Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi patricia81,

welkom op het Vodafone Forum. en wat een binnenkomst 😉
Jammer genoeg is de oorzaak minder mooi.

Ik heb dit topic even samengevoegd met een ander topic. Kijk eens of je iets hebt aan de tips die hierboven worden gegeven. Dus check ff je apps.
Het is wel balen dat je toestel nog steeds niet werkt, ook niet na de reparatie. Via het forum kunnen we niet zoveel invloed uitoefenen op de reparatie. Bied je toestel nogmaals aan ter reparatie met een duidelijke aantekening dat hij na meerdere reparaties nog steeds dezelfde problemen vertoont.
albert1948

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo ik had een vraag over mijn note 2 van samsung
kan ik mijn smsjes langer maken.ik bedoel daar mee
als ik sms dat hij niet zo vlug in de 1 kb  vliegt.
daarom wil ik hem verzetten als dat kan maar hoe
als 1 kb verzend krijgt de ontvanger niet binnen.
hopelijk hebben jullie een opllossing.
als ik een sms krijg maken hun hem zo lang als ze willen
alvast bedankt gr albert
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Heb je al eens gekeken bij de instellingen van de SMS app? Daar kun je de limiet van het SMS bericht instellen. Het beste wat je de volgende keer kan doen is het onderwerp zoals SMS bij: Apps & Diensten te plaatsen of een nieuwe topic aan te maken dan raakt deze vraag niet door de war.

lskalf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik ook. Net nieuw! Baal er goed van. Thuis aan de oplader doet ie het prima anders valt ie uit. Ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Helpt niet. Besteld via deze site. Kan ik dan wel gewoon naar de winkel? 
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Iskalf, ja hoor, als je online besteld hebt kun je gewoon naar de winkel voor service en een eventuele reparatie.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Of gewoon ff de instructies van mij in als ik het goed heb post nummer 8 van dit topic opvolgen want resetten kan altijd maar als je de oorzakelijke app(s) kan achterhalen heb je daar veel meer aan....
timborr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Galaxy s4 valt meestal bij de 74 procent uit en hij gaat dan pas aan als ik de oplader erin doe. Wat kan ik hieraan doen?
vodamoos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb ook batterij-problemen met mijn Galaxy S2. Heb de oplossing geprobeert toe te passen maar ik kom niet bij die proces/applicatie Media. Ik heb 'm opnieuw opgestart, via instellingen naar batterij gegaan. Dan krijg ik verschillende verbruik-balkjes (scherm,  2x android-systeem, apparaat in standby-stand en Mobiel standby) dus géén procesapplicatie die Media heet. Kan iemand mij verder helpen ??
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
het antwoord staat in de post boven je.....
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Timborr, dat is vreemd. Ik heb op de volgende pagina wat tips en tricks gevonden die je wellicht verder kunnen helpen. Succes!
lskalf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar de batterij is niet leeg!
timborr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,Nog steeds valt hij spontaan uit, wordt er een beetje moedeloos van. Zou dit aan de batterij kunnen liggen?dank
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi timborr,

Dat zou kunnen, laat anders je batterij een aantal keer helemaal leeg lopen en laadt hem vervolgens weer helemaal op. Wordt dan de indicatie over de batterij beter die je krijgt van de telefoon?

Anders raad ik je aan het toestel ter reparatie aan te bieden.
timborr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke bedankt zal het proberen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Nog even een toevoeging. Kijk ook even of de batterij niet is opgezwollen dat kan ook een oorzaak zijn.

Groetjes!
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Mijn accuproblemen met de galaxy S4 begonnen als volgt:
 
- Batterij liep een paar weken achtereenvolgens van gemiddeld tussen de 40 en 60 % binnen een half uur naar 15% toe. In eerste instantie dacht ik dat dit gewoon door intensief gebruik kwam. Op mijn werk gebruik ik veel minder beeldschermtijd van de telefoon en vraag ik dus minder van de batterij dan na mijn werk.
- Vervolgens constateerde ik dat na de melding batterij bijna leeg die ik ongeveer op 15% ontvang, de accu in razend tempo door naar 0 vloog en de telefoon deed afsluiten. Afijn, netjes de telefoon aan de lader en daarna geen problemen tot de volgende avond.
 
Nu ben ik echter een aantal weken verder en constateer ik dat de accu soms al uitvalt bij een batterij percentage van 60-70% en dan ook niet meer aan wilt, tenzijn ik de telefoon aan de lader aansluit. Ook wil het wel eens helpen om de batterij eruit te halen, terug te steken en opnieuw op te starten -> resultaat, weer terug bij het percentage van 60-70% en soms loopt dit zelfs nog op.
 
Toch, dit blijft irritant. Verdere valt mij op dat de batterij helemaal niet goed in het batterijvakje lijkt te passen. Wat gek, ik kan me niet herrinneren dat dit ook zo was toen ik de telefoon de eerste keer uit de doos haalde. Een beetje surfen op internet leert mij dat ik niet de enige ben met een opgezwollen batterij. Het is nu ik dit weet zelfs opvallend dat als ik de batterij erin stop en het achterkantje erop doe, mijn scherm iets naar buiten komt.
 
Omdat ik niet zonder mijn telefoon kan (naast mijn mobiel heb ik geen vaste lijn) was ik eerst afwachtend om terug te gaan naar de vodafone winkel en mijn toestel op te laten sturen. Ik ben bang dat ik daar nu niet meer onderuit kan, dus morgen het eerste wat ik ga doen zodra de winkels open gaan.
 
Hebben jullie je batterij/toestel al eens op deze manier bekeken? Of heeft iemand hier ervaring met opgezwollen batterijen van samsung? Ik hou jullie op de hoogte van de afloop en hoop dat jullie batterijproblemen snel opgelost zijn.
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert

De opgezwollen batterij die je noemt, waar kan dit een oorzaak van zijn? Is dit dan een slechte batterij of is er een defect aan het toestel?

zie ook : http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/s4-snel-leeg-valt-steeds-uit/td-p/90120

Ik heb last van zo'n opgezwollen batterij en ben er sinds gisteren achter dat de batterij ook mijn scherm uit het toestel aan het duwen is (nu plaatstelijk 1,5 tot 2 mm). Ik weet niet hoe de constructie van het toestel in elkaar steekt, maar is dit uit het toestel duwen van het scherm in deze mate schadelijk? Tot dusver is de vervorming nog niet mechanisch, wanneer de batterij eruit gehaald wordt zakt het scherm terug in het toestel.

Bezoek aan de vodafone winkel voor reperatie/vervangende batterij staat morgen op de planning
Aladdon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit probleem sinds een dag of 3, als de batterij beneden de 60% zit valt hij spontaan uit, aanzetten lukt niet meer want na opstart valt ie weer direct uit. Als ik echter 30min wacht lukt het soms wel. Echter niet veel later weer spontaan uit.  Zal maar eens naar de winkel gaan......
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Bij een opgezwollen batterij moet je eerder denken aan: bobbeltjes op de batterij, en erg stinkende batterij. Als dit het geval is doe de batterij in en plastic zak zodat dit geen andere gevolgen kan meebrengen. En koop bijvoorbeeld online of via een winkel een nieuwe originele Galaxy S4 batterij.

Als je al bij de Vodafone winkel bent geweest en dat niet veel daar heeft opgeleverd kun je de stappen volgen van hierboven.

Succes!
Groetjes!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoop dat het allemaal snel opgelost is. Van een opgezwollen batterij had ik nog niet gehoord. Hopelijk is het op te lossen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic