemt laat Vodafone zich helaas van zijn slechtste kant zien.
 
 
Gekkie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil deze BloX (op Prepaid) in Japan gebruiken maar ik niet echt vinden hoe het afrekenen van minuten gaat. Wordt alles in minuten afgerond, of alleen de eerst minuut volledig in rekening gebracht, of betaal je per seconde?

En waar kan je met die 20 minuten naar bellen? Kan je naar mobiel/vast in het land van verblijf bellen? Naar Nederland ook? Of zelf naar me 42 voordeellanden?

Ik kan nergens op de site hier meer over vinden. Iemand die hier meer over weet?
Triple_V87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Ik ga binnenkort een week naar mallorca. Voor de alles in 1 op reis bundel, moet je dan in het buitenland op het netwerk van Vodafone zitten, of kan je roamen op elk willekeurig netwerk in het buitenland, om goed gebruik van de blox te maken?
Ik hoor het graag.
m. vr. gr.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Gekkie schreef:
Ik wil deze BloX (op Prepaid) in Japan gebruiken maar ik niet echt vinden hoe het afrekenen van minuten gaat. Wordt alles in minuten afgerond, of alleen de eerst minuut volledig in rekening gebracht, of betaal je per seconde?

En waar kan je met die 20 minuten naar bellen? Kan je naar mobiel/vast in het land van verblijf bellen? Naar Nederland ook? Of zelf naar me 42 voordeellanden?

Ik kan nergens op de site hier meer over vinden. Iemand die hier meer over weet?
Je kunt het inderdaad gewoon op de site zien, via deze pagina.
 
Mocht je dan nog vragen hebben dan horen we het wel.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Triple_V87

Ik geef je hier antwoord op je vraag, want ik heb even jouw dubbele post verwijderd om alles centraal te houden m.b.t. alles-in-1 op reis.
Dit zijn de roamingovereenkomsten die Vodafone heeft in het buitenland, dus dat zijn de netwerken waar Vodafone mee samenwerkt.
Eén van deze netwerken is prima om te gebruiken in het buitenland.

Hele fijne vakantie alvast!

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je hebt op het cruiseschip verbinding gemaakt met een "onboard gsm-netwerk"; dat is een mini-netwerk dat alleen op het cruiseschip actief is. AT&T Marine en MCP zijn twee voorbeelden van zulke netwerken (welke je hebt gebruikt vind je op de factuur terug bij de gesprekken en de data).

Dit zijn netwerken die een hoog minuutbedrag doorrekenen aan Vodafone en waar dus geen goedkope bundels kunnen worden aangeboden. Ook vallen ze niet onder EU-regels omdat het mini-netwerken zijn die alleen actief zijn als je ver genoeg van de kust vandaan bent; kom je bij land aan de buurt dan gaan ze uit en dan ga je weer via een normaal GSM-netwerk.

Aan de ene kant heb jij verbinding gemaakt met die netwerken die geen EU-netwerken zijn, maar aan de andere kant had Vodafone meer kunnen doen aan voorlichting, zoals bijvoorbeeld ook buiten de EU een sms'je met tarieven sturen zodat je ook wist dat je op een speciaal netwerk zat.

De waarheid ligt dus in het midden, en vandaar het factuurbedrag ook gok ik...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Gaat hetzelfde als bij je normale abo, vaak gewoon eerste minuut en daarna per seconde dus (maar soms ook na de 1e minuut hele minuten).

Let wel op buiten je bundel in Japan, want dan betaal je na je 20 minuten ineens € 1,95 per minuut, wat ik nog steeds in geen verhouding vind staan trouwens...

Let ook op dat de dagbundel via Nederlandse tijden werkt, dus van 0:00 t/m 23:59 NL tijd en niet Japanse tijd.

Ik kan trouwens ook nergens vinden waar je 20 minuten naartoe kunt bellen, staat domweg nergens op de site.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Gewoon je toestel automatisch laten kiezen, dan kiest het Vodafone ES. Dat werkt het snelst en het best 🙂

Als je namelijk handmatig Movistar kiest dan kun je niet internetten in Spanje, daar heeft Vodafone geen data-overeenkomst mee namelijk.
Gekkie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ RuudNL: Dat de dagbundel aan de Nederlandse tijd gekoppeld is, kan bij een grote tijdverschil inderdaad onhandig zijn maar daar valt wel rekening mee te houden. Over de afronding van minuten heb ik overigens het volgende nu gevonden:
"Eurotarief gesprekken korter dan een halve minuut worden gefactureerd als een halve minuut en daarna per seconde. Overige gesprekken korter dan 1 minuut worden gefactureerd als een hele minuut, daarna per 30 seconden."
Dat staat hier: http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/klantenservice/tarieven/tarievenoverzicht_vodafone_prepaid_1_juli_2012.pdf
 
 @Martin: Ik kan nergens heel specifieke informatie vinden over waar je met die bundel van 20 minuten naar kunt bellen. Ik vermoed wel dat ik dus naar Japanse en Nederlandse nummers mee kan bellen/smsen maar zeker weet ik dat niet en ik wil niet voor verassing komen te staan achteraf. Kan je dat bevestigen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Gekkie: die afronding geldt alleen bij de EU-tarieven, wellicht is de afronding in de bundel zelf anders...
Rvdv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,

Dit bericht een tijdje geleden geplaatst en nog geen reactie gekregen.
Ik zou graag het antwoord op mijn vragen horen van een medewerker van het forum.
Inmiddels wel alweer 2x in het Buitenland (Hongarije, België) geweest met gebruik van de alles-in-1-op-reis bundel.
Hopende dat het dit keer wel goed zou gaan, maar voor de zekerheid mijn dataverbruik angstig zoveel mogelijk uit laten staan. Wederom dit keer geen waarschuwings-sms'jes ontvangen, dus ik hoop er het beste van.
Dit is toch niet de bedoeling van de bundel lijkt mij?

Graag antwoorden, zodat wij en jullie naar een oplossing kunnen zoeken.

Met vriendelijke groet,

Rvdv
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

Aangezien dit topic vrij druk bezocht word en er veel vragen door elkaar worden gesteld is het nogal een wirwar geworden van verschillende vragen, antwoorden, ervaringen en opmerkingen. Hierdoor is het moeilijk om informatie en antwoorden te vinden voor nieuwe gebruikers.

Daarom ga ik een apart bord opstellen voor de alles-in-1 op reis blox waaronder verschillende topics komen te hangen die allemaal met een bepaald onderwerp te maken hebben rondom deze blox. Bijvoorbeeld:


  • dataverbruik
  • kosten
  • roamingovereenkomsten
  • etc.
Dit zal zo snel mogelijk gebeuren zodat iedereen een goed overzicht kan houden en makkelijk de informatie kan vinden waar hij/zij naar op zoek is. De huidige vragen en antwoorden die zijn geplaats worden natuurlijk niet verwijderd, echter wel verplaatst naar het topic waar ze bij horen.

Mochten jullie andere suggesties hebben om het topic beter te structureren dan bovenstaande suggestie dan hoor ik dit graag.
IvetteR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
ik merk dat ik dus bij lange na niet de enige ben met het probleem van de Alles op reis blox voor de 42 voordeellanden.  meermalen gebeld naar Vodafone en tot nu toe mijn ten onrechte afgetrokken beltegoed teruggekregen. blijkbaar werkt die blox dus niet (goed). Vodafone adviseert mij om elke 2-3 dagen te bellen om het ten onrechte afgetrokken beltegoed terug te vragen.
 
Mijn familielid maakt gebruik van mijn vodafone simkaart in Spanje en ik hoopte alle online te regelen maar helaas wat een slechte service.
 
mijn spoedvraag aangezien ik vanuit Suriname bel (dus keihard internationale tarieven moet betalen): kunnen jullie niet standaard de beltegoeden teruggeven zonder bellen???
ben benieuwd hoe lang het nu weer duurt voordat ik een reactie krijg.
 
Een teleurgestelde vodafone gebruiker.
robert1959

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je moet er zeker voor zorgen dat je abonnement van vodafone aangevinkt staat , anders moet je de volle prijs betalen en daarna pas de dataroaming aanzetten
uiteraard moet op je website my vodafone alles -in - reis aangevinkt hebben
 
ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Rvdv

Je krijgt alleen een waarschuwings SMS wanneer je 80% of 100% van je databundel verbruikt hebt. Wanneer je eronder blijft krijg je dus geen bericht. Je kunt dus 28 MB gebruiken zonder bericht. Daarvoor kun je bijvoorbeeld 25 keer gebruik maken van apps en 25 keer facebook bijwerken en 50 webpagina's bekijken.
Bekijk de tool wat je kunt doen met de databundel. http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/
ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste forum lezer,
 
Ik ben inmiddels weer terug in het land en lees met veel interesse de reacties, discussies en suggesties over de Alles-in-1 Op Reis bundel. We zien dat veel klanten er goed gebruik van maken en dat het overgrote merendeel ook erg tevreden is dat ze ook zonder zorgen gebruik kunnen blijven maken van de smartphone in het buitenland.
 
Dit forum geeft ook inzicht in de zaken die we beter kunnen doen. Zo hebben na aanleiding van de reacties de communicatie over de datalimiet aangepast en verduidelijkt. Zoals op het forum vermeld staat, is de gedachte achter de data limiet van 59,50 euro dat de klant beschermd wordt voor onverwachte kosten in het buitenland. Dit streven we ook na met onze producten en communicatie. Met de Alles-in-1 wordt je voor 2 euro per dag beschermd tegen onverwachte kosten. De datalimiet wordt hierbij uitgezet, wat in de bevestigings SMS te lezen is.
 
Andere items gaan over het reizen buiten de 42 voordeellanden en wat daar een oplossing voor is. De Alles-in-1 is daar NIET geldig. Wel hebben we een andere propositie waardoor je voordeliger kunt internetten namelijk de Internet op Reis Wereld bundel. Per dag betaal je 5 euro. Zie: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/vodafone_blox/op_reis/dagbundel_wereld/.
 
Nogmaals bedankt voor de reacties en als er nog meer leeft of suggesties zijn dan lees ik het graag.
 
Groeten,
Arno
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic