Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

Hallo allemaal,

Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.

Wat als eerste te doen
Uiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:



  • Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
  • Check of je toestel helemaal up-to-date is.
  • Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
  • Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
  • Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:


  • Wat het punt zegt 🙂
  • Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
  • Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
  • Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:

    • Startscherm.
    • Druk op Berichten.
    • Druk op de menu-toets.
    • Druk op Instellingen.
    • Scroll naar beneden.
    • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
    • Keer terug naar het Startscherm.
    • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
    • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.

      NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.

  • Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
    Zet deze op alleen GSM.
    Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.

Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3
In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.

Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd 🙂

74 Reacties 74
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje, dat is heel juist. Als ik jullie het nummer geef kan je dan monitoren of en hoe de sim/toestel in het netwerk gedraagt?
Op het moment dat het toestel aangeeft verbinding te hebben met het netwerk, ik niet uit kan bellen en een gesprek kan ontvangen. De beller krijgt een melding te horen dat het nummer niet reageert.
Op andere momenten is er daadwerkelijk geen verbinding meer en is er alleen de optie van noodnummer.
2G lijkt beter verbinding te maken en te behouden maar niet gegarandeerd dan 3G. 3G kapt er direct mee. Het signaal sterke icoon is dan vrijwel meteen leeg.
WiFi heeft ook last om elke keer wanneer ik terug binnen het bereik van WiFi ben direct op de achtergrond te verbinden met de WAP.

Het lijkt wel willekeur maar er is wel een patroon in te herkennen. De aansturing van het gsm deel in de soft-/hardware gaat niet goed.

Ik zou graag willen zien dat Vodafone een download site beschikbaar maakte om firmware vanaf te downloaden. De verwijzingen van de link hier boven is alles behalve wenselijk. Het lijkt me dat de RD van Vodafone ook beschikt over nieuwe en oude firmwares?

Groet, Martijn
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na ruim een uur, Hotfile knijpt als je geen betalend account hebt, de firmware passend bij mijn regio naam (SEB, welke Baltic is) gedownload.
De instructies in de bovenstaande link zijn niet volledig, eerder te veel. Je kan het uploaden van het 600+MB groot bestand in minder stappen doen.

Wat nu is geladen is Android versie 4.1.2 met een kernelversie 3.0.31-846552 van 16 januari 2013.

We gaan het zien wat de komende dag(en) het toestel gaat doen.
mveld

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels staat de laatste versie alweer op de telefoon. De oude FW gaf meteen zoveel andere problemen, oa widgets die niet geladen konden worden of de Touchscreen die er mee stopt.
Heeft iemand nog een ander idee?

Vraag. Mag een FW vanuit een andere regio worden geladen?
clairevb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds maart dit jaar ben ik van een S2 overgestapt naar een S3. Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met een toestel als deze. Hij is al meerdere malen opgestuurd geweest maar er kon niks gevonden worden.
Wel vreemd want mijn problemen ( steeds uitvallen van telefoon, spontaan een zwart scherm, of programma's die afgesloten worden terwijl ze niet aan stonden) waren verholpen. Tijdelijk weliswaar.
Sinds gisteren is het een al drama. STeeds valt hij uit en start opnieuw op.
Ik ga het nu proberen met een nieuwe batterij maar het idee dat ik nog anderhalf jaar met mijn toestel moet doen, daar wordt ik nu al gek van.
Een vriend van mij had hetzelde probleem, alleen zat hij bij Tmobile. Bleek een software probleem te zijn, netjes verholpen terwijl ik hem steeds terug krijg met "geen klachten gevonden".
Ik ben dan ook zeer teleurgesteld over het toestel en de diensten. En dat terwijl ik al meer dan 15 jaar klant bent bij Vodafone
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo claire, jammer om te horen dat je nieuwe toestel zo slecht bevalt. Het kan voor onze reparateur soms moeilijk zijn om vast te stellen waar een defect precies in zit. Heb je misschien een idee of je telefoon bij een bepaalde handeling vastloopt of uitvalt? Als we het probleem kunnen reproduceren dan zou ons dat al een eind opweg helpen naar een oplossing 🙂
XCRMNN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

sinds de kerst heb ik problemen met mijn Samsung galaxy S3, de telefoon
start steeds opnieuw op en geeft ook soms aan dat de batterij leeg is als hij
in de oplader zit en uitvalt en dan opeens is hij weer helemaal vol. Mijn vriend
heeft dezelfde telefoon dus hebben de accu's omgewisseld en daar ligt het
niet aan. Heb het een en ander gelezen op internet maar dit zijn allemaal
klachten van een tijd terug en word aangegeven dat het aan de software lag
en gewacht moest worden op een nieuwe update. Mijn toestel is helemaal
up to date en de klacht had ik net voor de nieuwe update al en na de update
nog steeds. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?

Het gebeurt overigens niet altijd heb er laatst 3/4 dagen geen last van gehad
en opeens was het er weer.

Met vriendelijke groet,
XCRMNN
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi XCRMNN,

Dit ligt vaak inderdaad aan de software van je toestel. Heb je al eens een herstel van je toestel getest? Dit kun je doen door een backup van je toestel te maken en je toestel te herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Raad je aan je toestel eerst even te gebruiken zonder de backup terug te zetten. Er kan namelijk ook een 'fout' in je backup zitten.
XCRMNN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Serkan,

k heb hem inderdaad al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Maar toen hij opstarten daarna deed hij precies hetzelfde. Heb vervolgens daarna
wel weer grotendeels alles terug gezet. Kan eventueel dit nog wel eens proberen
kan ik whatsapp etc. dan wel gewoon erop installeren want dit heb ik namelijk wel echt nodig.

Dankjewel voor de reactie.
leonno

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb sinds kort precies hetzelfde probleem. paar keer per dag valt hij uit en start opnieuw op. Soms als dit gebeurt, start hij 4 keer direct achter elkaar opnieuw op zonder dat ik iets kan doen. Echt waardeloos dit.

Denk je een high-end smartphone te hebben krijg je een jaar na aankoop nog steeds van die kinderziektes.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik heb jullie vragen even toegevoegd aan dit topic. Kijk eens even naar de allereerste post van Bas. Daarin staan een aantal tips&tricks. Misschien helpen die jullie verder op weg.
XCRMNN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb deze dingen natuurlijk allemaal allang geprobeerd! En het is nog steeds niet verholpen soms is het 2 dagen weg en dan begint het weer. Dus aan deze tips heb ik ook niks!
lientjuh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Gezegde stappen doorlopen, echter geen verbetering. Zodra ik iets doe op mijn toestel, spelletje, filmpje kijen, internetten, schakelt 'ie zich vanzelf uit en geeft een waarschuwing dat mijn batterij leeg is. Opstarten lukt pas weer aan de lader. Ook gezien dat de oplossing er is, dus alles weer terug gezet zoals het was, maar ook dan nog problemen. Heb een S3 mini, bijna 2 jaar oud, maar vorig jaar alles zo goed als vervangen. Probleem bij mij pas sinds een week of twee. Lees bij aantal mensen dat vervangen van de batterij succesvol was. Toch contact opnemen met klantenservice dan? Dochter heeft zelfde toestel, zij geen problemen.
lientjuh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben ik weer. Contact gezocht met Samsung klantenservice. Ook mijn batterij bleek bol te staan, krijg kosteloos een vervangende toegestuurd. Duurt wel 5-10 werkdagen, maar dan ben ik er hopelijk weer vanaf.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @lientjuh ,

Goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ouder topic, issue is verholpen. Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic