hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S3 | E-mail instellen lukt niet

Beste,

Het lukt mij niet om mijn e-mail ingesteld te krijgen op mijn Samsung Galaxy S3.
Ik maak gebruik van een mail van PC-Extreme, als ik mijn gegevens volledig invul zoals er bij pc-extreme word vermeld op de website voor android toestellen werkt mijn e-mail op wifi. Op 3g krijg ik de melding dat mijn toestel niet kan verbinden met de server.

Ik heb de inkomende mail server als volgt ingesteld.
inkomende server: mail.pcextreme.nl
poort: 143

uitgaande server: authsmtp.vodafone.nl
poort: 25
Inloggen niet vereist.

Nu krijg ik op zowel wifi als op 3G de melding dat me toestel geen verbinding kan maken met de server.
Als ik mijn uitgaande server aanpas naar de uitserver van pc-extreme werkt het op wifi wel.

Hoe kan ik mijn mail instellen zodat ik op zowel wifi als 3G mail e-mail kan ontvangen en beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
H. Gommers.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @mvostade,

Ik heb dit topic samengevoegd om te voorkomen dat er straks tientallen topics over uitgaande e-mail instellingen zijn. Lees de berichten in dit topic van de vorige gebruikers en mods even door. De instellingen van de S3 zijn (grotendeels) gelijk aan die van de S4. Het is vooral belangrijk om de gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken die bij de betreffende server horen. Dus als je sendmail.vodafone.nl gebruikt kun je niet de gegevens van de domeinleverancier gebruiken, je hebt in dat geval de gegevens nodig die bij sendmail.vodafone.nl horen.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi hobiiee,

Bij uitgaand dien je wel in te loggen. Hiervoor gebruik je als inlognaam: mail06nummer en het wachtwoord voor My Vodafone.
Voor de rest zou het goed moeten zijn maar kijk voor de zekerheid ook even hier: http://startup.vodafone.nl/

Laat je me weten of het is gelukt?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi hobiiee,


De inkomende instellingen zijn altijd van je eigen provider maar de uitgaande zijn in dit geval van Vodafone.

De server is: authsmtp.vodafone.nl

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn je inlog van My Vodafone
Dus mail06 enz vergeet niet je wachtwoord in te vullen.

Serverpoort: 465
SSL: aangevinkt


Met vriendelijke groet
Maurice
Moderator
Smartphone Crew





hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hij doet het nu soms wel en soms niet. (geen idee hoe dat komt.) het ene moment krijg ik de melding dat er een verbindingsfout is en het andere moment werkt de mail wel gewoon.
 
Maar de mail werkt tenminste op me 3G netwerk.
 
Bedankt voor de reacties.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Hobiiee,

Goed om te horen dat het nu wel werkt. Ik adviseer je om je toestel opnieuw op te starten.
Ga anders met het toestel naar de Vodafone winkel. Mijn collega zal graag eens een kijkje nemen om het probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet
Maurice
Moderator
Smartphone Crew


hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het blijkt toch niet te werken.
 
Als ik op wifi me mail binnenhaal en verstuur is er nog niets aan de hand.
Als ik op 3G me mail binnenhaal zie ik van beide mail adressen een verbindingsfout.
 
Ik probeer me inkomende mail wel binnen te halen via me provider (PCextreme):
Via IMAP: mail.pcextreme.nl
 
Toch werkt dit niet via 3G.
 
MVG,
H. Gommers.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Hobiiee, 
 
Heb je wel de juiste gegevens voor de inkomende mail ingesteld ?
Serverpoort en dergelijke !
 
Grtzz
hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jah, alles staat ingesteld zoals de provider het wilt.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi hobiiee,

Ik adviseer je met het toestel en de gegevens van je mail provider naar de Vodafone winkel te gaan.
Mijn collega zal samen met jou de mail instellingen nakijken.

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heeft vodafone poort 143 geblokkeerd?
Dit is voor mijn e-mail provider de poort van de inkomende e-mail.
Volgens mijn e-mail provider is de enige mogelijkheid waardoor het op mijn 3G niet werkt dat poort 143 geblokkeerd zou zijn.
 
Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik kan gewoon de standaard poorten voor zowel POP3 als IMAP gebruiken, en dat zijn respectievelijk poort 110 en poort 143.
 
Als jouw provider dus aangeeft dat je 143 moet gebruiken, moet je voor de inkomende mail ook wel de IMAP-instellingen gebruiken, en niet de POP3-instellingen.
 
Heb je inderdaad voor IMAP gekozen en niet per ongeluk voor POP3-mail?
 
Zie deze uitleg van PCextreme zelf. In de 6e afbeelding bepaal je of je POP of IMAP gebruikt.
hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb al meerdere malen geprobeerd het opnieuw in te stellen. Zowel als POP als IMAP.
In geen van de gevallen krijg ik een goede verbinding op 3G.
hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is het ook mogelijk dat mijn e-mail niet werkt door instellingen in 'naam en toegangspunten'?
Op andere vodafone toestellen werkt de e-mail wel met dezelfde mail instellingen.

Hoe moeten de instellingen van 'naam en toegangspunten' staan?

Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers
christian1974

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik kan mijn e mail niet instellen op mijn gallaxy S3, krijg telkens de melding dat mijn gebruikersnaam niet goed is.
ik weet zeker dat de gebruikersnaam goed is. volg de aanwijzingen die op de internetsite staan van vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Christian1974,

Allereerst welkom op het forum! Fijn dat je ons hebt weten te vinden om je vraag beantwoord te krijgen. Wij of de andere forum-gebruikers kunnen je vast verder helpen.

Welke server gebruik je hiervoor? En gaat het om de inkomende of uitgaande server?
Wanneer het om de uitgaande smtp server van Vodafone gaat (authsmtp.vodafone.nl of sendmail.vodafone.nl) dan is je gebruikersnaam meestal mail0612345678 (Je eigen 06-nummer).

Ik hoor het graag van je.
Rick-Voogd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mijn galaxy s4 kreeg ik eerst wanneer ik een email ontving een melding dat er 1 (of meerdere) emails binnen waren gekomen. Nu moet ik naar mijn email gaan en op synchroniseren klikken voordat ik mijn nieuwe emails kan zien. Ik heb dit bij instellingen proberen te veranderen maar niets werkt. De app waar het over gaat is de standaard E-mail app.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Rick-Voogd, welkom op het forum.

Welke instelling bij de e-mail app heb je precies proberen te veranderen en wat was daar het resultaat van? Wordt die wijziging bv niet opgeslagen, of wordt hij dat wel maar werkt het gewoon niet?

Kijk ook even bij instellingen -> kopje accounts.
Klik hier je e-mail-account aan en controleer of alle vinkjes voor het automatisch synchroniseren nog aan staan. Als deze uit staan, dan mag je toestel niet automatisch mail ophalen. Deze instelling heeft voorrang op instellingen in de app zelf.
De app zelf bepaalt hoe vaak je mail gecontroleerd wordt, die vinkjes of hij gecontroleerd wordt.
Rick-Voogd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het vinkje bij email synchroniseren staat aan. De instellingen die ik heb proberen te veranderen staat bij synchronisatieschema en dan synchr. Schema instellen. Daar staat push, handmatig of om de 5, 10 etc minuten. Wat ik ook aanklikte niets werkte. Dan staat er nog periode voor synchroniseren email. Dat heb ik op automatisch staan maar soms verspringt dat naar alles, en net stond hij opeens op 3 dagen. Het lijkt wel alsof hij mijn instellingen niet opslaat of automatisch veranderd
FemmieB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Arina,
 
Ik probeer al tijden mijn kpnmail via de vodafone uitgaande mail server te laten lopen.
In jullie handleidingen en instructies wordt bij het deel inloggen steeds alleen maar gesproken over
je gebruikersnaam. Ik heb al vele varianten geprobeerd en niets werkte.
Tot ik hier ineens lees dat je bij gebruikersnaam moet invullen:
mail06nummer
 
Dat je dus het woordje MAIL voor je 06 nummer moet typen staat dus nergens in de handleiding!
Wellicht een tip om dit wel te gaan vermelden want er zullen ongetwijfeld nog velen zijn die er niet
uit komen.
 
Groetjes,
Femmie
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Femmie, ik ga zorgen dat het vermeld wordt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic