Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

Hallo allemaal,

Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.

Wat als eerste te doen
Uiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:



  • Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
  • Check of je toestel helemaal up-to-date is.
  • Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
  • Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
  • Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:


  • Wat het punt zegt 🙂
  • Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
  • Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
  • Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:

    • Startscherm.
    • Druk op Berichten.
    • Druk op de menu-toets.
    • Druk op Instellingen.
    • Scroll naar beneden.
    • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
    • Keer terug naar het Startscherm.
    • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
    • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.

      NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.

  • Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
    Zet deze op alleen GSM.
    Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.

Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3
In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.

Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd 🙂

74 Reacties 74
lialammers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Mijn bereik valt steeds weg. Ik kan dan niet bellen /gebeld worden soms ook niet internetten.
Door de telefoon uit te schakelen en weer aan te zetten doet hij het weer even maar valt daarna weer weg.
De batterij is opeens ook veel sneller leeg.
Wie heeft voor mij een oplossing.
Ik heb een Samsung Gallaxy  S Advance.
 
Vriendelijke groeten,
Lia
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Berichten tot hier samengevoegd
johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Bas,
 
Ik heb al sinds Januari de problemen van het opnieuw opstarten van mijn telefoon (Samsung Galaxy Y).
 
Hij is toen door vodafone 3 keer opgestuurd voor reperatie en ik heb toen een nieuw toestel gekregen.
Bij deze kwam hetzelfde probleem weer binnen een week terug. Heb hem toen gereset en een software update gedaan.
Nu kwam hetzelfde probleem vandaag weer terug.
Via een link van concurrent T-Mobile kwam ik uit op het antwoord dat er een oude simkaart kan inzitten.
Ik heb zelf een replaced simkaart van vodafone met simkaartnummer 8931440300487812489
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-valt-start-opnieuw-op-174231/index4.html
 
Heb ik er een oude simkaart inzitten?
 
Nog is even een vraagje. Merkte gisteren bij mijn telefoon als er zonlicht op staat dat er zwarte streepjes zichtbaar zijn bij donkere achtergronden op mijn scherm. Bij lamplicht zie je ze juist niet. Ondervindt er voor de rest geen hinder van maar ik zou graag willen weten of er niks met mijn scherm aan de hand is. Scherm is goed beschermd door middel van Flipcase. Hoop dat je mij verder kunt helpen.
patrick1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Mijn s3 mini heeft het probleem dat hij sinds kort zeer geregeld geen bereik heeft en pas weer een beetje bereik heeft na een restart, wat meerdere keren per dag nodig blijkt. Tevens loopt de batterij sinds kort zeer snel leeg. In de standby loopt hij in een nacht ongebruikt met ongeveer 55% leeg. Gevolg dat ik m sinds kort dus ook meerdere malen psr dag moet opladen.

Mbt jouw stappenplan:

1. Ik heb het probleem sinds een paar dagen, dus wellicht inderdaad per 25/4.
2. Ik had al de laatste android versie
3. Ik ben de afgelooen dagen niet buiten Amsterdam geweest, maar binnen verschillende wijken in Amsterdam is het bereik wel weggevallen en niet meer automatisch teruggekomen.
4. De informatieberichten functionaliteit heb ik zojuist uitgezet. Hiermee zag ik jiet echt een verschil in bereik. Aantal 'puntjes' bleven gelijk.
5. Nadat ik de netwerkmodus op alleen 'gsm' had gezet sprong het bereik gelijk naar maximaal bereik. Of dit zo blijft weet ik niet, maar nu branden al een uur alle 'puntjes'.

Vooralsnog laat ik hem hier dus even op staan om eea te testen. Ik heb toch geen internet abonnement, ik gebruik alleen internet via wifi en ik neem aan dat deze netwerkmodus geen invloed heeft op het wifi gebruik qua snelheid....?

Overigens ben ik vanmiddag met mijn telefoon naar Vodafone op het Rokin in Amsterdam geweest met dit probleem. Na bijna een half uur wachten werd ik zeer slecht geholpen. Ik was nog niet eens uitgepraat en zonder dat de medewerker mijn telefoon of mijn simkaart had gezien, concludeerde hij al dat mijn toestel ter reparatie opgestuurd moest worden. Ik gaf hem aan waarop hij dat baseerde gezien het feit dat ik het probleem in mijn telefoon niet ervaar als ik er de BEN simkaart van mijn vriendin in doe, alsmede de ervaringen die ik op dit forum lees. Hij beweerde dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord. Vervolgens bood hij me een nieuwe simkaart aan die ik thuis dan maar moest proberen, en als het niet opgelost was ik terug moest komen en het toestel alsnog ter reparatie opgestuurd moest worden. Hij conrtoleerde noch mijn telefoon noch mijn simkaart. Na een half uur wachten was het blijkbaar de bedoeling dat ik weer binnen 2 minuten buiten stond. Slechte service. Ik heb Vodafone ondertussen gemaild met de vraag ofcer een Vodafone winkelmin Amsterdam is waar wel wat tijd en service wordt geleverd. Het vervangen vd simkaart hielp trouwens niet.

Ik hoop dat jij middels de verzamelde info de daadwerkelijke oorzaak gaat vinden.

Bedankt vor je inspanning en succes, en ik zal deze site inde gaten houden.
Gr, Pattick
Richardus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens Kies heb ik de laatste versie, 4.1.1 ? Terwijl er al nieuwere is?
Maar stap 4 lijkt bij mij het probleem te hebben opgelost, ik ben al 3 uur zonder problemen op het Vodafone netwerk ingelogd.

Maar de vraag die mij meteen te binnen schiet, wat is er dan veranderd de 25e, wat is de lange termijn oplossing, en ontvang ik nu nog alarmmeldingen?
grapke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier slecht bereikbaar.
Mijn man heeft een samsung galaxy en sinds een week kan hij niet meer bellen/gebeld worden/berict versturen of internetten. Kortom....alles vliegt er steeds af. Al gebeld met de klantenservice. Wanneer de telefoon opnieuw gestart wordt is het even goed maar na enige tijd is het weer terug bij af.
 
De telefoon hebben we bij de vodafone winkel gekocht in maart.
 
Ook mijn dochters, met prepaid sim, hebben geen bereik en kunnen niet bellen of gebeld worden.
 
Graag willen we weten waaraan dit ligt. Ik heb al verschillende opties gebruikt en ben er eigenlijk nu wel een beetje zat van.
 
Mijn eigen telefoon met abonnement (HTC windowsphone) geeft geen problemen tot nu toe. (tegelijk gekocht met mijn man)
 
ralph

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook ik heb sinds 25-4 het probleem dat mijn netwerk van de samsung galaxy s3 mini compleet wegvalt.
Toestel pas 1,5 maand in bezit.
Na opnieuw opstarten een uur of 2 bereik en dan begint de ellende weer.
Diverse stappen al doorlopen die hierboven aangegeven werden, maar helaas.
Morgen toch maar naar de vf winkel.
doverock

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook zelfde probleem, S-3 met vodafone abbonnement sinds 13 april in bezit dus gloednieuw.
 
sinds een week batterijverbruik extreem hoog ( -55%) na nacht niet gebruik. Telefoon lijkt ook steeds netwerk te zoeken, maar niet te vinden. Op wifi veel verkeer( pijltjes) terwijl ik niets doe, en 3G ligt er al een paar dagen bijna voortdurend uit, telefoon zoekt wel maar kan niets vinden. Dit komt overal voor, dus is niet locatie gebonden. Sim kaart in oude telefoon doet het prima, daar prima netwerk en niet voortdurend dataverkeer.
 
Baal hier behoorlijk van! Bij BC nieuwe accu gekregen, maar dat lost het probleem niet op.
Firmware update uitgevoerd, maakt ook geen verschil. Moet zeggen dat ik na het lezen van de diverse forumberichten niet erg veel vertrouwen heb dat het probleem zal oplossen. Heb nu maar de sim in mijn oude Ace gedaan, maar daarvoor koop je toch geen nieuw toestel!
 
MDS

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier dezelfde problemen. Toestel sinds een maand (samsung galaxy s advance). Volgens toestel up to date (wanneer komt trouwens update van android?). Sinds enkele dagen (in ieder geval sinds 26 april) batterij snel leeg, kan niet gebeld worden of bellen, niet sms-en. Na aan/uit zetten weer even bereik maar houdt snel weer op. Heb nu volgens forum advies netwerk ingesteld op alleen gsm maar ja, dat is natuurlijk officieel niet de bedoeling, erg traag.
Toch van plan vandaag even langs Vodafone winkel te gaan. Baal er enorm van.
saefcu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem zoals in de topicstart is ook bij mij bekend met een Samsung Galaxy S3 mini.
Bij mij valt in het hele land (dus geen specifieke plaats) het netwerk geheel weg. Ik moet dan de accu helemaal verwijderen en het toestel opnieuw opstarten. Dit geeft slechts even verbinding. Na verloop van tijd (geen duidelijke verandering) valt de verbinding met het netwerk weer helemaal weg.
 
Bij controle bleek mijn toestel over de laatste update te beschikken. Ik heb nu Cell Broadkasting/infoberichten uitgeschakeld. Dit blijkt geen oplossing te bieden. Het netwerk valt gewoon totaal weg.
 
Ik ben nu overgeschakeld op G2 (GSM). Zodra ik hier meer van weet, zal ik verslag doen op dit forumdeel.
 
Wat ik wel hel vreemd vind, is dat dit probleem zich alleen bij Vodafoon voordoet en niet bij de andere providers (ik heb een zelfde toestel bij een andere provider en die doet het vlekkeloos). Dit zou betekenen dat het probleem toch wel degelijk in het netwerk zit.
 
In het andere forumtopic heb ik al aangegeven dat ik deel uitmaak van een zeer grote zakelijke klant van Vodafoon. Dit probleem waar alle collega's binnen mijn organisatie met dit toestel ook last van hebben, is inmiddels ook bij onze accountmanager van Vodafoon neergelegd.
 
We houden contact.
saefcu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Korte update: Het overschakelen naar G2 lijkt nu een oplossing te zijn. De indicator geeft in ieder geval direct wer netwerkbereik weer.
Toch lijkt me dit niet de bedoeling bij een dergelijk goede smartphone.
saefcu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem lijkt inderdaad in het G3 netwerk te zitten. Sinds ik overgeschakeld ben naar G2 doet het toestel het goed (ik kan in ieder geval weer bellen en gebeld worden).
 
Echter nog even een correctie op het starttopic: Hier wordt gesuggereerd dat het probleem zich pas sinds 25/4 voordoet. Dit is absoluut niet het geval. Zelf heb ik het probleem al ruim drie weken en elders op dit forum staat een specifiek topic (inmiddels door de moderator gesloten) over de Samsung Galaxy S3 mini waarin de eerste melding dateert van 15 januari 2013!
 
 
johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is een vraagje.
Ikzelf gebruik alleen maar Wifi en dus niet de pakketgegevens op mijn Samsung Galaxy Y. Als ik hem zet op G2 dan verbruikt hij toch beltegoed?
Of ben ik mis met G2.
Ik zag namelijk nergens bij mij de functie om hem op alleen GSM te zetten in het stappenplan van Bas.
Weet iemand hoe dit moet bij de Samsung Galaxy Y?
 
Groeten,
 
Johnny
RJP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 25-04 had ik met S3 mini met Android 4.1.2 het probeem van wegvallen mobiele netwerk op verschillende locaties. Batterij ging nog geen dag mee. Nadat ik de optie cell broadcasting heb uitgezet zijn alle problemen verdwenen. G3 werkt goed en de batterij heeft weer de normale werktijd.
BasT: als jij zo snel komt met een mogelijke oplossing als het uitzetten van cell broadcasting dan ken jij ook de achterliggende gedachte. Wil je die met ons delen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Lia,

Ik heb je bericht even verplaatst. Ik heb het idee dat je met hetzelfde te maken hebt als de problemen die in dit topic besproken worden. Wellicht kun je er iets mee.
grapke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag opnieuw met de klantenservice gebeld.
Het probleem is bekend en simpel op te lossen aldus de medewerker.

ga naar sms-berichten - instellingen - instellingen infobericht (CB)....
Deze stond aangevinkt en moest uitgezet.
Telefoon opnieuw opstarten.

NU afwachten of het echt opgelost is.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie. Naar aanleiding van de info die jullie hier en via de klantenservice hebben doorgegeven zijn door onze technici aanpassingen in het netwerk gedaan.

Ik wil iedereen vragen om, als je deze problemen merte, de optie cellbroadcasting weer aan te zetten in je telefoon en hem ook weer gewoon op 3G (ik raad de "auto-stand" aan) in te stellen.

Je zou herstarts meer moeten ervaren, of toch in ieder geval niet vanwege de cell-broadcasting optie.
Yvonne62

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb een abo bij Hollandse nieuwe, 100% dochter van Vodafone. Gebruiken hetzelfde netwerk.
Het probleem met de samsung toestellen is al heel lang bekend en toch moet je als je de klantenservice belt allerlei onzinnige vragen beantwoorden en zaken uittesten. Kunnen jullie niet direct exact vertellen wat er aan de hand is en een oplossing geven?
Ik heb al diverse keren gebeld naar de klanten service en moet enkele dagen zonder telefoon omdat er eerst bekeken wordt wat het probleem is volgens agent Rachida van Hollandsenieuwe. Wat een bull**bleep**.
Los het probleem op of vervang de toestellen van Samsung door bv Nokia's. Maar ik denk zelf dat het probleem in het netwerk van Vodafone zit. De andere providers hebben dit probleem niet. En Vodafone.... stuur daarom de klanten niet naar Samsung. Graag een spoedige oplossing en een passende coulance regeling van bv 2 maanden gratis abonnement.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi yvonne, ik zie dat je ontevreden bent, maar ik begrijp je vraag hier niet helemaal.

Als je problemen hebt ervaren door de cell-broadcasting optie, daar hebben we hier eerst een tijdelijke oplossing voor gegeven. Op dit moment komen ze helemaal niet meer voor.
Daarnaast heeft dit probleem maar een paar dagen bestaan.

Los daarvan is Hollandse Nieuwe een volledig zelfstandig bedrijf, dus eventuele problemen met je toestel of abonnement kun je het beste toch daar aankaarten.
Coyotejantje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb sinds eergisteren de Cellbroadcasting berichten uitgevinkt,tot nu toe g1 problemen meer gehad,SOFTWARE was al up to date.Heb  punt  5 niet gedaan,ook niet internet op 2G gezet,staat op WIFI en vindt hij niks dan buiten staat hij op 3G.
Ter Info: problemen begonnen idd pas rond 25-04,maakte niet uit waar ik mij bevond.
 
Dacht trouwens dat de problemen ziCH all1 voordeden met Samsung Galaxy SIII MINI en met VODAFONE klanten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic