Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@mr-de-uil

Waar kan je dat dan doen?
Heb gezocht maar kon het nergens vinden
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@Normnb https://www.vodafone.nl/support/contact/
roelandvdh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sja, eerst blijf je op 's-nachts zonder succes. Dan verleng je maar de volgende ochtend je abonnement, welke natuurlijk 15 euro p/m duurder wordt. Deze gaat WEL meteen in, in tegenstelling tot de levering van het nieuwe toestel waar het je eigenlijk om te doen was. Geen nieuws, geen duidelijkheid over leveringstermijn.

Lief Vodafone, zelfs Apple communiceert tegenwoordig fatsoenlijk. Het zou goed zijn als jullie dat ook gaan doen.
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Hier ook een iPhone 6 GS 64 GB 19e bestelt 08:51 bevestigd
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Maartje,

je begrijpt dat velen van ons dit soort berichten niet meer heel serieus kunnen nemen aangezien er totaal geen informatie wordt verstrekt vanuit Vodafone naar hun klanten.
Ik zou op dit moment al blij worden van een mailtje waarin excuses worden gegeven dat de telefoon voorlopig niet leverbaar is en niet concreet te zeggen valt wanneer dit wel het geval is.
Dat is niks om je voor te schamen; we maken allemaal wel eens een inschattingsfout, maar nee, in plaats daarvan kiest Vodafone ervoor om hun klanten volledig in het duister te laten tasten...
Plaats dus aub niet meer dit soort loze berichten over een doosje iPhones die bij jullie is binnen gekomen maar informeer al je klanten eens wat de status is van zijn/haar order!

MvG,
Jesse

erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Hier nog een 6+ 16gb SG dus dat maakt al 5 alleen op de forum. Anyway, het is overduidelijk dat Vodafone al hun klanten laten vallen. Er is geen sms verstuurd met meer info zoals beloofd, geen brief, geen mail. Chat werkt niet, klantenservice weet niets.

We hebben 2 opties. Order annuleren of in het duister tastend afwachten en elkaar gezelschap houden hier. Vodafone gaat toch Niets voor hun klanten doen.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
OJA!!!! Het beloofde smsje! Iemand gehad?
wilga

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier ook een 6+ 16gb SG. ook in de nacht besteld, tot op heden geen enkele info over wanneer deze nu geleverd gaat worden.

BartvanderZande

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag een melding gehad dat mijn telefoon morgen geleverd wordt. Iemand ervaring met de levering? Volgt er nu nog een track and trace nummer? Chat nu niet beschikbaar. Ik zou graag weten wat dan de aflevertijd is.
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Make it seven.

Verlegung
Tijdstip: 19 sept, 00:01
Bevestiging: 19 sept, 16:30 Had to call for it, they told me I put wrong email. Not true!!
Medium: Online VF
Product: iPhone 6 plus 16gb SG
Levering: In the year 2016

Hope they go for the actual time order time and not the confirmation time?!
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@BartvanderZande ik volg dit topic sinds pagina 1 en kan je het volgende melden. Bij menig klant stond de postbode voor de deur zonder t&t code. Wacht er dus maar niet teveel op. Menig klant heeft ook de belofte gehad dat hij verzonden was terwijl dit de dag erop een leugen bleek.

Vandaag vertelde mijn vrouw helemaal een mooi verhaal. Een vriendin van haar kreeg het pakketje van Vodafone maaaaar... Bleek een lege doos te zijn zonder iPhone 6.
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tsja, volgens de (waarschijnlijk geautomatiseerde) e-mail die ik op 24 september kreeg zou ik binnen 5 dagen meer horen over mijn vertraagde levering. Tot vandaag niets gehoord, dus dat schiet wel lekker op zo.
Droogstoppel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 00:17
Bevestiging: 19 sept, 02:44
Medium: Online
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: ???

Volgens chat van vandaag is er nog geen toestel gekoppeld, maar zou ik hem 'vrijdag of zaterdag kunnen verwachten' ivm met mijn vroege bestelling. Ondertussen zit ik nog steeds op een beloofde statusupdate te wachten (voor vrijdag 16:00) en een beloofde SMS (voor maandag). Dus ze hadden me net zo goed kunnen vertellen dat Sinterklaas bestaat. Ik geloof het pas als de stoomboot voor de deur ligt!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Weer een nieuwe! Iemand heeft een mail gehad over de vertraagde levering! Die had ik nog niet gezien
wilga

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
net aan de chat gezeten met vodafone.
volgens hun is er vandaag geen enkel toestel geleverd.

DNZ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nummer 8 hier,

i6 + 16GB SG
22 september besteld, op orderstatus-pagina staat dat mn bestelling nog wordt verwerkt. In de tussentijd al 2 mailtjes van VF gehad dat mn levering is vertraagd..

Btw, seriously? 84 iPhones maar?
Wanneer Tim Cook de i8 presenteert, unbox ik mijn i6..
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vreemd. Aan de chat straks zei de mevrouw dat er wel een levering iphones is geweest vandaag. Welke konden ze natuurlijk niet zeggen..

Heb de 19e besteld telefonische verlenging. Bevestiging rond 9.35. Daarna niks meer, geen mail over vertraging, sms, niks..
Het gaat bij mij om de iPhone 6 64GB SG.
Mies

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook 22 sept besteld, nog geen enkele mail gehad over eventuele vertraging. 2 dagen geleden stond de Iphone 6 plus SG 64GB op beschikbaar, nu staat er een wachttijd van 1-2 weken :-S
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@wilga
Er zijn vandaag wel degelijk toestellen geleverd alleen heeft vodafone daar niet alle medewerkers van op de hoogte gesteld. Van de iPhone 6 plus 16gb SG zijn er 84 binnengekomen. Alleen hebben de mensen op dit forum geen bericht gehad over leveringen!
Communicatie training van de LOI zou niet verkeerd zijn! Ik zou hem ook wel willen geven in ruil voor de iPhone!????
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Normnb @DarkPino

Of nog makkelijker, een direct linkje naar de chat 😉

https://server.lon.liveperson.net/hc/45159347/?cmd=file&file=visitorWantsToChat&site=45159347
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic