HugoV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte ontvangst 4G en 5G centrum Amsterdam

Sinds 1 jaar 4 Red Together abonnementen bij Vodafone. Drie 5G toestellen en één 4G toestel. We hebben alle 4 heel vaak (dagelijks) geen of idioot langzaam internet in centrum Amsterdam binnen. Dus even naar buiten lopen om bereik te krijgen. Hiervoor T-Mobile, nooit problemen.

Drie abo's kunnen nu opgezegd dus weg bij Vodafone, één moet nog een jaar, snik.

Het zou Vodafone sieren als ik weg mag zonder afkoop of kosten. Hoor het graag.

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ben zelf ook regelmatig in Amsterdam geweest en had daar vaak slecht bericht via Vodafone, vooral binnen. Maar dat binnen is niet alleen in Amsterdam, dat is overal wel zo, zeker bij een goed geïsoleerde woning. Gebruik dan binnen 4G over Wifi, dat kan een hoop schelen in ergernis. Daarnaast ligt het er ook maar net aan waar je in Amsterdam bent want bij Nieuwezijds Voorburgwal had ik met T-Mobile altijd verschrikkelijk bereik, ook buiten en met Vodafone juist weer niet. Wat je het beste kan doen is via de website de postcode controle doen om te zien hoe het bereik is. Maar binnen, is vaak slecht 😥.

Ik ben nu overgestapt naar Odido en ben benieuwd of het in Amsterdam beter is geworden 😊. Straks met de echte 5G ben ik helemaal benieuwd. Oh ja, in Amsterdam ging ik met mijn Vodafone abonnement altijd naar 4G omdat 5G helemaal bagger was. 


HugoV
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Energieboy, dank voor je reactie. Problemen zijn op veel verschillende plekken, school, kantoor, winkels, koffiebarretjes, restaurants. Daar wil je niet steeds naar de wifi code vragen. Hoefde met Tmobile ook nooit, want voor 4 gebruikers nooit problemen. Nu dus voor 4 gebruikers veel problemen op veel verschillende plekken. Thuis geen problemen want supersnelle wifi.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Heeft u op de toestellen wel op data de Roaming aan staan, meeste zetten deze in Nederland uit waardoor je bereik ook minden kan worden. Heb zelf Red Unlimited maar me schoonmoeder en Neefje een Red Together en deze hebben prima dekking en gaat heel goed met Samsung S10+ en een Samsung Galaxy Fold 5.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Sorry Dave, maar wat heeft roaming aanzetten te maken met minder bereik in Nederland? Als jij hier een zeer overtuigende informatie over hebt dan verneem ik dat graag en zal ik mijn gedachten misschien veranderen. Maar voor nu is dit een antwoord die ik niet kan rijmen met elkaar.

De TS kan het beste bij elke plek, waar slecht bereik is, via de website een melding maken. Postcode is dan belangrijk en dan zal er gekeken moeten worden wat er aan de hand is. Daarnaast zou iemand van Vodafone deze klant kunnen helpen door hem opnieuw aan te melden op het netwerk. Misschien dat er een kink in de kabel zit. Ik was zelf afgelopen weekend in Amsterdam en had geen enkel probleem in Amsterdam en de vriend, waar ik was, had Vodafone en ook geen last. Dus er kan een probleem zijn met het netwerk. Eventueel netwerk instellingen even opnieuw instellen (kies handmatig een ander netwerk en zet hem daarna even terug, dat kan ze zelf ook nog testen). Of vliegtuig modus plaatsen en dan weer terug. Dat zijn handmatige handelingen die je kan doen om een reset te maken met het netwerk. En anders toch Vodafone een onderzoek laten doen waarom het bereik daar zo slecht is.

Oh ja, eventueel zou je nog SIMkaart wisselingen kunnen doen om te zien of het misschien aan het toestel ligt (wat ik niet verwacht). Succes!

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@Energieboy  Ik heb hier je antwoord gemist, is me reeds al uitgelegd door Cecilia, dus ik hoef er niet verder op in. 

Ik ben op de hoogte nu van het probleem. En de rest is even goed opletten en kijken 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic