bubone

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe Nokia Lumia 920 geen netwerk

Misschien een stomme vraag, vandaag mijn nieuwe telefoon binnen gekregen ( na een verlenging )
'Micro simcard erin gestopt, maar geen bereid.
Ik heb geen netwerk
Hoe zit dat ??
 
Gr Kees
12 Reacties 12
ThijsS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, woon niet in een heel groot dorp, maar mensen met een andere telefoon hebben wel gewoon bereik.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waarschijnlijk, als het gaat om een nieuwe microsim, is je simkaart nog niet geactiveerd..
Even naar een Vodafonewinkel waar ze het direct kunnen verhelpen
ThijsS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Denk het niet, heb sommige plekken wel bereik, gister nog van phonehouse een nieuwe microsmgehad ( die vorige had ik bij vodafone zelf gekregen een week geleden ) Hielp weer niet. Waar andere telefoons zoals s2 met vodafone wel bereik hebben heeft mijn lumia dat niet, ook onderweg in auto geen bereik, heel af en toe 1 puntje. Ben bang dat het toch in de telefoon zelf zit, ga morgen weer naar vodafone daar hebben ze ook een reparatiepunt. Hoop dat zij er wat mee kunnen, ga namelijk vrijdag voor half jaar naar buitenland.
 
 edit was een s2 ipv s3
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Thijs, ben je al bij de Vodafone winkel geweest ? Zou je me een update kunnen geven ? Laat me even wat weten.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Kees, welkom op het Vodafone forum. vervelend dat je dit ervaart. Is de simkaart wel geactiveerd ? Laat me even wat weten dan kan ik voor je nakijken wat de mogelijkheden zijn 🙂
Lammersch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een Blackberry Torch naar een Nokia Lumia 920 en ervaar veel slechtere dekking met deze laatste telefoon. Met name onderweg in de auto en met de trein heb ik last van veel afgebroken gesprekken en zeer slechte kwaliteit verbinding.
 
Ik heb op dezelfde trajecten altijd probleemloos gebeld met de BB. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Lammersch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees net op het Nokia forum de suggestie om de instelling 3g als maximumsnelheid in te stellen, door de nog slechte HSDPA-dekking kost dit meer batterij en slechter bereik. Ik zal het eens proberen, want die batterij was ook al snel leeg vandaag en gisteren.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Lammersch schreef:
Ik lees net op het Nokia forum de suggestie om de instelling 3g als maximumsnelheid in te stellen, door de nog slechte HSDPA-dekking kost dit meer batterij en slechter bereik. Ik zal het eens proberen, want die batterij was ook al snel leeg vandaag en gisteren.
Of dit helpt zou ik eigenlijk niet weten. Er zijn bij ons op dit moment geen specifieke problemen met dat type toestel bekend dus ik ben erg benieuwd of het helpt. Zou je ons dat willen laten weten? Kan een nuttige tip voor andere gebruikers zijn 🙂
Lammersch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kwam er zojuist achter dat hij al op 3g stond ingesteld. Dat lijkt geen oplossing dus.
 
Ik lees overigens ook overal dat hij juist góede dekking zou moeten hebben. Als ik er ook gewoon op één plek mee blijf kan ik ook niet anders dan dat beamen, maar onderweg is het dus een drama...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Lammersch schreef:
Ik kwam er zojuist achter dat hij al op 3g stond ingesteld. Dat lijkt geen oplossing dus.

Ik lees overigens ook overal dat hij juist góede dekking zou moeten hebben. Als ik er ook gewoon op één plek mee blijf kan ik ook niet anders dan dat beamen, maar onderweg is het dus een drama...
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je bedoelt dat de dekking minder goed is als je bijvoorbeeld in de trein of in de auto zit. Klopt dat? Want dan zou de dekking inderdaad minder kunnen zijn doordat je je dan sneller langs verschillende masten verplaatst. Het signaal kan hierdoor soms wegvallen en het signaal kan dan zelfs beïnvloed worden door het materiaal van de auto of van de trein. Ook omgevingsfactoren en de drukte zijn dan vaak van invloed. Dit filmpje legt dit trouwens ook op een duidelijke manier uit.
Lammersch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ MaartjeP Dat bedoel ik inderdaad, maar zoals ik al schreef:
Lammersch schreef:
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een Blackberry Torch naar een Nokia Lumia 920 en ervaar veel slechtere dekking met deze laatste telefoon. Met name onderweg in de auto en met de trein heb ik last van veel afgebroken gesprekken en zeer slechte kwaliteit verbinding.
 
Ik heb op dezelfde trajecten altijd probleemloos gebeld met de BB. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Er valt mij een paar dingen op:

  • Goede dekking als je 'stil' zit, zeer slechte dekking en afgebroken gesprekken onderweg.
  • Ondanks de instelling 'hoogste verbindingssnelheid' op '3g', zie ik tóch regelmatig het 'H+' icoontje in beeld.
  • Mijn batterij haalt nauwelijk 18h 's avonds bij normaal gebruik.
Mijn hypothese: de instelling 'hoogste verbindingssnelheid' doet niets, want HSPA+ is geen 4g volgens Nokia/Microsoft (en daar hebben ze formeel gezien een punt). Vodafone zendt in de regio Haaglanden/Rotterdam wel HSDPA/HSPA+ uit, maar zeer beperkt. Daardoor zoekt de telefoon teveel en gaat hij leeg en verliest hij verbinding.
 
Mijn andere hypothese: mijn specifieke toestel is kaput.
 
Iemand ideeën om deze hypothesen te toetsen?
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hallo Lammersch,

Interessante hypothese 😄
Het is inderdaad vreemd dat je deze ervaring tijdens het reizen niet had met je vorige toestel.
Toch blijft het moeilijk te beoordelen omdat er verschillende factoren van invloed kunnen zijn (zoals mijn collega Maartje eerder aangaf).
Als je op locatie bent en niet onderweg heb je wel goed bereik, daarom lijkt het me niet logisch dat je toestel defect is.
Anders had je hier gedurende de hele dag last van moeten hebben.
Wat betreft de batterijduur, 18 uur is niet heel erg lang. Maar bedenk wel dat alle applicaties die op de achtergrond lopen ook enorm veel aan energie kosten.
Er kan wel een verschil in gebruik zitten ter vergelijking met je oude toestel, je bent er natuurlijk ook wat meer mee bezig als je een nieuw mobieltje hebt. Althans, dat is mijn ervaring 😄
Ik neem aan dat je ook meer gebruik maak van nieuwe apps dat met je vorige toestel.
Of is er bij jou geen tot weinig verschil in gebruik met je mobiele telefoon?
Laat ons even weten wat je hier van vindt, ok?





E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic