Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

De vernieuwde Vodafone Wallet

http://voda.fo/ne/zw8dg

In maart introduceerden we “contactloos betalen met je telefoon”.
Als eerste in Nederland konden we iedereen laten ervaren wat het is om met je telefoon te betalen, de eerste stap richting de toekomst. We vroegen jullie toen wat jullie ervan vonden. Daarop kregen we veel reacties.

We luisterden naar jullie feedback en hebben de Vodafone Wallet én SmartPass verbeterd.

Verbeteringen aan Vodafone Walletmaak van je telefoon je portemonnee

  • De Wallet is nu eenvoudig te downloaden op alle Android telefoons via Google Play
  • Alle Android gebruikers kunnen hun klanten- en kortingskaarten opslaan
  • Contactloos betalen via de NFC-simkaart kan op veel meer telefoons (>28)
  • Is je Android telefoon nog niet geschikt? Dan kun je dmv de SmartPass sticker betalen
  • Het is duidelijker welke diensten wel of niet mogelijk zijn op jouw telefoon. Er komen steeds meer mogelijkheden
Voordelen Vodafone Wallet

  • Als eerste in Nederland contactloos betalen met je telefoon
  • Altijd al je pasjes bij de hand, Easy!
  • Volledige controle en inzicht via de Wallet app
  • Je kunt zelf je Wallet aan en uitzetten en beveiligen met een pincode, wel zo veilig
  • Ook betalen met je Wallet wanneer je batterij leeg is
  • Exclusief voor Vodafone klanten!
Veel gestelde vragen
Waar kan ik de app downloaden?
Hoe werkt betalen met je Wallet?
Wat krijg je?
Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Meer informatie vind je op onze website

Waar kan ik de app downloaden?
Dat kan via Google Play

Hoe werkt betalen met je Wallet?
Betalen met je Wallet gaat gemakkelijk, veilig en snel. Je tikt met je telefoon of sticker tegen de contactloze betaalterminal en klaar! Zo eenvoudig is het. Onder de €25 is geen pincode nodig, voor hogere bedragen vul je je pincode in op de betaalautomaat.
De Wallet wordt steeds verder uitgebreid zodat je straks ook andere betaalkaarten, tickets en kortingsvouchers kunt toevoegen.
Je kunt ook al je klantenkaarten digitaal opslaan in de Vodafone Wallet. Zo heb je altijd al je pasjes bij de hand en loop je nooit meer een korting mis.

Wat krijg je?
Met de Wallet krijg je een veilige mobiele portemonnee waarin je diverse betaalkaarten zoals de SmartPass en klanten- en kortingskaarten kunt opslaan. Je hebt dan altijd al je pasjes bij de hand. In winkels kun je je klantenkaarten laten zien en direct contactloos betalen met je telefoon. In de toekomst kun je ook tickets en kortingsvouchers toevoegen aan je Wallet of reizen met het openbaar vervoer.

Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Heb je nog geen NFC SIM kaart maar wel een telefoon die ‘betalen via de NFC-simkaart’ ondersteunt, dan kun je gratis een NFC-simkaart afhalen bij een Vodafone winkel of bestellen via de klantenservice.

Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Vodafone Wallet is beschikbaar voor bijna alle Android telefoons (Android 2.3 en hoger). Tijdens de installatie wordt gekeken of jouw telefoon gecertificeerd is om te ‘betalen via de NFC-simkaart’. Is je telefoon (nog) niet geschikt, geen probleem, dan kun je betalen vanuit je Wallet via een sticker met NFC-chip. Download de Wallet app uit de Google Play store en ontdek de mogelijkheden.

Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Vanwege veiligheidsredenen kun je alleen betalen via de NFC-simkaart met telefoons die hiervoor gecertificeerd zijn. Op dit moment zijn alleen bepaalde software versies ondersteund. Kijk dus goed op de lijst op onze website of jouw versie ondersteund wordt en vraag in de winkel altijd om de Vodafone versie.
Als jouw telefoon ondersteund wordt kun je gratis een NFC-simkaart aanvragen via de klantenservice of ophalen in de Vodafone winkel en vervolgens de Wallet installeren.
Staat jouw telefoon er nog niet tussen, of heb jij een variant zonder de vereiste Vodafone software? Dan is het nog steeds mogelijk om de Wallet te installeren. Je kunt er in dat geval voor kiezen om contactloos te betalen via een sticker met NFC-chip.

Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Als je bij het aanzetten of het uitzetten van je telefoon het Vodafone logo ziet dan heb je vrijwel zeker een Vodafone versie. Dit is echter niet altijd het geval.
In de Vodafone winkel kunnen ze de doos van je telefoon scannen en in het systeem zien of het een Vodafone (VF) versie is of een open market (Vanilla) versie.
Per merk kun je op de onderstaande manier vaststellen of jou telefoon de Vodafone versie is:
HTC: Ga naar Instellingen -> Info -> Software-informatie -> Softwarenummer. Deze code ziet er uit als A.B.C.D, indien C = 161 of 16x dan betreft het een Vodafone versie. Soms staat er ook VF op de doos.
LG: Ga naar Opties -> over de telefoon -> Software informatie -> Softwareversie. In het geval van een Vodafone versie staat er “VDF” of “204-04”.
Sony: Op telefoons met Vodafone versie zijn al diverse Vodafone Apps vooraf geïnstalleerd op de telefoon. Dit is echter geen 100% garantie dat het een VF-branded software is, de apps kunnen namelijk ook later geïnstalleerd zijn.
Samsung: Ga naar het belscherm, en toets de combinatie *#1234# in. Vervolgens krijg je de CSC code te zien. Als in deze code VF staat dan is het een Vodafone versie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Update 02-02-2018:


110 Reacties 110
Anonymous
Niet van toepassing
als er al een case is aangemaakt jomipa zul je helaas moeten wachten totdat daar meer bekend van is. Als het goed is zullen mijn collega's contact opnemen met u zodra de uitslag daarvan bekend is.
Vanuit hier kan ik deze gegevens niet inzien omdat hier geen prive gegevens orden gedeeld en ik ook niet in de systemen van Vodafone kan. Ik hoop voor je dater snel een uitslag is.
Danx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier hetzelfde probleem. Nieuwe telefoon(branded) nieuwe sim(NFC), dezelfde melding. (moet geupdate worden) De Vodafone wallet icm de nieuwe sim werkt niet. Case is aangemaakt maar nog steeds geen oplossing voor mij helaas.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Danx heb je al nieuws over je case?
Danx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Nadia, ik heb nog geen nieuws gekregen over mijn case van vodafone. Vandaag wel een update gekregen voor de app. Na de update kreeg ik een soort c-nummer foutmelding. Ik heb ook geprobeerd om de cache geheugen voor de app te legen en dan de gegevens te verwijderen en dan de apps allebij(wallet en smartpass) te verwijderen en gewoon opnieuw alles te instaleren. Bij het opstarten bleef het weer hangen bij het laden van de app en daarna weer een c-nummer foutmelding maar deze keer een andere.
c1060(er gaat iets fout met het instellen van de wallet)
Danx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de andere foutmelding is: C2301 geen veilige toegang tot je simkaart mogelijk. probeer het later nog eens.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Jammer om te lezen dat er nog geen oplossing is Danx, we kunnen op dit moment niet meer doen dan afwachten totdat je case is afgehandeld.
Danx

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wordt er wel iets aan gedaan? Het is al een maand geleden. Is dit een bekend probleem? Ik heb het idee dat er niks aan gedaan kan worden en dat men mij gewoon het niet wil vertellen.
Majohejoan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt Vodafone Wallet beschikbaar voor windows phone en dan met name de Lumia 930.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Majohejoan

Op dit moment is helaas nog niets bekend over Wallet in combinatie met Windows Phone. Daar kan ik dus nog geen duidelijk antwoord op geven.
Sweetpea

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil vandaag of morgen mijn abonnement verlengen (maar dat is een ander probleem), en ik zag dat ik dan zo'n 3-1 sim kaart krijg. Ik begrijp dat ik die dus gelijk weer in de prullenbak kan gooien omdat ik toch niets aan die NFC heb? (met mijn windows phone)
Anonymous
Niet van toepassing
Deze simkaarten werken ook gewoon met een windows phone.... Een simkaarten is een simkaart 😄
Nergens voor nodig om deze in de prullenbak te gooien. De 3 in 1 wordt tegenwoordig verstuurd omdat deze in elk toestel past.

Sweetpea

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
steven-: maar ik heb er al twee... Ik hoopte dat ik die NFC chip gewoon kon gebruiken (hoewel mijn telefoon zelf al NFC heeft)
Anonymous
Niet van toepassing
Bij iedere verlenging of nieuw abonnement krijg je een nieuwe simkaart. Tegenwoordig is dit de NFC simkaart.
Heb je hem niet nodig, dan kun je hem bewaren of terug sturen.
NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb mijn vodafone wallet geactiveerd met een andere simkaart. Nu heb ik een NFC simkaart maar nu werkt Wallet niet meer omdat hij dus met een andere simkaart is geregistreerd. Hoe los ik dat op? Klantenservice zegt dat ik dat in mn profiel moet veranderen maar ik heb geen idee waar.
NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
*moderator edit: dubbele post*
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je wallet al eens verwijderd en op nieuw geïnstalleerd?
De klantenservice zou een check kunnen uitvoeren of het klopt en zien ook welk simkaartje geregistreerd staat. Nu durf ik alleen niet te zeggen of zij hem ook kunnen aanpassen. Is namelijk een tijd geleden dat ik met wallet te maken had.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi , heeft het antwoord van jouw nog verder geholpen?
Of is het probleem inmiddels al opgelost?

NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee maar de TD van Vodafone heeft een Case aangemaakt. Zij weten ook niet echt wat er aan de hand is.
Anonymous
Niet van toepassing
Kun je ons laten weten als het opgelost is wat het is geweest?
pbschumacher

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had op mijn vorige (Galaxy S6) mobiel Wallet geinstalleerd. Ik heb vervolgens mijn gehele "pasjes"-inhoud van mijn portemonee gedigitaliseerd en besefte me plotseling dat ik nog in het bezit was van een verouderde sim-kaart.
Dus naar een VF-winkel om een nieuwe sim-kaart te halen voor in mijn nieuwe (Nexus P6) mobiel. Toen ik echter wallet wilde installeren op dit nieuwe toestel, kreeg ik de melding dat Wallet in verbinding stond met de oude sim-kaart. Ik moest contact opnemen met de klantenservice of opnieuw proberen. Ik heb vervolgens, eigenwijs als ik ben, Wallet veelvuldig proberen te installeren (en weer verwijderd). Ik heb voor iedere verwijdering de cache gewist, maar het lukt maar niet.
Ik heb het probleem aan de klantenservice gemeld en er is een case aangemaakt.
Zijn er meer mensen met dezelfde problematiek? En zo ja, hoe is dit bij jullie opgelost?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic