Sharad

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

connectie valt weg/ Xperia U

Sinds afgelopen 3 dagen heb ik last van disconnecties.
m;n telefoon heeft danhelemaal geen contact meer, geen gsm (telefonie) en geen 3G.
 
Afgelopen 2 jaar heb ik hier helemaal geen last van gehad en opeens begon dit fenomeen.
De telefoon moet ik dan uit en weer aan zetten, voordat ik weer signaal heb. Dit duurt dan ongeveer 1-2 uur, voordat ik weer geen signaal heb.
 
postcode is 5233, echter denk ik niet dat dit aan de regio ligt.
 
 
41 Reacties 41
ra38

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem met een HTC One X in ieder geval in de postcodes 1103, 1105 en 1106.
De 2G workaround werkt, maar de snelheid is dramatisch.
KIP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lijkt nu weer iets beter te gaan; inmiddels al een halve dag de verbinding weten te behouden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey emdeegee,

Het zou kunnen dat je een andere software versie op je telefoon hebt staan en dat je de optie cell broadcast daardoor niet kunt vinden. Normaal zou deze optie namelijk op de plek moeten staan die Serkan eerder heeft doorgegeven
Je kunt ook eens checken of er een software update voor je telefoon beschikbaar is. Misschien lost dit het probleem voor je op. Laat je ff weten of het geholpen heeft?
@ra38 maakt het bij jou dan geen verschil als je de optie "cell broadcast" uitzet? Ik hoor het graag van je.
@KIP fijn dat het bij jou nu wel weer beter lijkt te gaan!

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


emdeegee

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje
 
ik heb de laatste software versie op mijn telefoon staan.
Android 4.0.4 software build 6.1.1B.1.54
Nieuwere  is er niet van Sony voor deze Xperia
 
Het enige wat op dit mement helpt is de telfoon terufgzetten naar alleen GSM, zo gauw ik hem overzet op UMTS is het weer waardeloos met de verbinding.
 
Vreemd dat mijn toestel al maanden goed werkt, en sinds vorige week problemen.
En dat ik dan even Google, en er blijkbaar meer mensen zijn die sinds vorige week problemen hebben.
emdeegee

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb inmiddels een nieuwe sim kaart.
Hiermee is het probleem opgelost !!!
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Fijn zeg! Ik hoop je natuurlijk wel nog tegen te komen op het Forum. Misschien heb je leuke informatie/weetjes die je met de andere klanten kunt delen!;)
Xperia_P

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu al 2 dagen hetzelfde probleem!
Heel vreemd! ik heb een Xperia P.
nergens bereik. melding: "no service"
 
thuis postcode 5311
werk postcode 5321
 
nooit eerder last van gehad...
Thank god for whatsapp and Wifi...
 
 
Sharad
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En het probleem is weer terug.. Het heeft enkele maanden weer gewerkt op 3G/UMTS, echter sinds 2 dagen geleden  begon de elende weer.
 
postcode 5224 (zie eerdere posts).
Het enige wat helpt is weer terug gaan naar 2G.
Ik vind dat ik best veel betaal voor m'n abo en als er om de haverklap problemen zijn, waarbij enkel een downgrade naar 2G helpt, dan vind ik dat niet kunnen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, gebruik maken van 2G is zeker geen downgrade. Het is gewoon een ander netwerk met zijn eigen voordelen. Met name omdat het op een andere frequentie zit heeft het een groter bereik dan 3G. Het is alleen niet zo geschikt voor internet omdat dat via die technologie langzamer is.

Er zijn op dit moment op die postcode geen storingen bekend en aangezien het hiervoor goed gewerkt heeft moeten we toch je toestel uitsluiten als een factor. Heb je de standaard-tests al gedaan? Uitzetten, testen van een andere locatie, je sim in een andere telefoon doen, etc?
Wat was daar de uitkomst van?
Sharad
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,
 
2G is dan zeker wel een downgrade. Je zegt het zelf al, het is minder geschikt voor internet toepassingen. M'n smartphone is daar juist wel goed geschikt voor.
2G is een stuk langzamer dan 3G. Daar ik regelmatig werk op plekken waar geen wifi is en internet en vele aps toch veel gebruik maken van een wat zwaardere verbinding om toch nog snel iets te kunnen doen, werkt dit gewoon niet lekker.
 
De standaard tests en handelingen zijn me bekend en heb ik gedaan. Echter zonder resultaat.
Momenteel draai ik alweer enkele dagen op 2G, sinds het niet meer goed werkt en zal van het weekend wel weer proberen of 3G werkt.
Voor een work around is het ideaal, maar iet om hier dagen op verder te hobbelen.
Stephanie0711

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds een aantal dagen. Ik heb nooit ergens bereik en hij geeft ook aan "geen service" ik heb ee n samsung galaxy s advance en hij is vrij nieuw, ik heb een abonnement dus kan niet ff een nieuwe simkaart kopen ofzo. Nu hoor ik van sommigen dat het omzetten naar 2G kan helpen maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Mijn postcode is 4121
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Sharad, ik begrijp dat het gebruik van het 2G netwerk niet echt ideaal is in de situatie die je beschrijft. Je zegt dat je de standaard tests hebt uitgevoerd, wil je ons ook vertellen wat het resultaat is 😉 Heb je hier bijvoorbeeld nog steeds last van als je de simkaart in een ander toestel hebt geplaatst? Ervaar je dit alleen op de locatie die je hebt aangegeven of speelt het op meerdere locaties? Zo ja, kun je ons enkele voorbeelden geven (postcode) van deze locaties? Voor ons is het belangrijk zoveel mogelijk info te verzamelen om de oorzaak te kunnen achterhalen.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Stephanie0711, als je nooit ergens bereik hebt dan kan het inderdaad aan de simkaart liggen. Je kunt dit zelf testen door je sim in een ander toestel te plaatsen. Mocht je deze mogelijkheid niet hebben dan kun je ook even langs de Vodafone Winkel bij jou in de buurt gaan. De collega's daar kunnen het dan ter plekke voor je nakijken.
Wendy_S

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
 
Ook hier vanaf donderdag al constant problemen met de verbinding.
Zodra ik hem uit en aan zet doet hij het voor een half uurtje, en daarna is alles weer foetsie.
Heb net 2 weken geleden een nieuwe simkaart aan laten maken, dus daar kan het niet aan liggen.
Voorheen nooit problemen gehad.
Postcode is 1551, en ook op 1043 functioneert hij niet.
 
FredNiks

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
Ik heb een sony xperia mt271 en ook sinds vorige week het probleem dat ik geen service heb.
Ook de batterij gaat opmerkelijk snel leeg.
Contact gehad met servicedesk van vodafone ( na wachttijd van 20 minuten) en zij zeggen dat ik cell broadcast moet uitzetten. Ik moet dat doen via berichten, instellingen enz. maar dat lukt niet.
Iemand een idee?
KIP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In plaats van altijd maar de schuld bij de klant neer te leggen kunnen ze beter gewoon deze storing oplossen.
Cell-broadcast uitzetten of terugschakelen naar 2G, wat zijn dat nou voor oplossingen???
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat zijn geen oplossingen maar eerste stappen in de troubleshoot. Daarnaast is het mogelijk een tijdelijke oplossing 🙂
FrenZill

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probeem... Sony Xperia P regio 6191 EW, 6181 MA, 6221 AE. Eigelijk in heel Zuid-Limburg. En ik ben niet opzoek naar een tijdelijke oplossing :@. Heb net 5 maanden een nieuwe simkaart ( Nieuw abonnement). Is zeer hinderlijk...... Alleen opnieuw opstarten lijkt te helpen. Had het probleem ook al eerder soms met mijn Samsung (Google) Nexus S, daarvoor nooit problemen gehad :(.
 
Met vriendelijke groet,
 
Frank
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi FrenZill, allereerst welkom op het forum. Heb je Cell-broadcast ook al uitgezet op je toestel? Dit zou eventueel kunnen helpen.
Wendyzon

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is exact hetzelfde verhaal als wat ik heb!! eerst nexus S, en nu xperia P, alleen dan in regio 2991XT en 3079XR en zelfs in Utrecht!! 
Opnieuw opstarten helpt, maar voor misschien 1 of 2 uur en dan begint het weer van voor af aan..
 
Denk dat Vodafone even goed moet kijken naar hun masten of verbindingen, zijn nu zoveel klanten met hetzelfde probleem, maar alle klanten op 2G laten draaien, terwijl ze een vermogen betalen om 3G te krijgen!! 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic