Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
abdelhaibenabdi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sim vrij maken voor nokia 5230
toonvn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina,

Bedankt voor de tip. Klantenservice heeft er voor gezorgd dat ik unlock codes toegestuurd kreeg. De telefoon is nu simlock vrij.

Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Toon van Nieuwenhuijzen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @abdelhaibenabdi

Wat is precies het doel van je bericht? Wil je graag een unlockcode aanvragen en wil je weten hoe dit moet? Of heb je dit juist geprobeerd maar lukt het niet om de code aan te vragen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @toonvn,

Graag gedaan namens @Arina. Fijn dat het is opgelost!
Flesdopje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gegroet Vodafone klantenservice,

Ik heb een paar jaar terug via de webshop een vodafone 858 smart van het merk huawei aangeschaft. Deze wil ik graag simlock vrij maken zodat mijn vriendin gebruik kan maken van dit telefoontje.

Ik heb al een aantal keren geprobeerd de telefoon via het online formulier simlock vrij te maken, maar dan krijg ik een melding. Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw. Dit blijft zich voordoen. De eerste poging is alweer een paar maanden geleden.

Ook heb ik al een keer met de klantenservice gebeld, helaas konden die ook niet veel voor mij doen dan zelf het ontgrendelen aanvragen. Daar heb ik vandaag de dag ook nog niks van gehoord.

Ik vraag me toch af wat ik nu verder zou kunnen doen.

De telefoon heeft ook 100% zeker een simlock erop staan. Dat hebben we ook al geprobeerd.

mvg,

Nick
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Flesdopje,

Vervelend dat dit tot op heden nog niet voor je is opgelost.

Ik raad je in dit geval aan nogmaals even contact met de klantenservice op te nemen om dit op te lossen. Je kunt eventueel ook contact opnemen met onze collega's via Facebook of Twitter.
vanneyvan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hi my name is Vanney and i am from Cambodia and i bought an iphone 4 16gb from someone and it was locked so i tried the shops and they could do it and i tried ebay but on t-mobile germany so that wasn't it then i tried sfr france and they couldn't do it and i was doing more research and someone that was on facebook from an unlocking source told me to try vodafone netherlands because it was activated there, but please help me unlock the phone because i wanted to give it to my wife for christmas, just want to make her happy but if you need the imei here it is 013266001343104 sorry for the long story thank you very much
Cake

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Ik heb in 2011 een prepaid-telefoon gekocht van vodafone, een LG GM360 Viewty Snap. Na de telefoon enkele jaren niet gebruikt te hebben is het nummer verlopen.

Nu heb ik een nieuw nummer gekocht van t-mobile. Ik wilde daarom via de website van vodafone de simlock op mijn telefoon verwijderen. Na het eerste deel van het proces (op deze pagina) te hebben doorlopen, krijg ik op de laatste pagina een foutmelding. Het IMEI nummer is niet bekend bij vodafone. Wellicht heeft dit iets te maken met het feit dat mijn mobiele nummer is verlopen.

Ik zou graag hulp krijgen met als doel mijn telefoon simlockvrij te krijgen.

Mvg.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Cake,

Allereerst welkom op het forum.

Je simkaart staat los van je unlockcode dus deze foutmelding heeft een andere oorzaak. Ik raad je in dit geval aan contact met onze klantenservice op te nemen via 1200 of 1201 (0900-0940). Onze collega's kunnen je verzoek dan handmatig doorsturen naar de juiste afdeling.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi @vanneyvan

The best you can do is contact our Vodafone Netherlands Facebook account. Maybe we can arrange a code for you.


lindadubbink

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

ik heb op 5 december een unlockcode aangevraagd voor volgende:

CTN: 31646191188
IMEI: 352202040684371

Helaas heb ik nog niets vernomen. Kunnen jullie me meer vertellen?

Mvg,
Linda Dubbink
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi lindadubbink,

We zijn afhankelijk van de fabrikant, we vragen de code daar op. Soms kan dit daarom langer duren.
Zodra de code bekend is krijg je deze per e-mail toegestuurd
ArthurDent

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je telefoon doet het niet? Bel even naar de klantenservice. *facepalm*
ArthurDent

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom kan T-Mobile het dan wel direct een code geven?
ArthurDent

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat online formulier werkt voor geen meter. Zijn er nog andere manieren om aan een unlockcode te komen?
IMEI: 357332042561577
Yes23

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een samsung galaxy y gekocht voor mijn dochter, en mij .houden ze ook al een tijd aan het lijntje. Ik begin de service van vodafone waardeloos te vinden, ze reageren niet op mailtjes en als je met ze chat dan wordt ineens de verbinding verbroken en moet je weer opnieuw beginnen. Ik vind het schandalig.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat gaat er precies mis? Helpt het als je een andere browser gebruikt?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Yes23 Wat is er aan de hand? Lukt het niet om een unlockcode op te vragen?
Yes23

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem al twee keer aangevraagd, maar ik heb nog steeds niets ontvangen, ik zou hem per mail ontvangen, maar we zijn nu meer dan twee weken verder en nog steeds niets ontvangen.
ArthurDent

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aan het eind, waar ik verwacht dat ik een code zou moeten krijgen (na tel. nummer en email ingevuld te hebben), krijg ik alleen een melding dat er iets fout is gegaan en dat ik het later opnieuw moet proberen. Firefox en Chrome, twee verschillende computers, meerdere keren geprobeerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic