Petje46

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC Desire - HTC Desire S] starten continu vanzelf op.

Hallo,

Mijn vrouw en ik hebben allebei een HTC desire alleen ik heb de gewone en zij de S,
maar nu wil het zo zijn dat de laatste tijd beide telefoons geregeld zomaar opnieuw opstarten, en dan heb ik het niet over zo maar 1x, maar soms doet die dat ook 3x achter elkaar. Heel erg irritant. Nu is de mijne de gewone desire bijna 2 jaar oud en aan vervanging toe. Waarschijnlijk word dat de One X maar heb weinig zin in dat die ook continu opnieuw opstart.

Hebben gister wel gebeld met HTC en daar vertelden ze dat onze simkaartjes te oud waren???? mijne is +/- 8 jaar en andere +/- 5 jaar.
Kan het daar aan liggen??

mvg Patrick
6 Reacties 6
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Patrick,

Ik reageer iets eerder op dit bericht omdat het een 'known issue' is bij de HTC toestellen, hierover is een onderzoek bezig. Ik zou graag via Private Message de volgende informatie van je willen (van beide toestellen).

- Welke type HTC toestel heeft de klant (Menu/Instellingen/Over de telefoon/Telefoonidentiteit)
- Controleer of cell broadcast¿aan staat op toestel (Menu/Instellingen/Bellen/Cell Broadcast)
- Serienummer en IMEI-nummer (Menu/Instellingen/Over de telefoon/Telefoonidentiteit)
- Op het toestel staat in het menu: instellingen - over de telefoon:
-- Android-versie
-- Smalbandversie
-- Kernel-versie
-- Build-nummer
- telefoonnummer
- Hoe vaak komt het rebooten van het toestel voor?
- Wanneer kwam dit voor het eerst voor?
Hein09

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Patrick,
 
Hier hetzelfde probleem. Mijn HTC Desire reboot nu sinds een week of 2 en het wordt steeds vaker, nu zo'n 10 keer per dag. Gedurende een episode medio 2011 heb ik ditzelfde probleem al eens gehad. Het betrof toen alleen HTC Desire telefoons i.c.m. vodafone is mij verteld en het was onbekend waar het door kwam, maar het probleem verdween wel na een aantal weken. 
 
Resetten van de telefoon al geprobeerd, evenals het loskoppelen van de SIM voor > 10 uur. De SIM kaart is ook niet ouder dan 2 jaar.
 
Is er al iets bekend waaraan dit ligt en kan er iets aan gedaan worden?
 
Bedankt, Hein
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hein09 schreef:
Hoi Patrick,
 
Hier hetzelfde probleem. Mijn HTC Desire reboot nu sinds een week of 2 en het wordt steeds vaker, nu zo'n 10 keer per dag. Gedurende een episode medio 2011 heb ik ditzelfde probleem al eens gehad. Het betrof toen alleen HTC Desire telefoons i.c.m. vodafone is mij verteld en het was onbekend waar het door kwam, maar het probleem verdween wel na een aantal weken. 
 
Resetten van de telefoon al geprobeerd, evenals het loskoppelen van de SIM voor > 10 uur. De SIM kaart is ook niet ouder dan 2 jaar.
 
Is er al iets bekend waaraan dit ligt en kan er iets aan gedaan worden?
 
Bedankt, Hein
 
Hein, Patrick vraagt om hele specieke gegevens:
 
- Welke type HTC toestel heeft de klant (Menu/Instellingen/Over de telefoon/Telefoonidentiteit)
- Controleer of cell broadcast¿aan staat op toestel (Menu/Instellingen/Bellen/Cell Broadcast)
- Serienummer en IMEI-nummer (Menu/Instellingen/Over de telefoon/Telefoonidentiteit)
- Op het toestel staat in het menu: instellingen - over de telefoon:
-- Android-versie
-- Smalbandversie
-- Kernel-versie
-- Build-nummer
- telefoonnummer
- Hoe vaak komt het rebooten van het toestel voor?
- Wanneer kwam dit voor het eerst voor?
 
Waar het aan ligt en wat er aan gedaan kan worden is mijns inziens nog niet duidelijk.  Ik zou zeggen, stuur Patrick deze gegevens.
 
Succes iig!
 
Petje46
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een pm terug gemailt maar dat is al een x aantal dagen geleden, maar nog geen bericht terug.
Heb zaterdag de X One aangeschaft en mn vrouw heeft ook een nieuw simkaartje genomen maar heeft er nog steeds last van....
daar zeiden ze bij VF dat het aan de telefoon zelf ligt, aan het interne, dus dat word opsturen. Met de X nog geen 1 x gehad..
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Patrick,
 
ik zou de telefoon niet zomaar ter reparatie opsturen.
 
Ik zou eerder de medewerker in de winkel eens wijzen op dit topic van jezelf op het forum.
 
Mijn collega heeft namelijk niet voor niets om die gegevens gevraagd, dit helpt HTC in hun onderzoek naar het probleem. Er is momenteel nog niet via een reparatie een oplossing te bieden hiervoor, hoe lastig dat ook is.
 
Wij gaan er van uit dat HTC op basis van de gegevens die ze nu via ons van de klanten zoals jij krijgen speodig wel een oplossing kan bieden, tot die tijd heeft opsturen van je telefoon nog geen zin.
 
Nogmaals excuses voor het ongemak, ik twijfel er niet aan dan dat men bij HTC er bovenop zit om onze klanten spoedig een oplossing te bieden.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Guys,

Een vriend van me kwam met het volgende. Zet op je toestel de celbroadcasting aan.

Dit doe je zo:

instellingen- bellen - cell broadcast- vinkje aanzetten. Dit zou veel problematiek op moeten lossen.

Enige verbetering merkbaar?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic