Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy S4 batterij problemen? Kijk hier!

Hallo allemaal,

Samsung heeft bekend gemaakt dat er in sommige gevallen problemen zijn met de batterij van de Samsung Galaxy S4. De batterij is dan opgezwollen en loopt extreem snel leeg.

Heeft jouw batterij dit probleem? Dan zie je:

  • Dat de gehele batterij opgezwollen is
    of
  • Dat er bobbeltjes op de batterij zijn ontstaan
Wat te doen:

  • Haal de batterij uit je toestel, berg deze veilig op (defecte batterijen kunnen gevaarlijk zijn).
    Laat de batterij niet in je toestel zitten! Het zou hierdoor beschadigd kunnen raken
  • Neem contact op met onze klantenservice. Met een Vodafone nummer kan dat door te bellen naar nummer 1201. Bel je met een ander nummer, bel dan 0900 0940
  • Leg het probleem aan mijn collega uit. Hij of zij zal je dan in contact brengen met Samsung.
    Samsung zal er voor zorgen dat je kosteloos een vervangende batterij krijgt
  • Als de batterij niet opgestuurd hoeft te worden, lever deze dan in bij bijvoorbeeld een inzamelpunt voor klein chemisch afval

Mocht je nu geen opgezwollen batterij hebben maar graag tips willen over je batterijduur, kijk dan eens rond hier in ons Samsung board en stel eventueel een vraag. Misschien kan een medegebruiker je tips geven om de accuduur van je toestel te verlengen!
182 Reacties 182
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé anneliesmartin,

Misschien kun je het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet in dat geval geen backup te maken van je bestanden en nummers, deze ben je kwijt als je dit doet.

stfmstr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem... is er al iets meer belend wat het kan zijn?
stfmstr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb al meer dan een week dezelfde verschijnselen... uitvallen... niet terug aan willen (soms pas na 15 x proberen)... via de oplader gaat ie vaak na 3x proberen wel aan...
Het lijkt me dat de oorzaak van al deze gevallen toch wel een x uitgezocht dient te worden danwel door Vodafone danwel door Samsung??
 
Vodafone laat toch serieus de abbonees niet betalen voor een nieuwe batterij?? Ik ga morgen naar de winkel hopelijk is de service goed!!
stfmstr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@vodafonewebcare gezien alle berichten her en der via verschillende sites...lijkt de oplossing simpel...een nieuwe batterij. (Ik heb inmiddels ook al gereset, nieuwste update, paar x op en afladen ;)) Volgens mij is het zo dat een Vodafone winkel wel degelijk verantwoordelijk ook is voor een verkocht product. Ik heb mijn Samsung nu 4 maandjes en ik mag toch niet hopen dat naast een duur abbo (met vervangende toestel garantie) en een aanbetaling van €190,- mij wordt geadviseerd wanneer ik een dezer dagen naar de Vodafone winkel ga dat ik dan maar een nieuwe accu moet aanschaffen van €30,-??????
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Op losse accesoires, zoals de batterij/oortjes/etc zit een beperktere garantie dan op het apparaat zelf, maar er zit inderdaad een fabrieksgarantie op en daar kun je oa via ons gebruik van maken.

Zonder het toestel gezien te hebben kan ik niet garanderen dat de batterij in dit specifieke geval gratis vervangen wordt (sorry, die disclaimer moet er ff in 😉 ). Ik raad in ieder geval aan altijd gewoon naar de winkel te gaan.

Ik zou als er één in de buurt is altijd een winkel met monteur nemen. De lijst vind je hier (vink de repair-desk-optie aan). De monteur kan namelijk mogelijk in de winkel al bepalen of de batterij het probleem is. Dan hoeft het toestel niet opgestuurd te worden maar kan alleen de batterij vervangen worden.
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update:

Ik had beloofd om de status met betrekking tot mijn toestel hier te updaten:

Ik ben na mijn post hier op het forum gelijk de volgende ochtend naar de Vodafone winkel hier in Venlo gegaan. Daar werd ik uiterst onprofessioneel behandeld. De eerste opmerking die door jullie medewerker in de winkel werd gemaakt was: Hij is zeker nat geworden?
Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het aannames die ongegrond zijn. Ik ben altijd ontzettend zuinig op mijn spullen en wist dus voor bijna 100% zeker dat vocht geen oorzaak kon zijn. Vervolgens werd mij enigzins laks verteld dat reperatie 6 tot 10 werkdagen zou duren en dat wellicht alleen voor de batterij misschien niet nodig was. Ik stond erop dat het toestel toch verzonden zou worden voor reperatie en dat er een opmerking bij geplaatst zou worden dat naast een opgezwollen batterij, het toestel meerdere malen uitvalt en ook het scherm uit het toestel wordt geduwd.

Zo gezegd, zo gedaan. Het toestel is 28 September bij de Vodafone winkel achtergelaten, 's maandags netjes verstuurd en aangekomen bij de reperateur. Wat erg handig is, is dat je de status van de reperatie online kunt volgen. Zo kon ik dus zien dat de reperatie aan mijn toestel begon op vrijdag 4 oktober. Echter, een week later op vrijdag 11 oktober verandert de reperatiestatus naar wachten op onderdelen. Ik vraag mij dan af wat er in de tussentijd gebeurt is? Je kan me niet wijs maken dat er iemand een week lang bezig geweest is aan mijn toestel en er dan achter komt dat de onderdelen niet op voorraad zijn.
Goed, ik was nog geduldig en besloot de reperateur iets langer dan de 10 werkdagen te geven, zonder resultaat. Vandaag besloot ik dus om eens terug bij de Vodafone winkel te informeren hoe het kon zijn dat er gewacht moet worden op onderdelen van een veel verkocht toestel. Hoort een reperateur deze niet op voorraad te hebben?
Gelukkig werd ik dit maal beter behandeld bij de winkel, kudo's! Er werd gelijk voor mij geinformeerd bij de reperateur wat de status is. Nu blijkt men daar te moeten wachten op een nieuw moederbord dat vanuit Samsung moet komen. Eigenlijk vind ik dit van de zotte voor een toestel van 3,5 maand oud.

Het mooiste van alles is dat ik in eerste instantie afgescheept werd met een batterij waarin geen gevaar werd gezien en nu met een kapot moederbord zit.

Word vervolgd
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na het lezen van die statement vind ik het nog gekker dat bij mij dan het moederbord vervangen moet worden...
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Wees blij, de reparateur is grondig, het kost en het kost jou niets
E77

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkelijk waar, na 3.5 week zie ik dat mijn toestel eindelijk gerepareerd is en terug bij de Vodafone winkel. Nu is hij tijdens transport nat geworden en moet die weer terug naar de reparateur om te kijken of er waterschade ontstaan is. Ik vind dit onacceptabel en beroerde service.
mennolageveen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja je wordt in contact gebracht met Samsung. Volgens Vodafone. Niet dus !! Je toestel moet worden opgestuurd naar die oplichters van Dynafix en dan brengen hun je in contact. Vodafone, dit is echt 1 van de redenen dat ik na 15 jaar trouwe klant van Libertel Vodafone  begin te twijfelen of ik wel verder moet. Ik vind dat Dynafix echt verschrikkelijk. Afspraken worden niet nagekomen Kreeg ik een leentoestel was dat ook nog defect ook. Ik heb er wel een eigen zaak op draaien. Kreeg ik een vervangend leentoestel voor mijn vervangend leentoestel, zat er geen lader bij, afspraken werden niet nagekomen echt een drama. Ik weiger mijn telefoon op te sturen voor een defecte accu. Stuur maar een accu op of zorg dat ik hem kan omruilen bij een Vodafone winkel. Belachelijk !! Heb je het zwaarste Red abbo wat er is en nog is het minder. Ik was zo trots op Vodafone maar het wordt snel minder.
metroplex16671

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
na mijn aankoop galaxy s4 is mijn telefoon 4 x achter elkaar vast gelopen ik heb fabriek instellingen alle appsverwijderd opnieuw gestart en dan loopt die weer vast heeft iemand deze probleem ook
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Metroplex, ik herken het niet direct als een soort standaard-probleem. Gebeurt het willekeurig of als je iets specifieks doet?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Menno, ik vind het vervelend om te horen dat je zulke slechte ervaringen met Dynfix hebt gehad. We bieden de VTS (Vervangend Toestel Service) juist om je zo min mogelijk hinder te laten ervaren van een eventueel defect.

Wat betreft het moeten opsturen van je toestel: normaal gesproken moet een toestel opgestuurd worden omdat we nooit zeker weten waar het probleem nu precies zit.

Echter, zover ik weet is dat in dit ene specifieke geval niet zo. Als je batterij inderdaad opgezwollen is, dan hoor je via onze klantenservice in contact gebracht te worden met Samsung. Je toestel hoeft dus in beginsel niet opgestuurd te worden, Samsung heeft dit probleem erkend en verzorgt een nieuwe batterij. Deze procedure hoort bij mijn collega's bekend te zijn. Met welke afdeling heb je gesproken? Mijn collega's van de Smartphonecrew horen dit zeker te weten, en andere afdelingen ook, maar mocht dat niet zo zijn dan kan ik dit zeker opnieuw onder de aandacht brengen bij de afdeling waar je mee gesproken hebt.
metroplex16671

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik app download google play dan loopt mijn telefoon vast
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
En dit gebeurt dit dan ook elke keer als je een app download? Of gebeurt dit alleen bij specifieke apps?
iandringa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook. Ik zie ook geen andere oplossing dan naar winkel te gaan. Het ligt niet aan energie slurpende apps want die staan non actief. Ik wilde terug naar fabrieksinstellingen maar lees overal dat het niet helpt of het probleem alleen maar verergert. Ik baal ongelooflijk. Kan niet meer werken zonder de telefoon constant aan de lader te laten hangen. Wie weet ondertussen te melden waar het aan ligt en wat DE oplossing is. Groet.
markiesaus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen!
Ik kamp sinds een paar weken met een groot probleem. Mijn telefoon gaat maar 4 a 5 uurtjes mee. Ik heb alles al gebrobeerd wat er al op dit forum staat maar het helpt helaas niet. (Apps op de achtergrond e.d.). Ik ben echt radeloos en hoop dat jullie een paar tips voor mij hebben.

Groeten,
Mark
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic