marina29

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

almere (poort)

Hallo,

Ik en vele andere met mij (buurtbewoners) hebben geen of niet goed bereik in Almere poort.
Het is voornamelijk wanneer we binnens huis zijn, maar ook de internetverbinding is zeer laag buiten.
Na honderden keren aangeven bij Vodafonewinkel, en altijd het antwoord te krijgen dat ze weten van het probleem, geven de schuld aan de bouw die nog niet klaar is, hijskranen die signaal verstoren etc. Ook zeggen ze dat er overleg is om misschien ooit een nieuwe zendmast erbij te plaatsen, maar dat het tot nu toe word afgehouden.

Ik wil graag dat er na 4 jaar iets gaat gebeuren aan het bereik, andere maatschappijen hebben namelijk niet eens bereik daar, dus overstappen kan heel slecht worden voor mij.

Groetjes Marina
21 Reacties 21
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld mij hier maar nog een keer.

Sinds de start van het melden van klachten op dit forum (dit onderwerp is al sinds het voorjaar van 2013 open) gebeurt er weinig tot niets. De Vodafone SmartCrew reageert netjes op elk bericht hier op het forum, maar Vodafone blijft in gebreke met het daadwerkelijk aanpakken van de problemen die hier (in Almere Poort, ik woon hier nu bijna 5 jaar, en wad dus een van de 1e bewoners) spelen. De rode draad in de reacties van Vodafone is de bekende vraag "Wat is de volledige postcode?'. Het collectief antwoord hierop aan Vodafone is: Het probleem speelt in heel Almere Poort (zie ook: https://www.google.nl/maps/@52.3485806,5.152581,14z) uiteraard zijn er gebieden waar het beter en slechter is, maar de meldingen in deze thread komen vanuit het hele gebied 'Almere Poort'.

Vodafone geeft bij name van Annabelle, Forum Beheerder VF, aan dat de dekking 'inderdaad' niet 'optimaal' is (17-12-2013). Structurele verbeteringen en oplossingen later echter tot op de dag van vandaag op zich wachten. Vodafone kan zelf toch ook polshoogte komen nemen in de wijk? In plaats van 'af afstand' metingen te verrichten? Indien gewenst staat de koffie en thee met een koekje klaar!

In 2013 heb ik al een SignaalPlus aangeschaft. Dit verhelpt inderdaad het probleem (gedeeltelijk, maar niet naar volle tevredenheid) binnenshuis. Met het huidige zwakker 4G signaal blijven veel toestelen dit aanhouden in plaats van te kiezen voor het sterkere 3G signaal. (Dit heeft, heb ik mij laten vertellen ermee te maken dat de huidige toestellen 4G al dan niet zwak, te verkiezen boven een 'sterk' 3G signaal. In 2013 heb ik de Signaalplus zelf moeten aanschaffen. Vreemd dat deze ons, bewoners van Almere Poort, niet kosteloos is aangeboden. Bij deze wil ik dan ook informeren of het mogelijk is het kastje in te leveren en het geld terug te krijgen gezien het kastje, maar ook de software, niet geupdate blijkt te worden.

Reden voor dit bericht is dat het nu zelfs in de krant staat:
http://www.dichtbij.nl/almere/regionaal-nieuws/artikel/3793505/bellen-in-poort-deze-mobiele-telefoon-is-niet-bereikbaar.aspx?

Volgens Vodafone zou er echter goed signaal moeten zijn; de praktijk is echter anders.





GerritT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Midden op de dag 0 streepjes bereik (1363WL), en dat is al jaren zo. Als ik een sms-je wil versturen moet ik naar de schuur lopen, Airplane Mode aanzetten, dan weer uit zodat ie verbinding gaat zoeken en dan pas wordt ie verzonden. TwoStep logins zijn een drama als je geen sms-je kunt ontvangen. Die onbeperkt gratis sms-jes sturen zijn dan snel beloofd, maar andere kant is het ook bijna onmogelijk om mijn 500 mb data te verbruiken. Nadeel is wel dat al dat pollen de batterij sneller leegtrekt. Klagen hierover doe ik niet meer, sinds mijn vorige woning (ja ook een nieuwbouwwijk maar die had wél hoogbouw, het argument was toen dat met al die hoogbouw het moeilijk was een plek te vinden die minder gestoord werd... totaal ander argument wat hier gebruikt wordt.)
Dat ze onderzoeken moeten of er minder bereik is kan door het aantal telefoontjes te vergelijken met een vergelijkbaar gebied. Als er in het ene gebied veel minder gebeld wordt, zou dat wel eens iets kunnen betekenen. Toch?
Maar dat is niet alleen Vodafone, een heleboel providers kijken de kat uit de boom. En dat geldt inmiddels ook voor de gebruikers. Het goedkoopste abonnement is inmiddels net zo goed als een duur abonnement, en de goedkoopste provider behoorlijk vergelijkbaar met een dure. Merkentrouw wordt zo behoorlijk afgestraft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic