florian-87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegging contract

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben al jaren klant bij Vodafone, en sinds kort ook door middel van Vodafone Thuis, maar twijfel toch sterk of ik na het aflopen van mijn huidige abbonement nog klant blijf bij jullie.

Het geval is namelijk dat recentelijk een abbonement heb opgezegd waarvan de einddatum 27/11/2012 was. Dit abbonement is al jaren niet meer in gebruik omdat ik destijds een nieuw abbonement heb afgesloten. Dat ik hier zelf schuld aan heb snap ik, maar dat er vanuit jullie geen bericht is gekomen vindt ik een kwalijke zaak. Ik neem toch aan dat jullie hebben kunnen zien dat er geen enkele vorm van verbruik is geweest in al die jaren. Sterker nog, de medewerker in de winkel wist mij te vertellen dat het nummer niet eens meer actief is. En toch werd er maandelijks gewoon geld afgeschreven.

Is dit de manier waarop jullie met trouwe en vaste klanten omgaan?

Ik hoor graag van jullie hoe dit zo ver heeft kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Florian
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @florian-87

Bedankt dat je al zo lang klant bij ons bent!

Op onze website en in de voorwaarden melden we dat je abonnement automatisch wordt verlengd. Ook kun je dit terugzien via je My Vodafone en de My Vodafone App.

Er zal in dit geval een keuze gemaakt moeten worden tussen het automatisch opzeggen per de einddatum van je contract of het automatisch telkens verlengen met 1 maand. Voor het laatste is gekozen. Omdat je het nummer kwijt kunt raken zodra we je nummer automatisch op zouden zeggen is er voor gekozen dit niet te doen. Daarnaast zou dit ook gevolgen kunnen hebben, denk bijvoorbeeld aan een huisarts met Vodafone abonnement. Deze is dan plotseling niet meer bereikbaar. Dit zou dan weer tot gevaarlijke situaties en klachten leiden, zoals 'waarom hebben jullie mijn nummer zomaar afgesloten?'. Er zijn namelijk ook heel veel gebruikers waarbij het nummer alleen wordt gebruikt voor noodgevallen.

Wil je je nummer of abonnement dus niet meer? Geef dit dan bij ons aan, dan maken we het in orde. Kijk voor informatie hierover op deze site.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic