Patele

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Incasso kosten berekend terwijl ik heb aangegeven niet via automatische incasso te kunnen betalen.

Alles gelezen over de kosten... bla-bla-bla. Weet ik. Ik heb wel in augustus 2013 door gegeven dat het niet mogelijk is om rekening via de incasso te betalen. Het was geen probleem volgens de medewerker. Als je maar de rekening op tijd (dus VOOR de incasso datum die je online kan zien) betaald. Ging prima. Alleen deze maand heb ik twee 'mislukte incasso's' moeten betalen. He he... heb ik toch doorgegeven dat het NIET KAN. Ik heb wel mijn rekeningen op tijd betaald (voor de incasso datum, en ik had online een "groene vinkje" gezien, 'betaald' dus). Nee hoor... Want vanochtend heb ik aan de telefoon gehoord van de klantenservise dat ivm met SEPA MOGEN (MOET niet maar het MAG wel dus DOEN ze het ook) ze de incasso 5 dagen VOOR de incasso datum versturen (fijn dat jullie het vermeld hadden ergens (niet)... maar ik wist er niets van). Heb ik mijn rekeningen netjes 23ste betaald. maar nee hoor... incasso's gingen dezelfde dag nog uit. En ja hoor, mevrouw, het is op uw kosten. Fijn. Ik vind het onbeschoft. Ik heb netjes de situatie uitgelegd, verteld dat het niet kan via incasso maar ik let altijd goed op, kijk altijd online en zodra ik de rekening PDF'je zie betaal ik deze. Maar dat is dus niet genoeg blijkbaar. Dag, Vodafone. Twee abonnementen minder vanaf december.
2 Reacties 2
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @Patele

Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar normaal moeten mijn collega's in het systeem kunnen aangeven dat je niet via automatische incasso betaalt. Dit gebeurt wel maar in uitzonderlijke gevallen. Ik kan helaas niet in je gegevens kijken dus ik weet niet waarom deze kosten nu wel in rekening zijn gebracht.

Wil je ons anders even een berichtje sturen via Twitter of Facebook? Dan kijken wij voor je of we iets voor je kunnen doen of eventueel nog iets kunnen aanpassen. Verwijs dan in je bericht ook door naar dit topic, dan kunnen mijn collega's zien waarover het gaat.
Patele
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen Twitter en/of Facebook. Ik heb het uitgezocht zelf en mijn reactie hier is alleen om mensen te laten weten dat het automatische incasso wordt ingediend bij de bank NIET op de datum die op je rekening staat maar 5 dagen VOOR de datum. Dat vind ik niet rieel en eerlijk want dan moet dan wel echte datum staan dan weet je waar je aan toe bent. Maar Vodafone vind het goed zo want het MAG. Tuurlijk mag dat van de wet. En ik moet maar accepteren dat ik de kosten moet betalen voor (in mijn ogen) onzin. Ik betaal mijn rekening op tijd. Maar de incasso's gaan wel de deur uit en daarna moet ik alsnog de kosten van mislukte incasso te betalen terwijl ik de rekening al netjes en op tijd betaal had. Jammer vind ik het. Van de andere kant als Vodafone zegt "u bent gewoon 1 van duizenden en als u weg gaat dan kan het ons niet schelen" zeg ik dan op mijn buurt "er zijn genoeg andere providers, zo bijzonder is Vodafone dan ook weer niet". Je bent eigenlijk overaal maar 'een nummertje' en dat vind ik jammer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic