mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

update naar 4.04

Wanneer rolt Vodafone de nieuwste 4.04 versie uit?
248 Reacties 248
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Is er alweer een nieuwe datum voor de update beschikbaar?
Duurt wel erg lang eerlijk gezegt.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Even inbreaken hierin, maar t-mobile heeft er ook last van 😉
 
Groetjes
 
WhiteWolf
siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als de concurrentie er ook last van heeft, lijkt het me juist de uitgelezen kans om hier als vodafone op in te haken, en te zorgen dat de update asap beschikbaar is. Of in ieder geval met correcte informatie te komen.
 
Voor mij is het in ieder geval duidelijk: volgende keer geen toestel meer via Vodafone, branded-onzin.
 
EDIT:@WhiteWolf, waar is op jouw link te zien dat T-mobile problemen heeft met de 4.04 update van de One X?
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Het was niet specifiek op HTC One X, de topic title says "update naar 4.0.4" daar reageerde ik op 😉 En T-Mobile en denk ook KPN heeft ook hun eigen rotzooi op hun toestel =P
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Marinus

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De link naar T-Mobile gaat over de One S. Mijn vrouw heeft HTC One X van T-Mobile (gekocht in winkel T-Mobile en met abonnement T-Mobile) en kon op de dag dat HTC de release bekend maakte (zo'n 3 of 4 weken geleden) gelijk de up-date downloaden en installeren. Mijn Vodafone branded HTC One X helaas dus nog steeds niet.....
Inmiddels zie je dat steeds meer mensen bewust zijn dat smartphone updates krjgen. Ik vind dat Vodafone het belang van deze service onderschat en dat kost klanten. Voor mij in elk geval voortaan geen Vodafone meer.
siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
AMEN!
 
EDIT: Ik lees ook op verschillende fora dat KPN ook de dag van de release de update beschikbaar had. Zie: Stevie Beheerder ForumBerichten: 136Geregistreerd: 13-07-2012  0  op 03-09-2012 09:39 AM Beste allemaal,
 
Het lijkt erop dat HTC de software weer heeft teruggetrokken.
Dit geldt echter niet alleen voor ons (Vodafone), maar voor alle providers.
De unbranded versie is er, ongeacht welke provider je hebt, echter heeft iedere provider ook een branded versie, en deze laat op zich wachten, maar dit is voor allen hetzelfde, ongeacht of je Vodafone of een andere provider hebt.
 
Ik vind het heel heel heel vervelend jullie dit telkens te moeten melden, maar de provider software blijft vanuit HTC teruggetrokken worden. Ik begrijp dat er teleurstelling zal zijn, en mensen boos zullen zijn omdat de update telkens wordt uitgesteld, maar er wordt vanuit Vodafone en andere providers en vanuit HTC hard aan gewerkt. 
 
Ik kan verder helaas niets voor jullie betekenen, behalve antwoord geven op jullie vragen en jullie op de hoogte houden.
Dus als jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag.
 
Gr.

Stevie

Community Manager
 


"We do not have a choice on whether we DO social media, the question is how well we DO it"
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste Siem, en alle anderen,

Dit is de informatie zoals wij hem doorkregen.
Het kan goed zijn dat unbranded toestellen bij KPN en T-Mobile het al doen, dat is bij Vodafone namelijk ook zo.
Mijn informatiebron geeft echter aan dat het probleem zit in de branded versies en dat dit voor alle providers geldt.
Zowel KPN als T-Mobile als Vodafone hebben het gelijke software probleem met HTC met betrekking tot hun eigen provider software.
Ik werk niet niet voor KPN of T-Mobile en heb met hun geen direct contact, dus moet ik uitgaan van de informatie die ik intern ontvang.
Dit is dan ook de informatie die ik iedere keer tijdig met jullie probeer te communiceren om jullie up-to-date te houden.

Als jullie van mening zijn dat dit foutieve informatie is, dan kan ik daar helaas vrij weinig aan doen.
Het enige wat ik probeer is om telkens het forum up-to-date te houden zodat zowel mijn moderators als de forum gebruikers weten waar ze aan toe zijn en wat te verwachten.

siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey Stevie,
 
Is er al een nieuwe (geschatte) datum bekend wanneer de update beschikbaar zou moeten zijn?
 
 
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Maar goed over de update.Als ook andere providers hier last van hebben met hun branded toestellen dan ligt het toch aan de providers en niet aan HTC want de unbranded hebben de update wel gewoon.Dus ligt het probleem zoals wel meer vermeld in de toevoegingen apps van de providers op de toestelen die het probleem veroorzaken en niet de update zelf.Maak alle toestellen in de toekomst dan unbranded en mensen die de apps van de provider wel willen deze zelf erop zetten de apps.Dan ben je gelijk van het probleem af.Van de 100 gebruikers gebruiken ik denk zelg 98% de apps toevoegingen van de provider totaal niet.En je bent gelijk van het probleem met de updates af.Mensen kiezen niet voor niets voor een bepaald toestel maar als er bij branded steeds zoveel problemen zijn stappen die in het vervolg over op een unbranded.Intussen liggen de mensen met een branded al weken achter met de update en velen worden daar echt niet vrolijk van en zullen na afloop abo overstappen op wat anders de fabrieksgarantie behoud je toch ongeacht welke provider je hebt.
En als er echt meerdere providers hier last van hebben waarom pakken ze dit niet samen aan zet HTC waar het aan ligt volgens de providers dan samen aan.Samen sta je sterker is mij altijd verteld en HTC is echt niet de beroerste om mee te helpen aan de oplossing.Ik had met de htc ook een probleem met een app van powerdvd12 en na contact met cyberlink en hun ict zijn ze er toch in geslaagt om de app op de htc werkend te krijgen.
En wat de meesten stoort wanneer komt de update nu dan er word geen datum vermeld niets,en voor de unbranded komt alweer bijna de nieuwe update naar jelly bean deze updat waar we nu op wachten is alleen maar de voorloper hierop
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
http://www.samsunggalaxys3.net  die komen nu met de jelly bean update lees het nu net en die komt voor de htc one x ook maar heb er een zwaar hoofd in wanneer wij die krijgen
westlander78

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo zojuist contact gehad met HTC over de update. Zie gesprek hieronder.
 
HTC:  Beste *** , bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.***:  OKHTC:  Ik begrijp dat u wacht op de Vodafone update voor uw One X. Spijtig genoeg hebben wij hier geen specifieke datum voor wanneer deze uit zal komen. Dit zal waarschijnlijk in de komende weken gebeuren, aangezien updates niet allemaal op hetzelfde moment worden uitgestuurd.HTC:  Als u meer informatie wilt, dan raad ik u aan om contact op te nemen met Vodafone zodat zij u hopelijk een specifiekere datum kunnen geven hiervoor.***:  Zij geven aan dat het probleem bij jullie ligt en niet bij Vodafone***:  Vandaar dat ik contact met jullie opneemHTC:  Als u de update nog niet gehad heeft, dan zal deze waarschijnlijk nog niet zijn uitgestuurd voor dit toestel. Wanneer een update wordt uitgerold, kan het verschillende weken duren voordat deze op elk toestel beschikbaar is.***:  Voor de UNBRANDED is de update op 10/08 al uitgestuurd***:  Aangezien we bijna een maand verder zijn en vodafone aangeeft dat HTC de update voor de branded versie heeft teruggetrokken zou ik willen of dit klopt en zo ja waar ligt het probleem dan ?HTC:  Het kan minstens 6 weken duren voordat een update op alle toestellen beschikbaar is en voor alle providers. Wij hebben geen bericht ontvangen dat de update teruggetrokken is, dus op dit ogenbik staat deze nog gewoon gepland. Zoals juliie zien is de update nooit teruggetrokken, maar het duurt gewoon +/- 6 weken.Als wij dit antwoord nu gelijk hadden gekregen had dit een hoop discussie voorkomen kunnen worden. Als laatste gaf HTC de volgende opmerking. HTC:  Ik heb spijtig genoeg ook geen verdere informatie, dus mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat de update wel snel beschikbaar zal zijn.HTC:  Mocht u aan het eind van deze maand nog niets ontvangen hebben, neem dan gerust terug even contact met ons op zodat we dan kunnen kijken of er al meer bekend is. 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Westlander,

Ik wil hier even op inhaken.
HTC en ik hebben het duidelijk over een ander soort intrekken.
Op de moment dat ik zeg dat de update is ingetrokken bedoel ik:

we hadden een datum waarop de update zou worden uitgerold, maar op die dag zelf waren er nog issues, dus is de uitrol gestopt, oftewel de update ingetrokken en verplaatst naar een ander tijdstip.

De werknemer van HTC vat intrekken op als het nooit oftewel helemaal niet uitbrengen van de update. Hier is nooit sprake van geweest. De update staat zeker gepland, maar de data die tot nu toe zijn gecommuniceerd die zijn ingetrokken.
siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Stevie, (dit is al de 3e keer dat ik t vraag), is er al een nieuwe datum waarom vodafone VERWACHT de update beschikbaar te stellen? Dan hoef ik voor die datum niet elke dag 5 keer te checken via mn telefoon.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Op dit moment heb ik nog geen nieuwe datum voor je, anders had ik deze zeker al gecommuniceerd.
Helaas is mijn contactpersoon vandaag niet aanwezig, maar ik zal deze week nog proberen een nieuwe datum hier te communiceren!!
Ik hou jullie zeker op de hoogte, zolang ik informatie ontvang, ontvangen jullie deze ook!
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Over jou geen kwaad woord Stevie en zoals ik al eerder zei: "ik schiet de messenger niet, maar (spreekwoordelijk om whitewolf ook tevreden te stellen :P) ik zou maar al te graag vodafone zelf willen schieten".
 
Kun je echter wel op één of andere manier een tweeweg communicatie mogelijk maken zodat de gevoelens die hier uitgesproken worden, ook zeker bij vodafone (voor wie er maar iets aan kan doen) terechtkomen?
Ik neem aan dat ze ook niet willen (tenzij vodafone too big to care is) dat mensen ontevreden weg willen bij vodafone.
 
Maar al te vaak verbergen grote bedrijven zich achter een hulpeloze supportafdeling die niets anders kan dan verontschuldigen voor hun achterban die we nooit te spreken krijgen...
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
siem123 schreef:
@Stevie, (dit is al de 3e keer dat ik t vraag), is er al een nieuwe datum waarom vodafone VERWACHT de update beschikbaar te stellen? Dan hoef ik voor die datum niet elke dag 5 keer te checken via mn telefoon.
Ik vind je best ongeduldig overkomen, dat je Vodafone 3x moet vragen wanneer ze hetzelfde 3x antwoorden, ZIJ doen hun best om de update eruit te schoppen echter worden HUN tegen gehouden door HTC. Ja tuurlijk HTC wijst naar Vodafone omdat het een Branded toestel is, maar de aangepaste software word door HTC afgewezen en dan ja...het duurt langer 😉 Het kan aan mij liggen maar het is een update en niet de einde van de wereld =P
westlander78 schreef:
Hallo zojuist contact gehad met HTC over de update. Zie gesprek hieronder.
 
HTC:  Beste *** , bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.***:  OKHTC:  Ik begrijp dat u wacht op de Vodafone update voor uw One X. Spijtig genoeg hebben wij hier geen specifieke datum voor wanneer deze uit zal komen. Dit zal waarschijnlijk in de komende weken gebeuren, aangezien updates niet allemaal op hetzelfde moment worden uitgestuurd.HTC:  Als u meer informatie wilt, dan raad ik u aan om contact op te nemen met Vodafone zodat zij u hopelijk een specifiekere datum kunnen geven hiervoor.***:  Zij geven aan dat het probleem bij jullie ligt en niet bij Vodafone***:  Vandaar dat ik contact met jullie opneemHTC:  Als u de update nog niet gehad heeft, dan zal deze waarschijnlijk nog niet zijn uitgestuurd voor dit toestel. Wanneer een update wordt uitgerold, kan het verschillende weken duren voordat deze op elk toestel beschikbaar is.***:  Voor de UNBRANDED is de update op 10/08 al uitgestuurd***:  Aangezien we bijna een maand verder zijn en vodafone aangeeft dat HTC de update voor de branded versie heeft teruggetrokken zou ik willen of dit klopt en zo ja waar ligt het probleem dan ?HTC:  Het kan minstens 6 weken duren voordat een update op alle toestellen beschikbaar is en voor alle providers. Wij hebben geen bericht ontvangen dat de update teruggetrokken is, dus op dit ogenbik staat deze nog gewoon gepland. Zoals juliie zien is de update nooit teruggetrokken, maar het duurt gewoon +/- 6 weken.Als wij dit antwoord nu gelijk hadden gekregen had dit een hoop discussie voorkomen kunnen worden. Als laatste gaf HTC de volgende opmerking. HTC:  Ik heb spijtig genoeg ook geen verdere informatie, dus mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat de update wel snel beschikbaar zal zijn.HTC:  Mocht u aan het eind van deze maand nog niets ontvangen hebben, neem dan gerust terug even contact met ons op zodat we dan kunnen kijken of er al meer bekend is. 
I quote the Red Lines to state the obvious of HTC 😉
Emile schreef:
Over jou geen kwaad woord Stevie en zoals ik al eerder zei: "ik schiet de messenger niet, maar (spreekwoordelijk om whitewolf ook tevreden te stellen :P) ik zou maar al te graag vodafone zelf willen schieten"..... 
 Dankje Emile, weet ik teminste dat er geen bloedbad komt XD
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Whitewolf,
 
Ik ben ook best ongeduldig. Er zitten features in de update die mij zeer prettig lijken. Ik koop via als vaste klant (+-10 jaar)  van de provider een nieuw toestel bij jullie. Eén van DE toestellen van deze zomer (naast de SGS3), en dan ga ik er vanuit dat vodafone zn stinkende best doet om ons daarin zo goed mogelijk te supporten. In tegenstelling tot ons 3 keer blij maken met de spreekwoordelijke dode mus.
 
Een ander punt van discussie is, waarom bestaan er uberhaupt branded toestellen, en kun je bij het bestellen aangeven dat je een unbranded toestel van vodafone wilt ontvangen?
etamboer

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bij de MM een unbranded toestel gekocht (er waren er met Vodafone sticker en zonder) en heb daarvoor 100 euro bijbetaald. Bij thuiskomst bleek het toestel toch Vodafone branded te zijn. Ik heb mijn geld wel teruggekregen, maar een unbranded toestel bleken ze niet te hebben. Ze hebben alle "unbranded" verpakkingen opengemaakt, en alle bleken toch Vodafone branded te zijn.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hey Vannelle,
 
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S3, heb net pas van afgelopen vrijdag de 4.0.4. update....lijkt me sterk dat dan NU al 4.1 komt.
Ow en ik heb een UNBRANDED toestel 😉
 
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed nieuws , heb zojuist de update ontvangen op mijn branded One x
Topic closed
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic