marjosman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPhone 6 en Volvo V40: Een slechte combinatie?

Met mijn vorige IPhone 4 kon ik prima bellen in de auto. In het begin ging dat met mijn IPhone 6 ook goed, maar sinds een jaar niet meer. Ben hiervoor meerdere keren bij de Volvodealer geweest, mijn IPhone op allerlei manier uitgeprobeerd, opnieuw opgestart, opnieuw geïnstalleerd etc etc, maar helaas, ik krijg het niet in orde.
Als ik in de auto word gebeld dan gaat de telefoon over op het toestel in mijn tas, dus niet op de auto, maar het gesprek wordt wel weergegeven op het display in de auto. Ik neem de telefoon op via de autotelefoon, maar hoor de beller heel ver weg, ook als het geluid op 10 staat. Bluetooth staat aan, ik heb een goed signaal in de auto............
Wie weet raad? Want het is toch heel vervelend dat ik geen gebruik kan maken van de mogelijkheden die ik in huis heb!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @marjosman,

Ik raad je aan hiervoor even contact op te nemen met de support afdeling van Apple. Helaas hebben wij hier ook geen verdere informatie over als je bovenstaande opties al geprobeerd hebt, sorry 😞

Groetjes, Sharon

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi marjosman

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad behoorlijk irritant is.
Heb je al eens gekeken bij de bluetooth instellingen betreft de koppeling. In het toestel kun je vaak aangeven hoe de koppeling gebruikt moet worden. Hetzelfde geldt ook voor in de auto,

Enige wat ik hierin kan adviseren is eens het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw te koppelen.
Maak natuurlijk wel eerst een back up.
marjosman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie, Steven, maar dit is allemaal al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Ik denk er zelfs aan om in de auto mijn oude IPhone weer te gaan gebruiken, maar dan zou ik een twee sim moeten hebben! Dan ga ik wel terug in de tijd, zeg!!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat kan ik me voorstellen. Ik zelf heb helaas geen ervaring hierin. Maar ben wel heel nieuwsgierig waardoor het komt en wat de oplossing is.
Je geeft in je bericht aan dat het voorheen wel lukte met je huidige toestel maar nu niet meer.

Heb je in de tussentijd een software update gedaan? Of heb je op de telefoon hier een aparte app voor? Of eventueel een update van software in de auto?
Het enige wat ik me vanuit hier kan bedenken is dat bij ons bellen over Wi-Fi/4G er bij is gekomen. Kun je eens controleren of je deze optie uit hebt staan? Dit doe je onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - bellen over Wi-Fi/4G uitzetten.
marjosman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Steven,
Alles is up to date, Iphone en auto. Ik hoopte steeds dat het na een update wel weer goed zou komen.
Ik heb wifi bellen aan en 4G bellen uit. Zal ik die eens aanzetten? Of juist niet? Wie weet?
marjosman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuses, 4G staat ook aan voor gesprekken en data.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @marjosman,

Ik raad je aan hiervoor even contact op te nemen met de support afdeling van Apple. Helaas hebben wij hier ook geen verdere informatie over als je bovenstaande opties al geprobeerd hebt, sorry 😞

Groetjes, Sharon
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic