Michel123456789

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verkeerd abonnement op Mijn Vodafone / factuur

Op mijn Vodafone staat al sinds 5 augustus (datum ingang) het verkeerde abonnement.

De naam van het abonnement staat inmiddels wel goed (Bel+SMS+WEB 100).

Echter, bij het tegoed staat er 1945 GB en 81 minuten bellen. ?!?!?!?

Dan nog de factuur:
Daar staat op Vodafone RED B met bijbehorende RED prijzen. (zucht)
Ik heb gezien dat deze naar rato zijn afgerond voor 27 dagen.

Naar wat zijn dan die 1945 GB en 81 minuten naar afgerond??

Kan wel weer gaan bellen maar word daar een beetje moe van. Medewerkers weten het allemaal niet echt, bij de factuur afdeling gaat men aan MIJ vragen wat de kosten van mijn abonnement zijn. Kost ook nog eens extra geld.
Heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het op de volgende factuur correct wordt verekend allemaal.

Emails wordt niet op gereageerd...

Dit is tot nu toe mijn ervaring 1 week bij Vodafone....
19 Reacties 19
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Michel,

Wellicht kun je aan de klantenservice vragen om je My Vodafone account te resetten als de aantallen niet kloppen.

Je zou dus 200 mb moeten hebben maar ziet 2 gb? En je had hiervoor geen Vodafone abonnement?
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb gisteren getwittered met Vodafone.

Ze kunnen het niet meer fixen.
Haha lachwekkend toch, wel verkeerde tegoeden en facturen kunnen maken, maar het zogenaamd niet meer kunnen aanpassen.

We zijn in de jaren 60 al met een raket naar de maan geweest, maar Vodafone kan mijn tegoed niet meer aanpassen, en kan ook geen nieuw en correcte factuur maken.

zucht.

Heb er een heel hard hoofd in dat het volgende maand allemaal administratief correct aangepast is.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Michel,

Hebben ze wel iets voor je kunnen doen?
Dat het niet met terugwerkende kracht kan, begrijp ik wel. Maar staat alles nu wel volgens jouw afgesproken abonnement ingesteld?
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ahhh dat begrijp jij allemaal wel
ik vind het anders verschrikkelijk incompentent

en nee, het staat allemaal nog steeds hartstikke fout.

Er staat dus "Bel+SMS+Web 100 B"
Met daarbij starttegoed van 1945 mb en 81 minuten.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn. Maar ja voor Vodafone is het reuzemoelijk, en hun personeel begrijpt dat.
Welterusten Vodafone.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Michel,

Waarom zo op de vrouw spelen? Arina en Astrid stellen wat vragen. Je valt hier Vodafone aan en de moderators, mijns inziens zonder reden.

Je vangt meer bijen met honing dan met azijn.

Voor wat betreft je drogreden dat in de zestiger jaren naar de maan is gereisd, je weet dat in 1986 een spaceshuttle is ontploft? Volgens jou beredenering is dit niet mogelijk want voorheen is het wel gelukt.

Just my 2 cents...


Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jouw 2 cents dus...
Wat een lachwekkende reactie van jou.

Tja, laten we het allemaal maar met de mantel der liefde bedekken.

Ik heb volgens jou dus geen reden kritisch te zijn.
Er worden keiharde fouten gemaakt, onterecht teveel geld ge-int, en daarna doodleuk gezegd "we gaan het niet oplossen, want dat kan nou eenmaal niet". Zonder excuus erbij.

Ik wou dat ik dat allemaal maar kon doen en laten op mijn werk. Nee hoor, wij pakken de dingen professioneel aan. En als er een fout in een systeem kan worden gemaakt, kan dat ook weer worden hersteld. Alleen in Vodafoneland niet dus.

Maar we blijven het allemaal in de gaten houden en kritisch zijn. Ook al mag dat laatste niet van jou.

PS: Ik weet natuurlijk ook wel dat klagen hier op dit forum geen enkele zin heeft. Moderators zonder enige macht. Kunnen niks, mogen niks, maar hun job is om de vele klagers zo goed en redelijk mogelijk tot bedaren te brengen. Sorry hoor, werkt niet bij mij. Als een bedrijf nalatig is, mag iedereen het weten ook.

Welterusten Vodafone.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
DroidGuru schreef:
Michel,

Waarom zo op de vrouw spelen? Arina en Astrid stellen wat vragen. Je valt hier Vodafone aan en de moderators, mijns inziens zonder reden.

Je vangt meer bijen met honing dan met azijn.

Voor wat betreft je drogreden dat in de zestiger jaren naar de maan is gereisd, je weet dat in 1986 een spaceshuttle is ontploft? Volgens jou beredenering is dit niet mogelijk want voorheen is het wel gelukt.

Just my 2 cents...


1 ontplofte spaceshuttel is dus reden voor Vodafone om aan te lopen modderen en overduidelijke fouten NIET te corrigeren en teveen ge-int tegoed niet te retouneren?
Juist, het is allemaal de schuld van NASA.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi allemaal,

Ik denk dat we de spaceshuttles, de NASA en andere ruimtevaart zaken even achterwege moeten laten;).
@Michel Het lijkt mij het handigste als je even contact opneemt met de Web Crew via Twitter, Facebook of Hyves. We kunnen dan kijken wat er mis is met je account en zien of we het kunnen rechtzetten. Ik kan me voorstellen dat je graag een juiste facturatie wilt, dat is niet meer dan normaal. Ook dit kunnen we via de bovengenoemde kanalen nakijken. Het Forum is hiervoor helaas niet het juiste medium.

Neem dus even contact op en verwijs naar dit topic. Succes! Laat even weten of we het hebben kunnen oplossen voor je:).
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Annabelle,

Wat ik al eerder gepost had, men kan bij Vodafone dat probleem niet oplossen. Te moeilijk. Onmogelijk. Mission Impossible. Ik had dat al aangekaart via Twitter.

Het verkeerde bedrag (teveel) van het verkeerde abonnement (te duur) is inmiddels al van mijn rekening geschreven! hiep hoi.

Nu moet IK dus van Vodafone de volgende factuur afwachten, en dan hopen en vooral goed checken of ZIJ het correct doen. En als ze het niet correct doen, dan moet IK van Vodafone "aan de bel trekken"!

Maar da's waarschijnlijk allemaal doodnormaal.






davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Waarom geef je je bank niet de opdracht alle (foute) betalingen die Vodafone heeft afgeschreven te storneren?
Ze factureren onjuist en lossen het niet op. Denk dat je wel in je recht staat. Krijg je een herinnering / aanmaning dan kan je ze daarmee confronteren. Los de fout op en dan krijg je het terechte tegoed niet het te hoge.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Poita, zoals je op de sites van oa de consumentenbond (waar je zo graag naar verwijst 😉 ) waarschijnlijk wel hebt gelezen is het storneren van rekeningen geen stap die juridisch gezien verstandig is. Het geeft ons als Vodafone alleen maar een vordering richting onze klant en het frustreert de potentiele oplossing van het probleem.

Bovendien, als ik goed tussen de regels lees is er reeds een correctie doorgevoerd die met de volgende rekening wordt verrekend.

Kritisch zijn richting ons mag absoluut, dat houdt ons scherp. Dit advies is echter niet erg goed.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij zie je dingen die er niet zijn 😉
Ik heb in geen enkele post naar de consumentenbond verwezen 🙂
En ja het is duidelijk dat je dingen ziet die er niet zijn... Weet niet hoe je tussen die regels door leest want er wordt nergens aangegeven dat er een correctie volgt. Alleen dat men (weer) contact moet opnemen.
Iets wat al eerder is gebeurt en er duidelijk (dat lees ik wel, jij ook?) is gezegd dat het niet op te lossen is (
Heb gisteren getwittered met Vodafone.

"Ze kunnen het niet meer fixen.
Haha lachwekkend toch, wel verkeerde tegoeden en facturen kunnen maken, maar het zogenaamd niet meer kunnen aanpassen"
Maar misschien lees ik niet goed tussen de regels 🙂

Ps, klant heeft nu een vordering op Vodafone 🙂
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nu moet IK dus van Vodafone de volgende factuur afwachten, en dan hopen en vooral goed checken of ZIJ het correct doen. En als ze het niet correct doen, dan moet IK van Vodafone "aan de bel trekken"!

Dat wijst op een correctie 😉

Daarnaast, vorderingen zijn juridisch gezien losstaande items. Als jij een vordering op mij hebt omdat ik je nog geld schuldig ben en jij neemt daarom maar vast iets uit mijn huis mee is er aan die vordering niks verandert.
Afgezien van het feit dat wat je dan doet juridisch niet mag, heb ik er nou ook een vordering op jou bij en de oplossing tussen ons zal er ook niet vlotter op gaan.

Vandaar: slecht advies. Maargoed, ik zal dit topic niet verder kapen, mocht de oplossing toch nog niet gevonden zijn dan horen we dat ongetwijfeld, en dan gaan we er alsnog achteraan.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
"Nu moet IK dus van Vodafone de volgende factuur afwachten, en dan hopen en vooral goed checken of ZIJ het correct doen. En als ze het niet correct doen, dan moet IK van Vodafone "aan de bel trekken"!

Dat wijst op een correctie 🙂 "
Hier spreekt men alleen de hoop uit op die gewenste correctie 😉
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dames en heren...

Heb inmiddels factuur voor de maand september binnengekregen.
En inderdaad. Het beloofd een epische *piep* zooi te worden...

De menschen van Vodafone hebben in al hun wijsheid besloten NOGMAALS de maand Augustus in rekening te brengen, bovenop de huidige maand September.

Waar ik geld terug zou moeten krijgen voor de maand Augustus (waar Vodafone besloot mij een DUURDER abonnement te facturenen), betaal ik nu dus NOG MEER! Je verwacht het niet hè!?

Ik hoor nog al dat incompetente geprietpraat in mijn oor van vorige maand met "meneer, wacht nou maar gewoon de volgende maand af, dan komt het allemaal goed. En zo nee, dan moet U aan de bel trekken."

Ga dus nu maar diep zuchten en morgen aan de bel trekken.

Wordt vervolgd....
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
UPDATE

Heb inmiddels al sinds vannacht heel veel getwitterd met #VodafoneNL

Men gooit er kreten uit als "dat zullen wel de verbruikskosten zijn van augustus"

Men KIJKT niet eens naar mijn facturen of überhaupt mijn abonnement.

Als je weet dat ik de goedkoopste abonnement heb, dus BEL/WEB/SMS 100
Hoe kan ik dan in 2 maanden 92 euro aan pure abonnementskosten moeten betalen.

En van credit nota's heeft Vodafone nooit gehoord. Ze kunnen geen facturen aanpassen ondanks dat het pas over ACHT dagen van mijn rekening gehaald wordt.
Ze maken er gewoon elke maand een potje van en beloven dan dat ik de volgende maand het teveel betaalde bedrag credit krijg.op de factuur. Alleen die maand gaan ze het weer fout doen.

Ik moet nu 31 euro terugkrijgen op een maand abonnementsbedrag van 17 euro.
Hoe gaan ze dat nou doen, dat is veel te moeilijk.
Volgende maand gaat het WEER fout, kan ik iedereen hier op een briefje schrijven.

Wordt vervolgd
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Michel,

Ik heb het gesprek op Twitter teruggevonden. Ik zie dat mijn collega alles correct ingevoerd heeft.
Komende factuur moet het dus weer goed gaan.
Michel123456789
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ze beloven idd vanaf volgende maand dan toch echt de korting te gaan invoeren die bij mijn abonnement hoort.

We zullen maar weer zien of dat ook echt zal gebeuren.

En sorry als ik heeeel skeptisch ben.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik begrijp dat je sceptisch bent. Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Onze collega's gaan het voor je rechtzetten. Bedankt voor het geduld en begrip.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic