AlexHoeksma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekkingsprobleem 3411ZN zowel 4G, 3G als bellen

Hallo,

Sinds deze week heb ik een Vodafone abonnement via mijn werkgever. Ik heb echter thuis (binnen, maar ook in een ruime straal buiten rond het huis, geen 4G en vaak ook geen 3G, alleen gprs. Als ik 4G heb, verder van huis, dan biedt dat lagere snelheden (5Mb down, 20Mb down en up (Schoonhoven, Montfoort). Ook bellen is niet geweldig, binnenshuis maar 1 of 2 streepjes (iPhone5S), buiten 2, soms 3 en vaak valt de verbinding weg. Bij vorige operator (die groene) had ik 5 streepjes binnen en buiten en 4G idem (>20Mb). Kun je iets zegggen over de status van de masten en bereik in Lopik?

vr.gr.
Alex
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Beste @AlexHoeksma

De iPhone 5s heeft een zwakkere antenne dan de overige telefoons omdat Apple de batterijduur iets belangrijker vind.
Het kan ook aan de simkaart liggen. Dit kun je uittesten door de simkaart in een ander type en merk telefoon doen en dan uittesten hoe de verbinding is.
Tevens kan het ook zijn dat je simkaart verkeerd op het netwerk staat. Om dit te controleren dien je contact op te nemen met de klantenservice.
Mocht je je dekking willen weten: Deze kun je opzoeken op de website van Vodafone en dan bij het vergrootglas dekking invullen.
Ook kun je checken of de instellingen van je telefoon correct staan door naar de website: handleidingen.Vodafone.nl te gaan. Daar je telefoon selecteren en bij de zoekbalk Internet instellen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes stevied86
AlexHoeksma
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor je antwoord Stevie.

Echter, als ik op allerlei andere plekken wel prima ontvangst heb, dan moet mijn SIM-kaart toch correct zijn? Ook andere Vodafone bellers hebben bij mij in de straat problemen.Kun je navragen of er dekkingsissues zijn op mijn postcode?

vr.gr.
Alex
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@AlexHoeksma

Je herkent Vodafone medewerkers aan het logo bij de naam. Er zijn ook forumgebruikers die hier vrijwillig zitten en die dus niet inhoudelijk vragen kunnen beantwoorden. Zij zijn hier vooral voor tips&tricks. Daarvoor is het forum ook bedoeld. Mocht je willen navragen of er netwerkproblemen bekend zijn kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic