FTB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Red Together en ontberekende Multi-Sim

Er moet mij toch wat van het hart.

Ik had een sim in mijn telefoon. Al jaren klant van Vodafone (en Ziggo).
Ik had ook een Sim in mijn tablet (die daardoor duurder was)
Ik wilde mijn lieve echtgenote ook op Vodafone hebben. Ruim 2 maanden mee bezig geweest. In tussentijd kwam Red Together. Dus omgezet. En inderdaad werkt mijn tablet niet meer via 4G. grr.
Ik was hier niet over geïnformeerd. Dat neem ik niemand kwalijk. Ik had zelf beter kunnen opletten. En het ghele proces bij Vodafone is nu ook niet zo prettig dat de mensen van Vodafone mij gemakkelijk kunnen helpen. Ik kan er een boek over schrijven. Bijzonder dat zulke grote bedrijven de ondersteuning aan eigen medewerkers zo slecht regelen.

Maar goed. Ik begrijp het hele beleid rond het ontbreken van Multi-Sim in Red Together helemaal niet. Ik voel dit als korte termijn winst halen. Ten koste van lange termijn klantrelatie. Waarom? Zie onderstaand.
En ik denk dat veel andere mensen hetzelfde voelen als ik. Dus reageer alstublieft. Ook als ik het verkeerd zie.

Ik heb nu Red Together/Ziggo voor 2 jaar.

  • In totaal 160GB telecom data Euro 65 in de maand (voor 2 personen)
  • In totaal 200Mb internetsnelheid Euro 60 in de maand
  • totaal 125 Euro
  • En géén sim voor mijn tablet (die kost nog eens 15 Euro omdat die gezien wordt als een extra persoon)

Heb ik al die bandbreedte nodig?
Nee. helemaal niet. Ik kijk nog helemaal geen films op telefoon of tablet. De gedachte was ontzorgd te zijn. En daar wil ik dan best extra voor betalen. De bandbreedte nam ik op de koop toe. Ik kan dus nu extra ontzorgd worden door nog eens 15 Europ per maand te betalen.

Maar kijk: genoeg is een keer genoeg. Dat Vodafone/Ziggo geld willen verdienen, Dat is prima. Dat moet ook. Anders houden ze op te bestaan. En ook zij mogen een goede boterham eten. Maar. Door dat Multi-Sim beleid voel ik me nu gemolken. Melken mag, maar doe dat dan bij een koe. Ik voel me in ieder geval een rund als ik ook nog eens voor de Multi-Sim die extra 15 Euro per maand ga betalen. En ik voel me door dit beleid genomen. Het voelt echt heel verkeerd.

En mijn lieve echtgenote kan me dit ook liefjes vertellen: "goede koop heb je gedaan (sarcasme)". En ze heeft gelijk.

Nu heb ik extra bandbreedte. Nu meen ik dat ik 'nergens'meer naar hoef te kijken. En dan wordt ik nu belemmerd in het gebruik. Ik ervaar grote hinder door iedere keer met de tablet op een (vertrouwde) wireless te moeten inloggen. Kost me gewoon veel tijd en ongemak. Ik hoor mensen zeggen dat ik dan die 15 euro per maand moet betalen voor een extra sim. Een dienst die ik bij mijn veel goedkoper abonnement al wel had. Die toen ook door een ander gebruikt kon worden (de extra persoon) . Zoals gezegd. Genoeg is genoeg.

Ik ga niet vechten om onder het contract uit te komen. Ik neem mijn verlies. Tot over twee jaar. Dan reken ik wel af. Afrekenen met de voeten. Ik zal namelijk vanzelf zien dat ik de banbreedte helemaal niet gebruik. Temeer daar ik niet de moeite ga nemen om de tablet iedere keer te connecten. Dan ga ik over op een ander abonnement. Bij een andere provider. Waar men wel met mijn belangen rekening houdt. En dan ga ik ook over naar die ander voor internet/televisie.
2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi FTB
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat een geweldig verhaal en wat goed dat je de tijd hebt genomen om deze hier op de community van Vodafone te schrijven. Heb het twee x gelezen om het helemaal door te krijgen en snap je bericht helemaal en ook waarom je deze hebt geplaatst. Ik begrijp Vodafone maar begrijp ook de klanten die het nu niet handig vinden dat Vodafone geen Multi-sim meer heeft voor bij een Red Together.

Het is natuurlijk al een mooi groot pakket en je kan heel veel data gebruiken. Waarschijnlijk is dat iets wat Vodafone dan toch graag in hand wenst te houden maar vreemd blijft het wel. Groot pakket aanbieden maar dan alleen via je ene Sim te gebruiken en om nu nog een abonnement af te sluiten voor je tablet is onzin. Je zou je tablet ook via hotspot op je toestel kunnen zetten, dan heb je toch internet maar dan via je mobiel. Daarnaast kan je natuurlijk een duo-simkaart aanschaffen en als je je Sim-kaart nodig hebt op je mobiel dan zet je je tablet op vliegtuigmodes en als je je tablet nodig hebt zet je je mobiel op vliegtuigmodes. Ik hoor je al denken... Zoveel gedoe met zo'n prachtig abonnement, je hebt gelijk 🙂

Misschien had je eerst even moeten kijken wat je het afgelopen jaar hebt gebruikt aan data en dan zien wat je echt nodig hebt aan een abonnement. Had maar zo kunnen zijn dat je met twee losse abonnementen, in jou geval, beter uit was geweest. Natuurlijk verwacht je zo'n antwoord van iemand van de klantenservice, maar zelf denken is in 2018 heel erg gewenst en jammer genoeg niet alleen bij VodafoneZiggo. (even off-topic: soms vraag ik me wel eens af waarom er een klantenservice is als ik zelf het antwoord moet bedenken en de persoon aan de andere kant er mee help en op het idee komt, door mij... maar goed).

Ik heb deze reactie al vaker zien langs komen en hoop dat Vodafone deze oppakt en wie weet gaan ze er iets mee doen en blijf je over twee jaar toch nog klant bij Vodafone & Ziggo. Maar pas op... het gras is niet altijd groener bij de buren (voor je vrouw het je straks gaat influisteren :blush: - bedoel de opmerking goed hoor!)

Nogmaals top dat je hier je reactie hebt gegeven en ik ga er vanuit dat Vodafone deze wel zal bundelen en dan hoop ik, met iedereen die een Red Together abonnement heeft en Multi-Sim wenst, dat ze daar snel iets aan gaan veranderen. Maar voor nu toch veel plezier gewenst met je abonnent en als er nog eens vragen zijn, of opmerkingen, kom gerust terug naar de Community.
FTB
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja Energieboy,

Dank voor je reactie.
Ik lees dat je geen medewerker bent van Vodafone.
Hulde dat je het voor hen opneemt.

Je hebt natuurlijk gelijk dat ik voor de voordeligste deal beter eerst even kan kijken. Bezien of ik de bandbreedte nodig hebt (eerder hebt gebruikt) is dan natuurlijk belangrijk. En deze staat los van hoeveel data ik (als onbezorgde klant) dan de komende jaren ga gebruiken. Dat kost onderzoek tijd. Het krapste aspect in mijn leven is juist tijd. Niet geld.

De vraag of ik met Red Together wel of niet Multi-Sim kan gebruiken, die vraag komt helemaal niet bij mij op. Met een (veel) duurder abonnement verwacht ik minimaal de mogelijkheden van een goedkoper abonnement. Tenzij ik onmiddellijk en ondubbelzinnig kan zien (of horen) dat die specifieke functie niet wordt geleverd. En als ik dit had kunnen vermoeden, dan kan ik deze details alleen maar vinden als ik eerst een studie doet naar de structuur en inhoud van de VodaFone website. Inclusief de kleine lettertjes. Nogmaals, tijd is hetgeen waar ik het minst van beschikbaar heb.

Ik wil dan ook helemaal niet voor de voordeligste deal gaan. In wil worden ontzorgd. En dacht dat te bereiken. Het tegendeel is waar. De reputatie die Vodafone in mijn ogen nu heeft. Het volgende abonnement dat Vodafone kan leveren zal zeker weer allerlei negatieve verassingen in zich hebben. Wat denk je nu zelf. Dat ik een studie ga doen naar alle mogelijke negatieve effecten? Dan ga ik liever naar de concurrent van Vodafone (incl Ziggo). En als ik daar wordt gefopt, dan ga ik weer naar een ander. Tot ik een partij heb gevonden die naar mijn oordeel wel betrouwbaar is. Als een grote partij mij niet kan helpen, dan ga ik wel naar een kleintje.

Overigens heb ik ook ervaring met KPN. Mijn vorige abonnement was er een van KPN. Geleverd door de werkgever die ik toen had. Inmiddels heb ik geen werkgever meer. Ik heb nooit een probleem gehad met KPN. Was bijzonder tevreden over hun dienstverlening. Vorig jaar ben ik voor 1 jaar overgegaan naar Vodafone. Mede omdat ik ook Ziggo had. Ik wilde het een jaar bekijken en dan een definitieve beslissing nemen voor de lange termijn. Ik heb de dienstverlening van Vodafone (op een enkele negatieve verassing) ook als plezierig ervaren.

Voldoende reden om mijn abonnement te verlengen en mijn echtgenote in datzelfde abonnement mee te nemen. En ook dat was een ramp in zichzelf. Duurde twee maanden. Er is van alles fout gegaan. Ik heb geleerd dat de interne strakke procedures van Vodafone veel belangrijker zijn dan het bedienen van klanten. Zelfs de simpelste dingen gingen mis, werden beloofd om aangepast te worden om vervolgens werd dat niet gedaan. Er was altijd wel een Vodafone Interne Bureaucratische Reden die het falen verklaarde.

KPN is een partij die ook tegelijkertijd internet levert. Dus heb ik een alternatief. Bij KPN heb ik dit soort negatieve verassingen nooit meegemaakt. In mijn omgeving zijn er vele klanten van KPN (incl internet en TV). Als ik mijn verhaal vertel (en dat doe ik zo vaak mogelijk), dan is men erg verbaasd. En erg gelukkig dat men bij KPN zit. Overigens ken ik ook veel mensen die Vodafone Ziggo hebben. Hoewel de meesten nooit zo iets hebben meegemaakt schrikken ze van mijn verhaal. Ik laat dan graag de bewijzen zien.

Ik ben niet iemand die gemakkelijk van leverancier wissel. Ik ben iemand die loyaal is en ik begrijp dat een leverancier nu eenmaal geld moet verdienen. Ik verwacht diezelfde loyaliteit ook terug. Dan mogen er ook best fouten worden gemaakt. Hoe je daar mee omgaat, dat bepaalt of je als bedrijf betrouwbaar bent. En daar ben ik ernstig in teleurgesteld. Zozeer ik over twee jaar wel moet stemmen met mijn voeten. Zozeer dat ik inmiddels mijn omgeving 'waarschuw' voor deze praktijken.

Nogmaals mensen die dit kunnen lezen
Reageer aub.
Ook als ik het allemaal fout zie. Ook ik ben niet perfect en als ik ongelijk heb, dan geef ik dat graag toe.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic