bo1996

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

htc desire s wil niet updaten

Hallo,
 
Mijn htc desire s wil niet updaten. Hij zegt dat er geen update's beschikbaar zijn maar de telfoon draait op android versie 2.3.5 en htc sense versie 3.0 dus als het goed eens zijn er wel degelijk update's beschikbaar.
Ik hoop dat er iemand weet hoe ik mijn telefoon wel kan updaten?
 
Groetjes
9 Reacties 9
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Kun je ook niet updaten via Samsung Kies? Als er geen mogelijkheid word geboden dan is er geen update beschikbaar......

RWIE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een HTC desire S. Ik heb deze telefoon niet via Vodafone gekocht, maar heb wel een Vodafone abonnement. Kan iemand mij vertellen wanneer de update naar Android 4.0 (of hoger) komt voor dit toestel? Is er misschien een andere mogelijkheid om deze software te updaten omdat het geen branded Vodafone telefoon is?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als er een Android update verschijnt betekent dat niet automatisch dat deze voor ieder toestel beschikbaar komt. Dit kost de fabrikant en de operator telkens weer tijd en de ondersteuning is beperkt. De fabrikant update toestellen in de meeste gevallen maar tot 1 jaar na de eerste beschikbaarheid (uitzonderingen daargelaten).
 
De laatste officiele versie van de Desire S is Android 2.3.5 en daar zal het bij blijven. Er bestaan ook wel onofficiele versies van bijvoorbeeld Android 4 maar daar zitten risico's aan. De software is door handige hobbyisten in elkaar gezet en zij kunnen niet dezelfe garantie geven als de fabrikant. Je kunt deze onofficiele software er ook niet zomaar even inzetten, je zult allerlei truukjes uit moeten halen waardoor ook je garantie kan vervallen.
 
Falco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is niet waar dat 2.3.5 de laatste versie is voor de Desire S. Op de site van HTC staat een lijst met toestellen die de update naar 4.0 krijgen/kregen en daar staat de Desire S gewoon tussen vermeld. Deze update is ook al (een paar maanden) klaar maar het is aan de providers om deze te verspreiden!
 
Mijn vraag aan Vodafone is dus wanneer gaat dit eindelijk eens een keer gebeuren?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Falco,

Of deze update inderdaad al klaar staat bij Vodafone durf ik niet te zeggen. Ik kan dit wel voor je navragen.
Normaal gesproken verschijnt een update vanzelf op je toestel 🙂

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
Lux

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, hij verschijnt van zelf. Maar hoe lang moeten we daar nog op wachten?
 
ICS is al een jaar uit en de support voor Desire S is ook al weer 2 maanden geleden uitgegeven. Belachelijk dat Vodafone daar dan ook weer een slag over heen moet doen. Waarom, om nog wat eigen zooi toe te voegen? Dat lijkt me niet echt toestel-afhankelijk, dus dat had allang klaar kunnen staan.
 
Zo word je wel met een dooie mus blij gemaakt. Want tegen de tijd dat het uitkomt, is het toestel end-of-life ...
Lux

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MauriceD schreef:
Hoi Falco,
 
Of deze update inderdaad al klaar staat bij Vodafone durf ik niet te zeggen. Ik kan dit wel voor je navragen. 
Normaal gesproken verschijnt een update vanzelf op je toestel 🙂
 
Groet - Kind regards,
 
Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
 
Zo, en we zijn 4 maanden verder. De update verschijnt vanzelf, maar dan wel pas een jaar na dato. Of mogen we nog langer wachten? Weer een sterk staaltje klantenservice dit ...
Lux

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Volgens de wet vervalt alleen je garantie als je er niet meer een standaard fabrieksrom op krijgt, door te rooten of custom roms te installeren vervalt je garantie in principe niet tenzij aangetoond kan worden dat de schade veroorzaakt wordt door het rooten. Ik zie trouwens dat er s-off is voor de desire s dus in geval van nood zijn alle sporen van rooten ook weer volledig te wissen 😉 Rooten brengt sowieso een hoop voordelen bv. blokkeren van advertenties(in de browser maar ook in gesponsorde apps), je kan goede backups maken van alle apps en data, en de mogelijkheid om custom roms te installeren. Op het XDA forum vind je een hoop info. Rooten is meestal vrij eenvoudig. Je moet zelf een beetje rondkijken maar voor de meeste HTC devices maakt Hasoon2000 (oid) all-in-one tools die het rooten voor iedereen doodeenvoudig maken...

De volgende rom ziet er uit als een mooie update, sense 4.1. Je moet zelf even op XDA rondkijken hoe je moeten rooten (zeker nodig om een custom rom te installeren) en evt s-offen (meestal niet nodig, soms wel, wel handig maar s-offen brengt vaak wel risicos mee voor een (semi-)permanente "brick") http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240592
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic