Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

Hallo allemaal,

Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.

Wat als eerste te doen
Uiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:



  • Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
  • Check of je toestel helemaal up-to-date is.
  • Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
  • Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
  • Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:


  • Wat het punt zegt 🙂
  • Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
  • Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
  • Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:

    • Startscherm.
    • Druk op Berichten.
    • Druk op de menu-toets.
    • Druk op Instellingen.
    • Scroll naar beneden.
    • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
    • Keer terug naar het Startscherm.
    • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
    • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.

      NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.

  • Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
    Zet deze op alleen GSM.
    Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.

Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3
In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.

Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd 🙂

74 Reacties 74
patrick1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Nav jouw meldinhg dat technici eea hadden aangepast en het probleem verholpen zou zijn, heb ik de netwerkmodus weer teruggezet van gsm naar automatisch. Echter gelijk viel mijn bereik weer helemaal terug naar 1 puntje en later naar geen bereik. Heb m dus weer op gsm gezet, waarmee ik maximaal bereik heb. Het probleem dat ik nu ongeveer een week heb met 3g is voor mij hier in Amsterdam, dus nog niet opgelost helaas.....
ralph

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb alles weer aangezet, maar ik zie dat mijn ontvangst weer drastich afneemt.
Ben benieuwd hoelang ik ontvangst heb!
Ellen17

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij bij valt 3G helemaal weg en dat al een tijdje. Voordat we uit Nederland weg gingen (28 april) kon ik af en toe nog wel op het datanetwerk komen door mijn mobiel aan het uit te zetten. Nu krijg ik 3G helemaal niet meer aan de praat. Alles heb ik geprobeerd, maar niets helpt. Mijn simkaart zal ik ook eens in mijn oude Nokia stoppen om te kijken of ik dan nog steeds een probleem heb.
Wat ik niet snap is de combinatie Telefoon starten opnieuw op en het verliezen van netwerk. VOlgens mij zijn dit 2 heel verschillende problemen. Bij mij start mijn telefoon helemaal niet op nieuw op, maar verlies ik wel steeds de netwerkverbinding.
Mijn dochter heeft met T-mobile helemaal geen probleem om op het netwerk te komen en heeft exact dezelfde Galaxy S Advance. Haar vriend heeft ook dezelfde mobiel, maar zit bij vodafone en heeft nu ook grote problemen.
Ik krijg toch heel sterkt het vermoeden, dat er iets met het netwerk mis is, zeker gezien het feit dat er hard aan het netwerk gewerkt wordt. Graag een oplossing, want ik ontvang hier ook pushmail van mijn werk op.
RJP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb cell broadcasting sinds gisteren weer aanstaan. Netwerkmodus staat op automatisch (GSM+3G). Vooralsnog geen problemen meer gehad. Probleem lijkt voor mij dus opgelost.
Wat in mijn geval heel kenmerkend was, is dat wanneer ik het toestel uit de vliegtuigstand haalde het geen mobiel netwerk kon vinden. Opnieuw opstarten leverde wel een (tijdelijke) verbinding op.
ralph

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weer geen netwerk....zet alles maar weer terug. Waar betaal ik eigenlijk voor? VF doe hier iets aan
patrick1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
 
Ik zie staan dat het probleem opgelost zou zijn, echter ikzelf en ik zie op dit forum dat ook anderen nog steeds hetzelfde probleem ervaren. Deze conclusie dat het opgelost zou zijn lijkt dus wat voorbarig.  Ik heb gisteren op mijn werk ook wat mensen geplost, maar ook daar zijn mensen die hetzelfde probleem ervaren en door Vodafone naar hun telefoonleverancier worden verwezen...
 
Weet jij op basis waarvan beweerd wordt dat dit probleem opgelost zou zijn? En als het inderdaad opgelost zou zijn, hoe krijg ik dan weer normaal continue stabiel bereik terug via 3g?
Via 2g heb ik uitstekend bereik, ingesteld nav jouw tijdelijke advies.
 
Thanks en g
r, Patrick
saefcu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,
 
Ook ik merk nog niet dat er iets opgelost is. Zodra ik overschakel van 2G (waarop alles goed maar langzaam werkt) naar 3G valt de verbinding weg en kan ik niet bellen en gebeld worden. Ook het stroomverbruik van de Galaxy S3 mini neemt weer schrikbarend toe.
Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
anneliesmartin

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Mijn samsung galaxy s4 valt steeds uit. Moet de telefoon elke keer aan de lader leggen.
Hij doet het nu bijna helemaal niet meer.
Hij valt met 70 % batterij al uit.
Ik snap er niets van. Heb de telefoon net 2 maanden!!!!
Is het de batterij of ligt het aan een software update???
Graag reactie!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Heb je al gekeken of de software up-to-date is? Zo niet update deze via Samsung Kies of via het toestel zelf (OTA).
Als dat allemaal in orde is kun je het beste een reset maken van je toestel scheelt je misschien een reparatie...
Maak wel hiervoor een back up via Samsung Kies voor al je data, reset daarna je toestel.

Kijk ook even of de batterij in orde is. En sinds wanneer begon dit probleem?
Marty87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
 
ik zou sowieso niet zoals de expert zegt een reset doen. Dit is zonde van al je gegevens, aangezien het al een tijd bekend is dat er een groot aantal (+-30%) van de accu's van de S4 fabricagefouten bevatten waardoor ze opzwellen en niet goed meer functioneren. Als ik jou was zou ik naar de vodafone winkel gaan en de accu omruilen onder de garantie. Dan doet je S4 het, hoogstwaarschijnlijk, weer naar behoren.
 
Met vriendelijke groet,
 
Maarten
RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat je er tijd mee kwijt bent is net hetzelfde als je vakantie foto's op de PC zetten, so why don't you give a try to it? Voor de rest heb ik vaker hiero mensen met dit probleem gezien en sommige hebben ook in hun bericht aangegeven dat de batterij er niet ok uit ziet, bij dit topic is dit niet gedaan. Want goed wie wilt een reset niet even proberen om heel misschien en reparatie te verkomen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
anneliesmartin

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inderdaad naar de vodafonestore gegaan.
Het was inderdaad mijn batterij. Opgezwollen!
Heb inmiddels een nieuwe batterij bekregen.
Hopelijk gebeurt het niet nog  een keer!
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Samsung heeft inderdaad bekend gemaakt dat er een probleem met de batterijen kan zijn.
Mocht iemand dat probleem ervaren, of iemand kennen die het heeft, dan kijk aub even hier.

En zegt het voort!
Android

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal! Op een ander deel van dit forum heb ik al een eindje de ontwikkelingen gevolgd i.v.m. de Galaxy S3 mini. Ik had ook problemen met het bereikbaar zijn, verzenden sms en bellen. Ik heb deze telefoon twee maal opgestuurd naar Samsung. Telkens werd er enkel de laatste update geïnstalleerd.

Dit hielp natuurlijk niet. De eerste dag werkt het, en de volgende dag had ik opnieuw problemen met het bereikbaar zijn.

Volgens mij heb ik de oplossing gevonden voor dit probleem. Ik heb m'n telefoon gedowngradet van 4.3 naar 4.1.1. Het is nu ondertussen al 5 dagen geleden en nog altijd geen problemen. Er zal waarschijnlijk een fout in de versie 4.3 gezeten hebben waardoor er verbindingsproblemen waren.

De link met uitleg over het downgraden vind je hier:
http://wccftech.com/guide-to-downgrade-firmware-on-samsung-galaxy-devices/

Het gaat vlot en werkte snel voor mij. Het enige dat een half uurtje duurt, is de firmware downloaden.

Hierbij richt ik me ook naar de moderators van deze thread om zo andere mensen te helpen met hetzelfde probleem. Ik vind het al erg genoeg dat een gsm die je koopt voor (toen) 350 euro niet werkt. En dan ook nog dat er tot nu toe volgens mij geen andere oplossing voorhanden is.

Ik zit zelf niet bij vodafone, maar ik wil gewoon alle anderen helpen.

Hopelijk lukt dit bij jullie!
gio_0416

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb er ook last van

ben toenstraks na de winkel geweest en die hebben my vertelt dat het een software fout is en dat je ff je telefoon een harde reset moet geven hopelijk helpt het
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een week of twee hetzelfde probleem met GSM en ook soms WiFi.
Het lijkt mij er op dat er een fout in de firmware zit voor wat betreft de aansturing van de bel / 3G applicatie. De module lijkt spontaan vast te lopen.
Bij de mededelingen staat onderaan het pulldown scherm Vodafone NL.
Recent via Kies een firmwareherstel uitgevoerd.

AP + CP : I8190NXXAMG1
CSC : i8190nOXFAMG1

Model: I8190N. (3 maanden in gebruik)
VERSIE 4.1.2
Kernel. 3.0.31-1281031
Buildnummer : JZ054k.

Heeft Vodafone een oudere FW beschikbaar zodat Ik daarmee kan testen of het echt een FW/3G probleem is?

Moderator kunnen jullie zien of het toestel in het netwerk is opgenomen? NOC.

Graag een reactie.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @mveld

Wat bedoel je precies met: "kunnen jullie zien of het toestel in het netwerk is opgenomen"? Je simkaart is namelijk aan ons netwerk verbonden, niet het toestel.

Je kunt eerst eens testen of het aan het toestel ligt door jouw simkaart eens in een andere telefoon te testen. Als je dan verbetering merkt dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het aan het toestel of de software/firmware ligt en dan zou je de tip van @Android eens kunnen volgen.
Android

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkt nog altijd hoor bij mij (;
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic