Chebbie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overstappen van andere provider naar Vodafone

Hallo,

Ik wil graag overstappen naar Vodafone. Het gaat om een mobiele abbonement. Ik ben momenteel klant bij een andere provider en ik kan mijn abbonement bij hun verlengen. Dit kan namelijk bij hun 4 maanden voor einde van het contract. Aangezien mijn contract tot 8 Juni loopt, kan ik dit dus nu al doen. Is het mogelijk om over te stappen naar Vodafone? Zoja hoe gaat dit dan in ze werk. Ik wil namelijk de Samsung Galaxy S6 edge bestellen met 6 GB data en onbeperkt bellen en smsen. Dit abbonement kost bij jullie inclusief korting 65 euro. Indien ik kan overstappen, is het dan mogelijk om van deze aanbieding gebruik te maken en kan ik het toestel pre orderen inclusief de 79 euro cadeau actie. Tevens zou ik willen weten of ik bij het overstappen eerst moet wachten totdat mijn huidige abbonement is afgelopen, voordat ik het toestel geleverd krijg.

Chebbie
10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Chebby,

Welke provider heb je.
Wat je dient te doen is geloof ik 2 maanden voordat je contract beëindigt contact op te nemen met Vodafone. Uitleggen wat je situatie is en natuurlijk de actie doorgeven waar je gebruik van wilt maken. Mocht deze actie dan nog bestaan dan kan je er zeker gebruik van maken. Vervolgens vraag je tevens ook bij Vodafone nummerbehoud aan. Vergeet deze er niet bij te vermelden. Zij regelen het dan helemaal verder voor je. Of dat nu al kan durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kunt het in ieder geval proberen via het nummer +31654500100

Succes en laat me weten of het gelukt is.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Ps. Het kan zijn dat je je abonnement bij de huidige provider dient op te zeggen. Bij Vodafone is dit zakelijk 3 maanden en privé 1 maanden van te voren.

Groetjes stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Chebbie,

Antwoord een beetje aangepast aan nieuwe informatie.
Van harte welkom op dit Forum.
Er is een standaard-topic met alle informatie over overstappen naar Vodafone, dat al je vragen beantwoordt.

Dat is dit topic: "Ik heb verlengd, (of ben zojuist klant geworden), en nu ?" van Moderator Per.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ik-heb-verlengd-of-ben-zojuist-klant-geworden-en-nu/td-p/93...

Voor alle telecom-providers geldt dat bij overstappen-met-nummerbehoud de aanvraag vanaf zestig dagen voor de einddatum van je huidige contract mag worden gedaan. In jouw geval dus vanaf 8 April 2015. Jouw huidige telecom-provider geeft je nul-zes-nummer pas vrij op de einddatum van je contract. En dan kan dat nummer op die einddatum overgezet worden naar het Netwerk van Vodafone. Dat is dan de porteerdatum, en tevens de ingangsdatum van je abonnements-overeenkomst bij Vodafone. Dat is de theorie. In de praktijk maakt jouw huidige telecom-provider verschrikkelijk veel fouten met de data voor nummer-overdracht. En probeert klanten langer klant te laten zijn bij die telecom-provider.

Voor wat betreft de acties bij de Samsung Galaxy S 6. Op de website van Samsung Promotions kun je lezen dat die akties van Samsung uit georganiseerd worden. En dat de aankoopdatum heel belangrijk is. Google even om op de website van Samsung Promotions terecht te komen. Ik meen dat de Samsung promotie-aktie tot en met 30 Juni 2015 duurt.

Ik verwacht dat het aanbod in combinatie van een RED SUPER-abonnement met Samsung Galaxy S 6 voor €65,00 per maand, nog wel een aantal maanden blijft staan. Je moet dus nog een maand wachten, voordat je je aanvraag bij Vodafone kunt doen. Anders gaat Tele2 er vanuit dat je wilt afkopen.

Edit: over de voorraadstatus van de Samsung Galaxy S6 en de planning bij de koeriersdienst van Vodafone, kan ik helaas geen informatie geven. Wel dat je je contract bij Tele2 moet uitdienen. Of, indien gewenst, afkopen. N.B. Het is op dit Forum gebruikelijk om een kudo (waarderingspunt) te geven, indien je vragen beantwoord zijn ! Alvast bedankt daarvoor.

Meer informatie: zie het topic waarnaar ik heb verwezen. En de Vodafone Sales Afdeling op telefoonnummer : 0800-0560.

Succes!

Netwerker
Chebbie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stevie86,

Dank je wel voor je reactie.

Momenteel zit ik bij de Tele2. Over het algemeen ben ik tevreden bij Tele2, maar ik wil toch gaan genieten van de mogelijkheden die 4G bied. Dit zou ik dus graag willen doen bij Vodafone.

Chebbie.
Chebbie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Netwerker,

Dank je wel voor je reactie.

Als ik het dus goed begrijp, kan ik 60 dagen voor het einde van mijn contract een overstap aanvraag indienen bij Vodafone? Wanneer dit het geval is, zou ik dit dus vanaf 8 April kunnen doen. Mijn huidige abbonement bij Tele2 loopt namelijk tot 8 Juni. Klopt het dat als ik 8 April deze overstap aanvraag indien, ik dit kan doen met de gewenste toestel? Betekent het dat wanneer ik overstap naar vodafone ik eerst mijn huidige contract moet uitzitten, voordat ik het nieuwe toestel en abbonement geleverd krijg?

Chebbie.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Chebbie

Het klopt inderdaad wat @Netwerker zegt. 60 dagen voor einde contract kun je een aanvraag indienen bij Vodafone. Mocht je je nummer mee willen nemen dan dien je dit ook aan te vragen (nummerbehoud) jm
Je dient sowieso je contract uit te zitten bij T-Mobile. Dit heb je immers afgesloten bij hun.

Als je een abonnement bij Vodafone pakt krijg je het toestel met een simkaart thuis gestuurd. Echter zal de simkaart pas gaan werken op de dag dat je contract ingaat. Wat je niet moet vergeten is dat je de simkaart wel moet activeren op die dag bij de klantenservice of online via de website.

Groetjes stevied86
Chebbie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update

Graag wil ik even melden, dat ik contact heb opgenomen met Vodafone en ik kan vanaf 8 April een overstap verzoek indienen. Mij werd verteld dat ik dan het nieuwe toestel en abbonement direct geleverd krijg. Tevens klopt het zoals stevie86 al zei dat het abbonement van Vodafone in gaat, nadat mijn huidige is verlopen. Helaas kan ik niet van de aanbieding gebruik maken, aangezien deze aktie volgens een medewerker van de klantenservice tot 6 April loopt.

Stevie86 en Netwerker nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Chebbie.
Anonymous
Niet van toepassing
Helemaal super@chebbie!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Chebbie

De promotie-aktie die vanuit Samsung Electronics wordt ge-organiseerd heeft als pre-registratie-periode:
1 Maart 2015 tot en met 9 April 2015. In die periode moet je je registreren om in aanmerking te komen voor een gratis charger t.w.v. €24,99
De aankoop van je Samsung Galaxy S6 moet dan worden gedaan vanaf 10 April 2015 tot en met 30 April 2015.

Weblink: https://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie/

De promotie-aktie die vanuit Vodafone wordt georganiseerd heeft als einddatum: 6 April 2015.

Voldoende duidelijk zo?

Succes!

Netwerker
Chebbie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Netwerker,

Dank je wel voor de tip. Ik heb genoeg aan 1 charger, dus dan is voor mij de Vodafone actie eigenlijk nuteloos.

Chebbie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic