DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes

Geen Netwerk, wat kan je zelf doen?

Ik zie veel mensen klagen dat ze geen Netwerk hebben, dat wil zeggen niet bellen/sms/internet.

De mods geven niet alle support, dat is ook logisch. Het is dus aan ons medegebruikers de 'taak' om hiervoor klaar te staan met hulp. Er zijn echter een aantal dingen die je zelf kan testen. Hiermee krijg je vaak al een antwoord op je vraag/probleem.

Onderstaande informatie die je verzameld hebt kan van groot belang zijn ( users en VF)

Een aantal dingen die je zelf kan doen zijn onder andere:


  • Zet de telefoon helemaal uit en aan, eventueel batterij eraf halen
  • Haal de sim uit de telefoon en plaats deze opnieuw
  • Laat de telefoon een ander Netwerk zoeken (KPN, T-Mobile) Dit is niet toegestaan
  • Switch terug naar Vodafone ( Je sim meldt zich weer op een van de Vodafone masten)
  • Vermeld postcodes waar je problemen hebt. Hoe meer hoe beter!
  • Doe jouw sim in een werkende telefoon ( je weet of het aan telefoon of sim ligt)
  • Doe een werkende sim in jouw telefoon (idem als bovenstaande)
  • Vermeld je merk en type telefoon
  • Vermeld de versie van het besturingssysteem ( Android x.x.x iOS x.x)
Als je al deze dingen gedaan hebt en het werkt nóg niet, dan is de kans aannemelijk dat het aan het Netwerk ligt.

EDIT 27-06-2012

  • Belangrijk! Dit was ik vergeten! Zet de telefoon op 2G én 3G. Je weet dan aan welk Netwerk problemen zijn. Dit kan ook GSM/WCDMA heten. GSM = 2G, WCDMA is 3G.
That's all folks!
3 Reacties 3
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi DroidGuru,

Bedankt voor het maken van dit overzichtelijke topic. Ik ben ervan overtuigd dat je hiermee behoorlijk wat mensen een stapje vooruit helpt bij het oplossen van hun data-, bel- of sms-problemen 😄
hermannus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank! Alles geprobeerd en nog steeds drama. Telkens geen verbinding. Zowel op 2G als op mix (2G en 3G). Volgens twittersupport zou dekkingskaart niets vreemd aangeven en erg zouden geen klachten bekend zijn, op dit forum kom ik echter meer klachten uit omgeving Doorn tegen. (overigens woon ik in Maarn). 2 dagen nu abonnee, nu al spijt 😞
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
hermannus schreef:
Dank! Alles geprobeerd en nog steeds drama. Telkens geen verbinding. Zowel op 2G als op mix (2G en 3G). Volgens twittersupport zou dekkingskaart niets vreemd aangeven en erg zouden geen klachten bekend zijn, op dit forum kom ik echter meer klachten uit omgeving Doorn tegen. (overigens woon ik in Maarn). 2 dagen nu abonnee, nu al spijt 😞
Dan vraag je ontbinding aan wegens wanprestaties.
Iets waar je wettelijk recht op hebt. Doe het wel per brief en geef Vodafone 1 (laatste) kans het op te lossen (binnen bv 7 dagen) anders stel je ze in gebreken en ontbind je wegens wanprestaties. Toestel netjes inleveren.
http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/rechten/telecomabonnementen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic