RemiN

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding na terugkomst uit buitenland

Hallo,

Afgelopen zondag ben ik heel even de grens over geweest naar Duitsland. Bij binnenkomst van Duitsland kreeg ik de reguliere berichten over kosten van bellen en gebeld worden etc. in het buitenland. Tevens kreeg ik een bericht dat mijn instellingen voor MMS en internet niet juist waren en dat er een configuratiebericht zou volgen. Ook dit kwam netjes binnen. Ik heb deze berichten op dat moment genegeerd. Bij terugkomst in Nederland kreeg ik weer dezelfde berichten dat mijn instellingen niet juist waren. Ik heb toen de nieuwe instellingen gedownload via het configuratiebericht. Vanaf dit moment is het voor mij niet meer mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet.

Wat heb ik gedaan om dit te verhelpen:

- Toestel uit en weer aan (Toestel is een Galaxy S4)
- Toestel uit, sim verwijderd en weer terug geplaats en weer aan
- Handmatig gezocht naar de netwerkoperator
- Handmatig geschakeld tussen verschillende netwerkmodus en na wisseling het toestel uit- en ingeschakeld
- Handmatig de instellingen voor het toegangspunt gewijzigd naar wat de juiste zouden moeten zijn

Dit alles heeft als resultaat dat ik nu nog steeds geen mobiel internet heb. Tevens lijkt het of er ergens een fout opgetreden is in de instellingen. De instellingen in het toegangspunt zijn nu niet meer te wijzigen en uitgegrijsd. Verwijderen van het toegangspunt lukt niet. Tevens geeft het toevoegen van een nieuw toegangspunt de foutmelding "Instellingen is gestopt".

Wat kan ik nu nog doen, voordat ik tot een fabrieksreset over ga? Tevens vraag ik me af waarom ik eigenlijk deze configuratieberichten heb ontvangen, bij mijn weten werkte mijn internet voorheen gewoon goed.
1 Reactie 1
RemiN
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb door de simkaart te wisselen naar een andere telefoon en weer terug opnieuw het configuratiebericht weten binnen te halen. De instellingen hierin waren echter niet juist. Nu heb ik deze wel succesvol kunnen aanpassen wat er in resulteert dat mijn probleem opgelost is.

Rest mij wel de vraag hoe het kan dat ik foutieve instellingen ontvang voor het vodafone netwerk....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic