Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
gevami

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de update van mijn iPhone 4s van 6.0 naar 6.1 en 6.1.1 loopt de batterij werkelijk leeg. Ik kan geen 6 uur zonder opladen.
 
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
WIFI:

Zojuist aangemeld bij dit forum ivm de problemen rondom de IOS 6 op de Iphone 4S:

Even kort het probleem: De IOS6 update gedaan sinsdien is mijn WIFI een drama. Sterker nog het blijft "grijs" en ik kan hem niet aanzetten.
Via Itunes hersteld en reservekopie teruggezet, hersteld en geconfigureerd als nieuwe Iphone, Aan/Uit zetten ( ook via home en uitknop), simkaart eruit... van alles dus! Soms kan ik Wifi aanzetten en dan is na 5 min de verbinding weer weg de Iphone blijft dan een netwerk zoeken wat hij niet meer kan vinden.
Mijn vrouw heeft ook een 4S en niet geupdate naar IOS6 zij heeft continu een Wifi bereik zonder problemen..

Ook al in een Vodafone winkel geweest ( Spijkenisse ) die wisten niets van zo'n probleem. Wel mijn email adres doorgegeven en dat ik gecontact zou worden door iemand vd "smartfonecrew" helaas nog niets gehoort.. dit was alweer 3 weken geleden.

Dussss wie kan mij helpen of weet een goede Vodafone shop in de regio??

Alvast bedankt...


EDIT: even al de enters verwijderd ivm lange witte leegte 🙂 (gr Arina)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik kreeg gisteren op mijn eigen toestel de update naar ios 6.1.2 Ik raad je aan om je toestel even te koppelen aan iTunes met je kabeltje en op die manier de nieuwe update binnen te halen. Misschien helpt het!
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Arina: Was het maar zo simpel...
 
De Ios 6.2 heb ik al een aantal dagen geleden geupdate. Helpt ook niets.. Nu af en toe Wifi voor hoogstens een paar minuten om vervolgens weer de verbinding te verbreken.. Echt leuk zo'n update.. Ik weet het niet meer, voor al die updates had ik geen problemen met Wifi en nu is het gewoon een drama..
 
 
Blusher

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds ios 6.1.1 loopt mijn batterij gigantisch snel leeg ook ervaar ik netwerproblemen, vaak geen bereik soms 1 tot geen  geen streepje waardoor ik onbereikbaar ben. Ben zeer benieuwd wat vodafone op kort termijn hieraan gaat doen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Blusher schreef:
Sinds ios 6.1.1 loopt mijn batterij gigantisch snel leeg ook ervaar ik netwerproblemen, vaak geen bereik soms 1 tot geen geen streepje waardoor ik onbereikbaar ben. Ben zeer benieuwd wat vodafone op kort termijn hieraan gaat doen!
Als het probleem veroorzaakt wordt door iOS en je het echt puur merkt sinds die update kunnen wij als Vodafone weinig voor je betekenen. Op de toestelsoftware hebben wij helaas geen invloed, die wordt puur door de fabrikant geprogrammeerd.
Wat je voor de zekerheid wel even zou kunnen doen is contact opnemen met de klantenservice. Dat de batterij snel leeg loopt, daar kunnen we niets aan doen (behalve misschien wat tips geven). We kunnen wel nakijken of het bereik-probleem bv aan een lokaal probleem met een mast ligt, of dat er iets anders aan de hand is.
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik neem aan dat er meer mensen zijn met de 4S die problemen hebben met Wi-Fi na de IOS update?? Anders zou het aan mijn toestel moeten liggen die problemen geeft dit lijkt mij niet aannemelijk gezien het probleemloos funtioneren voor de update .??!!
 
Rich

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook een Iphone gebruiker met een onbruikbaar toestel - vind het jammer dat vodafone meld dat dit door de software komt. waarom nemen jullie niet je verantwoordelijkheid - tenslotte verkopen jullie nog steeds deze toestellen incl de abbonementen in de winkels. er is gewoon een strucueel netwerkprobleem - ik heb gigantisch veel problemen in amsterdam. overigens ken ik ook mensen die dezelfde klachten hebben en geen update hebben uitgevoerd.
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Het is natuurlijk vervelend, maar zoals Bas aangeeft hebben wij geen invloed op de software.

Als je zoveel problemen ervaart in Amsterdam kan het ook liggen aan de dekking of iets dergelijks. Dat kun je het beste laten onderzoeken door de klantenservice.
jaapw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen van Vodafone,
 
Laatst heb ik een upgrade uitgevoerd van 6.0.1 naar 6.1.2 op mijn iPhone 4S. Nu heb ik problemen met
 
- Wifi: De wifiknop is soms grijs en dus inactief, soms staat hij wel "aan" maar kan hij geen netwerk vinden. Ik zit nu dus zonder wifi, waardoor ik amper apps kan downloaden en internet mega traag is.
 
- 3G: Mijn 3g-netwerk is sinds het updaten ook gigantisch traag geworden. Soms valt het gewoon weg, het laden van bijvoorbeeld nu.nl duurt pak hem beet een halve minuut en aan het downloaden van apps over 3G hoef ik al helemaal niet te beginnen.
 
- Accu: Mijn accu loopt leeg als een sneltrein, binnen 4 uur was hij van 100% naar 25% gedaald. Niets mee gedaan, behalve gewhatsappd, wat niet het probleem kan zijn.
 
Aangezien ik mijn toestel heb gekocht bij jullie, ligt bij jullie ook de verantwoordelijkheid. Ik zou graag mijn wifi, 3g en accu weer op normale status willen hebben, en als dat niet binnen mijn kunnen ligt zou ik graag een nieuw toestel met ios 6.0.1 van jullie willen ontvangen totdat de probleme opgelost zijn. Dit is duidelijk een compatibilityprobleem van vodafone's kant, en het kan niet zo zijn dat mij een telefoon verkocht is die niet werkt op het vodafone-netwerk. Ter reparatie opsturen is trouwens nutteloos,want het is duidelijk een softwarematig probleem: voordat ik mijn iPhone had geupgradet werkte alles vlekkeloos en was ik dus ook zeer tevreden. Nu ben ik het tegenovergestelde.
 
Lang verhaal kort: softwarematig probleem, ter reparatie opsturen is nutteloos, jullie verantwoordelijkheid. Zou ik een nieuw toestel kunnen ontvangen zolang het probleem zich voor blijft doen? Dankuwel!
 
Ps. Mijn vader had ook het wifiprobleem, maar dan bij KPN. Hij ontving wel een nieuwe teleefoon en heeft sindsdien nergens last van.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
jaapw, vervelend dat je die ervaring hebt. Zoals aangegeven, op de software hebben wij geen invloed. Ik zou je toch willen aanraden om, als je deze problemen ervaart, met je toestel langs een Vodafone winkel te gaan. Op voorhand, via afstand, kan ik niet bepalen of reparatie zin heeft.
Avdkolk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allemaal,
 
Ook hier een probleem met Wifi.
Sinds 3 weken doet mijn wifi het niet meer. Ik kan het balkje niet meer aan of uitzetten (en dus ook geen Proxy instellingen veranderen).
Wel al meerdere keren de netwerkinstellingen vernieuwd, geen resultaat.
Ook het meer drastische via itunes geprobeerd (alles gereset) maar ook geen resultaat.
Mijn batterij vreet energie (binnen 5 uur is die leeg) en internet is ontzettend traag (hij moet alles van 3G halen) en daarbij is mijn bereik ook niet geweldig (terwijl hij dat wel was).
Mijn softwareversie is ios 6.1.2.
Graag reacties van mensen die een oplossing weten. Ik word hier gestoord van namelijk!!!
 
PS. telefoon nog geen 3 maanden in bezit!
merelvd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier sinds updates ook problemen met Wifi... 😞 soms grijze balk, soms blijft toestel zoeken naar een wifinetwerk. Dit is niet alleen thuis, maar overal. Zou ook graag een spoedige oplossing van Apple willen zien, want met alle updates en gebruik ook zo door tegeod heen. Het helpt soms heel even om via 3 x harde reset op te starten, dan misschien 5 minuten wifi....
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En daar zijn we weer...
Vd week de laatste IOS update gedaan maar WIFI blijft een drama. Zoals beschreven hierboven, ik heb dezelfde klachten..resetten/reservekopie/geheel nieuw het helpt geen ene %^&$#

@Smartfone crew in de vodafone winkel werd mij verteld "je moet wachten op een update veel mensen hebben dit probleem" kan vodafone Apple niet benaderen want inmiddels zijn we al weer 2 manden verder..
Alies

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allen ik ben nieuw op het forum, maar schrik me wezenloos dat iedereen (en zo ook ik) hetzelfde probleem hebben, wifi kan niet meer aan (schuifje vertikt het om van 0 naar 1 te gaan) en je batterij loopt leeg.
Het meest trieste vind ik dat er een moderator van vodafone af en toe tussendoor komt met het bekende kastje naar de muur oplossing... Maar ook werkelijk voor niet 1 van hun klanten een oplossing biedt. en deze topic loopt al weken als niet maanden lees ik. Ik ben een redelijke gebruiker breng gemiddeld een slordige 250 euro p/mnd naar vodafone en verwacht eigenlijk dat er een fatsoenlijk antwoord komt, maar als ik dit zo zie...lijkt het ijdele hoop dat er hier via dit forum een oplossing wordt gevonden.  ik zal me ook even in de applestore melden en zal de uitkomst ervan met jullie delen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi pietsnellius,

Heb je dan ook al eens geprobeerd om alléén de netwerkinstellingen te resetten? Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen. Start daarna je telefoon even opnieuw op.
pietsnellius

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maartje,

Het herstellen vd instellingen toch maar gedaan en.... nu kan ik mijn WIFI knop niet meer aanzetten hij blijft grijs..
Nu moet ik hem diverse malen uit/aan zetten en hopen dat hij weer "blauw"word.Eigenlijk maakt het niks uit want hij vind toch geen netwerk.... of het wifi netwerk is maar een paar minuten goed om vervolgens weer geen netwerk te herkennen..
Zoals degene die hiervoor heeft gereageerd er komt geen echte oplossing!
@smartfonecrew: Kan ik mijn iphone niet omruilen voor een andere 4S in de vodafone shop?? Doosjes/aankoopbewijs enz heb ik nog en de Iphone is nog in goede staat.. ( waarschijnlijk weet ik het antwoord al...)

PS: ik hoef niet perse een nieuwe maar als je een duur gsm/abonnement neemt mag je er toch vanuit gaan dat het produkt werkt lijkt me..
Alies

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,
Jouw antwoord geeft alleen maar nog meer frustratie bij iedereen. " of je wel de telefoon hebt gereset" Wat denk je zelf?  Als er daadwerkelijk interesse in het probleem wordt getoond had je dit antwoord niet kunnen geven. Het forum staat bol van mensen die meerdere malen hun tel hebben gereset alleen het brengt niks. Met alle respect hoor, jullie geven zelfs advies de update uit te voeren (zie bericht 1 van de beheerder) vervolgens staat 6.1.1. erop en de wereld staat op zijn kop voor de gebruiker. Met andere woorden erken de fout en los op.
Dit kan door een nieuwe tel verstrekken die wel functioneert, of het probleem in de vodafonewinkel op te lossen door een andere update aldaar te laten plaatsvinden. Want zonder wifi kan niemand wat voor update of re-run laten plaatsvinden. Maar goed, ik meld mij zodirect in de vodafone store en in de applestore. Vanmiddag hoop ik dan beter nieuws te kunnen melden.
gr annelies
vgeeske

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb inderdaad ook de nieuwe update geinstalleerd en sindsdien geen mogelijkheid meer tot het gebruik van de WIFI. Hij is niet meer van 0 naar 1 te krijgen. Ik lees dat de eerste problemen al in februari waren en er nog steeds geen oplossing is? Of heb ik in de tussentijd iets gemist? Aan/uit en netwerk instellingen herstellen en dergelijke heb ik allemaal geprobeerd...
Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
 
Groet,
Geeske
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi vgeeske,

Ik kan begrijpen dat het vervelend is als het toestel defect is. Ik adviseer je om het toestel ter reparatie aan te bieden. Kijk voor meer informatie over ons reparatietraject op: http://voda.fo/ne/uxl4x.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic